teema(astia) asiantuntijat...gallupia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wolt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wolt

Tunnettu jäsen
17.05.2009
3 950
186
63
katselin noita astiastoja ja kovasti houkuttais..
kahden vaiheilla turkoosi vai oliivi..
vertasin nettihintoja välillä hobbyhall ja iittala...kiinnitin huomiota että se on iittalassa alessa että onko se turkoosi väri poistumassa?
Ja onko siihen saatavilla esim tarjoilu kulhoja?

ääniä saa antaa värin suhteen..

1:
A016311_Teema_muki_04_l_oliivinvihre_m.jpg

2:
A016262_Teema_muki_03_l_turkoosi_m.jpg

En äänestä kumpaakaan, koska mulle Teeman idea on se, että yhdistellään eri värejä. Niissä monet värit sopii keskenään yhteen, ja astiastosta voi tulla tylsä jos kaikki on sitä samaa väriä. On toi turkoosi kyllä aika pirteä ja kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En äänestä kumpaakaan, koska mulle Teeman idea on se, että yhdistellään eri värejä. Niissä monet värit sopii keskenään yhteen, ja astiastosta voi tulla tylsä jos kaikki on sitä samaa väriä. On toi turkoosi kyllä aika pirteä ja kiva.

joo voip olla niinkin..
mutta :ashamed: just sen takia haen yhtenäistä kun kaikki hemmetin kipot on sitä ja tätä väriä ja ärsyttää värien sekamelska..

mutta onko tota turkoosia tarjoilukulhona? kun ittalan sivuilla en löytänyt

Ihan vaan vinkkaan, että pohdi tarkasti otatko värillisena ko astiastoa.

Mua tuo turkoosi houkuttais, mutta en uskalla sitä hankkia.

Meillä on puolet astiastosta hiekan värisenä ja ne on piloilla, koska niissä on erilainen pinnoite, kuin vgalkoisessa. Niihin jää siis välittömästi jälki jos niihin koskee haarukan tms kanssa. Meillä on niin kahvikupit ja lautaset täynnä sellaisia tummia viiruja :(

Mä valitsisin tuon oliivinvihreän. Menee mielestäni paremmin kaikkiin vuodenaikoihin, jouluna punaisen kera, kesällä valkoisen kera jne. Turkoosi on mielestäni enemmän kesäväri... Mutta kuten edellinen sanoi, Teeman juju on värien yhteensopivuus. Meiltä löytyy PALJON valkoisia Teeman astioita, koska ne ovat niin monikäyttöisiä, mutta lisäksi mm. punaista, mustaa ja tuota oliivinvihreää.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Mun ääni oliiville. Ja tosiaan eri värejä voi yhdistää. Noita kahta kyllä en välttämättä yhdistelisi keskenään...

juu ei tulis mielenkään :D
chef kiitti vinkistä..meillä on tällä hetkellä perus halpis lautaset (valkoset ja värilliset) ja kyllä niissäkin näkyy lahjakkaasti haarukan jäljet.

Alkuperäinen kirjoittaja Wolt:
Mun ääni oliiville. Ja tosiaan eri värejä voi yhdistää. Noita kahta kyllä en välttämättä yhdistelisi keskenään...

chef kiitti vinkistä..meillä on tällä hetkellä perus halpis lautaset (valkoset ja värilliset) ja kyllä niissäkin näkyy lahjakkaasti haarukan jäljet.

On van eri maksaa 1? lautasesta joka menee piloille, kuin yli 10?...mulla oli tarkoitus saada vuosia kestävä astiasto...en saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Wolt:

On van eri maksaa 1? lautasesta joka menee piloille, kuin yli 10?...mulla oli tarkoitus saada vuosia kestävä astiasto...en saanut.

niin no siis joo tolleen :D (pitäis juoda toinen motti kahvia et heräis)...
mut on noihin menny enempi ku euro poikineen..oikeestaan ku rupee laskee..hitto *pään pyöritystä*

Turkoosi noista on enemmän miun mieleen kans, en tiiä saatavuudesta kyl yhtään.
Meillä itellä aikoja sitten ostettu tumman sininen Teema-astiasto, ja se on alkanu jo kyllästyttää :/

Mulla on valkoinen (tai sehän on sellainen luonnonvalkoinen tms.) teema-astiasto, tykkään. Välillä mietin, onko vähän tylsä, mutta luulen, että tuohon ei ainakaan kyllästy. Saahan sitä väriä pöytään muillakin keinoin, kun astioilla. Mutta kivoja on nuokin, mitkä ap laittoi tuohon. Turkoosista tykkään ehkä enemmän, raikkaamman oloinen. Saatavuudesta ei kyllä täälläkään tietoa.

