Tee se itse lapsilukkoja yms. Mulla ois muutama kuva jakaa teille, mutta tarttisin silti lisävinkkejä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38

Jääkaappi

TV:n nappula

Jääkaappiin on jo hommattu asteen verran fiksummannäköinen ratkaisu, mutta televisioon lätkäistiin nyt tuollainen Jeesusteippiviritelmä.

Mulla millä hitolla mä saan kiinni tv-tason laatikot, joissa ei ole vetimiä ja johon en haluais teippiä laittaa kiinni, kun se ei lähde millään helkutillakaan irti. Nimimerkillä: raaputin viikon jääkaapista noista teippejä irti :snotty:

Ööö. Et oo ajatellut sanallista kieltämistä. Kaikkein paras keino. Tuo kun on vain vaihe ja sen oppii kyllä nopeasti mihinkä ei mennä.
Terv. 4 lapsen äiti ilman teeseitselapsilukkoja

[QUOTE="vieras";23203385]Ööö. Et oo ajatellut sanallista kieltämistä. Kaikkein paras keino. Tuo kun on vain vaihe ja sen oppii kyllä nopeasti mihinkä ei mennä.
Terv. 4 lapsen äiti ilman teeseitselapsilukkoja[/QUOTE]

No mutta tuohan oli hyvä idea. Miksi en moista heti keksinyt. Oikeesti...kiitti :hug:

Meillä on käytetty mm. hakoja ja salpoja laatikoissa ja ovissa.

Terveisin
kolmen sanallisia kieltoja tottelevan lapsen ja yhden kehitysvammaisen "ei tottelevan" lapsen äiti

[QUOTE="jojo";23203410]Magneetit kaapin runkoihin ja ovien sisäpuolelle, pitäisivätkö ne muksun erossa kaapista?[/QUOTE]

Hmm...paha sanoa toimisko. Sais olla melko voimakkaan magneetit ja millä ne sitten kiinnitttäis? Kun ei huvittais alkaa ruuvailemaan tuohon tv-tasoon mitään.

Nyt meillä on molemmin puolin ppöydät siinä esteenä, mutta hippasen tuo häirii mun sisustussilmää...joka ei ole kaksinen, mutta sen vertaa kuitenkin sillä näkee, ettei pöydät tv-tasossa kiinni ole kovinkaan hyvä. Ei tuo tv-lapsilukkokaan ehkä mikään kaunistus tässä kämpässä ole, mutta onneksi jesari on edes saman värinen kuin mitä tv :D

mä laitoin kumilenksuja kaapinoviin, siis nuppeihin ja kahvoihin ettei termiitit päässeet penkomaan.
tv:nappulassa meillä oli vähän vastaava viritys, tuttipullon se rengasosa ja teippiä päällä hirmuisesti.

[QUOTE="hmmm";23203454]mä laitoin kumilenksuja kaapinoviin, siis nuppeihin ja kahvoihin ettei termiitit päässeet penkomaan.
tv:nappulassa meillä oli vähän vastaava viritys, tuttipullon se rengasosa ja teippiä päällä hirmuisesti.[/QUOTE]

Hyvä idea tuo korkki :D

Meillä on vetolaatikoiden edessä lauta, joka on kauniisti kiinnitetty vetämällä 'mustekalala' lipaston ympäri. (Tai mikä sen nimitys oikeasti onkaan... kuminauha, jonka päässä koukut, voi kiinnittä tavaroita pyörän perään...)

Digiboksin on nyt nuorin jättänyt rauhaan, kun hällä jäi pari kertaa sormet kiinni boksin alla olevan videokasettisoittimen luukkuun. Ilmeisesti yhdistää epämiellyttävän kokemuksen noihin laitteisiin kokonaisuutena :D

Mutta olisko hyvää keinoa, miten lukita vessanpöntön kansi. Kuitenkin niin, että 3v saisi sen helposti auki ja uudestaan lukittua?

