Teen ls-ilmon aiheesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nellien

Vieras
3vuotias ulkoilee pihallamme yksin(ei aitoja ja vilkkaat autotiet vieressä),itsekkin vaaratilanteista lapsen pois hakenut! MIKSI ihmiset laittaa 3vuotiaat yksin ulos?

Tuota noin. Mahtaisitko tietää kuka tai ketkä ovat lapsen vanhempia? Mitäpä jos ensiksi puhuisit niille ennenkuin käännyt viranomaisten puoleen vaikka se tuntuu nykytrendin mukaan olevan elämästä vieraantuneille ihmisille se ensimmäinen vaihtoehto.
Ja en, en tietenkään hyväksy että 3-vuotias juoksentelee yksin ulkona.

• Tykkää
Reactions: Tara74
Alkuperäinen kirjoittaja elämästä vieraantuneet;26091843:
Tuota noin. Mahtaisitko tietää kuka tai ketkä ovat lapsen vanhempia? Mitäpä jos ensiksi puhuisit niille ennenkuin käännyt viranomaisten puoleen vaikka se tuntuu nykytrendin mukaan olevan elämästä vieraantuneille ihmisille se ensimmäinen vaihtoehto.
Ja en, en tietenkään hyväksy että 3-vuotias juoksentelee yksin ulkona.

peesi! onko vaikeaa sanoa vanhemmille suoraan??

Mä oon kans ihmetellyt tätä innostusta tehdä lastensuojeluilmoitus joka asiasta.. :O Onko tää jokin trendi-juttu mistä oon jääny ihan ulkopuolelle,vai...?
Ja siis ei, en hyväksy 3 vuotiaan yksin ulkoilua, mutta tuota eikö joku kumminkin tuo/hae lapsen pihalle/pihalta, vai käveleekö sinne itse? Voisiko vanmhemmilta kysyä miksi lapsi on yksin tms...? Miksi pitää heti tehdä lastensuojeluilmoituksia, ja kenties nimettömänä tietysti...? Vähän oudolta tuntuu, ettei enää uskalleta puhua toiselle ihmiselle kasvotusten vaan tehdään puhelimella kasvoton ilmoitus ja kirjoitetaan siitä nettiin...:whistle:

• Tykkää
Reactions: Tara74 ja Eedla
[QUOTE="...";26092023]Taasko meidän kyylä naapuri? Ensinäkin lapsi täyttää kohta jo 5 ja silloin harvoin, kun on yksinään, niin vahdin koko ajan ikkunasta![/QUOTE]

Jep. Ja kun tuo lapsi jää auton alle ja kuolee tai vammaantuu ja ap täällä kirjoittaa että häntä kauhistutti kun 3v ulkoili yksin niin eikös liki jokainen ole syyttämässä ap:ta tapahtuneesta. Hänellä olisi ollut velvollisuus tehdä ls-ilmo...

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Puhu nyt ekana lapsen vanhemmille (ellet ole jo puhunut).

Kaikki vanhemmat ei tosin ole sellaisia, joiden kanssa voisi puhua, etenkin jos meinaa heidän naapurissaan jatkossakin asua & elää...silloin on parempi tehdä nimettömänä ls-ilmoitus.

Onhan se niin, että lastensuojeluilmoituksen aiheeksi riittää ihan vain pelkkä huoli - ja että kynnystä ls-ilmoituksen tekemiseen on koetettu madaltaa ihan tietoisesti, jotta perheiden ongelmia voitaisiin ratkoa paremmin. Mutta kyllä tällaisessa tapauksessa kannattaisi ensin ottaa vanhempia hihasta kiinni ja sanoa asiasta ihan suoraan. Eivät välttämättä ole tajunneet ajatella koko asiaa tuolta kannalta - tai jos kyse on vain laiskuudesta lähteä lapsen kanssa ulkoilemaan, niin ehkä sun sanomasi saisi heidät parantamaan tapansa. Jos ei homma muutu, niin sitten ls-ilmoitusta kehiin.

Mä oon kans ihmetellyt tätä innostusta tehdä lastensuojeluilmoitus joka asiasta.. :O Onko tää jokin trendi-juttu mistä oon jääny ihan ulkopuolelle,vai...?
Ja siis ei, en hyväksy 3 vuotiaan yksin ulkoilua, mutta tuota eikö joku kumminkin tuo/hae lapsen pihalle/pihalta, vai käveleekö sinne itse? Voisiko vanmhemmilta kysyä miksi lapsi on yksin tms...? Miksi pitää heti tehdä lastensuojeluilmoituksia, ja kenties nimettömänä tietysti...? Vähän oudolta tuntuu, ettei enää uskalleta puhua toiselle ihmiselle kasvotusten vaan tehdään puhelimella kasvoton ilmoitus ja kirjoitetaan siitä nettiin...:whistle:

Niin. Tollaset vanhemmat varmaan toteavat nöyränä, kun "Kyylä-naapuri" menee ovelle asiasta ilmoittamaan, että "No ihan totta kuule! Hupsista olinpa hassu kun en itse tajunnut! Kylläpä täytyy jatkossa korjata asia!"

Right. Kukahan ei itse tollasta asiaa tajua? Kyse on välinpitämättömyydestä, ei mistään muusta. Ja ikuiset vihat saat päällesi, jos menet neuvomaan tuntemattomia. SE tässä nykyajassa on vialla, että mitään kritiikkiä ei saisi antaa vanhemmille, aletaan vittuilemaan ja räyhäämään heti. Voi odottaa mitä reaktiota vaan naapureiden osalta, jos perusasiat on noin hukassa. Ei siinä paljoa muuta auta, kun laittaa viranomaiset asialle, valitettavasti.

No kyllähän nyt 3-vuotias itsekseen ulkona pärjää. Meidän naapurissa 1-vuotiaskin on yksin pihalla, kera sen 3-vuotiaan. Vanhempia ei näy koskaan pihalla, mutta miksi nyt pitäisi lastensuojeluilmoa tehdä.

Ooksä ap varma että lapsi on vasta 3v, siis tunnetko perheen niin hyvin että tiiät sen?
Mä nimittäin itsekseni ihmettelin viime kesänä kun yhden uuden naapurin tyttö uskallettiin päästää ulos ilman aikuista, kuvittelin että se on jotain 3v mut sitte tutustuin paremmin perheeseen ja kuulin et lapsi menee eskariin ja oli jo täyttäny 6v. Oli vaan niin sintti kooltaan ja ulkonäöltään...

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Ooksä ap varma että lapsi on vasta 3v, siis tunnetko perheen niin hyvin että tiiät sen?
Mä nimittäin itsekseni ihmettelin viime kesänä kun yhden uuden naapurin tyttö uskallettiin päästää ulos ilman aikuista, kuvittelin että se on jotain 3v mut sitte tutustuin paremmin perheeseen ja kuulin et lapsi menee eskariin ja oli jo täyttäny 6v. Oli vaan niin sintti kooltaan ja ulkonäöltään...

Niinno tuo on kyllä ihan totta :D Pitäähän faktat tietää, ennenku alkaa ilmoituksia tekemään! Toisaalta, silloin jos tietää varman iän, tdodennäköisesti tietää vähän, minkälaisia vanhemmat ovat ja voiko heille mennä asiasta sanomaan ilman että alkaa rähinät...

• Tykkää
Reactions: Pumpe

Yhteistyössä