Meillä Teema valkoisena- ollut 3 vuotta, kestää ja ei ole naarmuja mitään. Jouluksi on punaisena kulhot, kesäksi turkoosit kulhot. Kivaa piristystä, mutta aiemmin keltaisen astiaston omistaneena olen sitä mieltä, että valkoinen on mulle ainut oikea väri koko astiastoon. Siinä ruokakin näyttää paremmalle kuin värillisessä.

Jos noista pitäisi valita, niin astiaston pääväriksi en ottaisi kumpaakaan.

http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_valikoimamuutokset

vihreät on ainakin poistumassa valikoimasta, eikä sit tota turkoosia ole ollutkaan kaikkina lautasina tai kulhoina.

mulla on itselläni molempia, suurinosa astioista on kuitenkin ruskeaa..jotka myös poistuu tuotannosta |O

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_valikoimamuutokset

vihreät on ainakin poistumassa valikoimasta, eikä sit tota turkoosia ole ollutkaan kaikkina lautasina tai kulhoina.

mulla on itselläni molempia, suurinosa astioista on kuitenkin ruskeaa..jotka myös poistuu tuotannosta |O

kiitti..tää ratkas :D (en muuten hokassu tota linkkiä ) ..oliivi tervetuloa :)
siihen voi sit jos haluaa niin valkeeta ripotella ...sopivan tasainen

Iittalan tehtaanmyymälässä oli tuota turkoosia halvalla, sain kuvan että on poistumassa. En muista oliko 1- vai 2-laatua. Kivan kesäisen ja raikkaan väriset kyllä, tykkään enemmän kuin oliivista. Turkoosi on kyllä sellainen väri, että siihen saattaa äkkiä kyllästyä.

Turkoosille ääni. Mutta, kuten joku sanoi, eri värien yhdistämiselle pointsit.
Itsellä on 10 valkeaa suurta matalaa lautasta, 10 pientä matalaa. 10 syvää aquan väristä matalaa lautasta, 6 valkoista kahvikuppia aluslautasineen, 6 punaista kahvi mukia. Ja 4 syvää jälkiruoka kulhoa. Lisäksi yksi valkea neliskulmainen tarjoiluvati.
Juomalasina suosin myös Iittalaa, sininen karahvi kaadin ja siniset aino juomalasit.
Nyt ajattelin laajentaa kaapin väri valikoimaa =)

Kauniita molemmat värit ! Mutta kyllästyhän niihin. Keräsin aikanaan keltaista ja mulla on sitä väriä kaikki mahdollinen 8:lle, tarjoiluastiat ym.
Sittemmin olen hankkinut valkoisen astiaston ( Arctica ) ja piristänyt väri serveteillä.
Keltainen Teemani on nyt kaapissa piilossa, otan käyttöön joskus vuoden päästä. Jos sitten siitä uudelleen tykkäisin = )

Päädyin sitten tilaamaan sen oliivin setin..ja joskus voi "piristää" valkoisilla..
voishan sitä varmaan muillakin väreillä mutta mulla ei "silmät kestä" liikaa värien sekamelskaa että rupee silmiä särkemään esim tyyliin sini-puna yhdistelmät..sen takia pyrin mahdollisimman neutraaliin ja tasaiseen väriskaalaan..

:) Oliivi on hyvä, perus neutraali värinä. Ei ala ärsyttämään vuosien päästä :D

Meillä kans teemaa: valkoista, keltaista ja ruskeaa. Tykkään kovin tästä värisekamelska mahdollisuudesta useissa Arabian astioissa.

Yhteistyössä