[QUOTE="plop";23203503]Meillä on vetolaatikoiden edessä lauta, joka on kauniisti kiinnitetty vetämällä 'mustekalala' lipaston ympäri. (Tai mikä sen nimitys oikeasti onkaan... kuminauha, jonka päässä koukut, voi kiinnittä tavaroita pyörän perään...)

Digiboksin on nyt nuorin jättänyt rauhaan, kun hällä jäi pari kertaa sormet kiinni boksin alla olevan videokasettisoittimen luukkuun. Ilmeisesti yhdistää epämiellyttävän kokemuksen noihin laitteisiin kokonaisuutena :D

Mutta olisko hyvää keinoa, miten lukita vessanpöntön kansi. Kuitenkin niin, että 3v saisi sen helposti auki ja uudestaan lukittua?[/QUOTE]

Hmmm...jos mä vedän jonkinmoiset liinat tuohon..joo...pitää nikkaroida huomenna :D

Wc-kanteen en kyllä nyt heti keksi mitään muuta, kuin haka oveen sille korkeudelle että 3v saa sen auki ja pääsee pytylle, mutta pienempi ei sinne ylety :)

[QUOTE="vieras";23203580]Miks kaappeihin rumia teippiviritelmiä, ei oikeet lapsilukot Ikeassa maksa paljoa.[/QUOTE]

Mä en esimerkiks halua ruuvin jälkiä kaappiin, ennemmin pidän hetkellisesti rumat teipit seinässä ja hinkkaan jäljet pois ku alan pakkeloimaan ja maalaamaan sitä seinää :)

[QUOTE="vieras";23203580]Miks kaappeihin rumia teippiviritelmiä, ei oikeet lapsilukot Ikeassa maksa paljoa.[/QUOTE]

No jos vaikka siksi, että hermo menee NYT ja Ikea on kiinni. Näin meillä kävi jääkapin kanssa. Käytiin kyllä sitten hakemassa ne lapsilukot parin päivän päästä kun kerettiin.

Ja jos sä näytät mulle lapsilukot jotka saa vetolaatikkoon, joita ei tarvitse ruuvata ja jotka saa ikeasta, niin mä lupaan mennä heti aamusta klo 10 jonottamaan, että pulju avaa ovensa.

[QUOTE="vieras";23203385]Ööö. Et oo ajatellut sanallista kieltämistä. Kaikkein paras keino. Tuo kun on vain vaihe ja sen oppii kyllä nopeasti mihinkä ei mennä.
Terv. 4 lapsen äiti ilman teeseitselapsilukkoja[/QUOTE]

Tietkö, välillä on mukava päästä helpommalla. Toki paikkoja on mistä pitää selviytyä sanallisesti; kissanvessa, kissan ruokakipot, peilikaappien ja peilien lyöminen ym. Mutta joka paikkaan ei aina jaksa ehtiä niin lukot on hyvät. Meillä vessanpytyssä, roskakaapissa, yhdessä lipastossa. Ja itseasiassa jos joskus unohtaa pytynkin lukon auki niin taapero on hyvinkin tarkka ja karjaisee laittamaan sen kiinni :)

No jos vaikka siksi, että hermo menee NYT ja Ikea on kiinni. Näin meillä kävi jääkapin kanssa. Käytiin kyllä sitten hakemassa ne lapsilukot parin päivän päästä kun kerettiin.

Ja jos sä näytät mulle lapsilukot jotka saa vetolaatikkoon, joita ei tarvitse ruuvata ja jotka saa ikeasta, niin mä lupaan mennä heti aamusta klo 10 jonottamaan, että pulju avaa ovensa.

Jos et osaa ruuvata niin sitten ei taida ikea auttaa :D

Onko laatikoissa millaiset vetimet? Voisko vaan pujottaa kapulan kaikkien läpi, ylhäältä alas? As simple as that.

[QUOTE="vieras";23203691]Jos et osaa ruuvata niin sitten ei taida ikea auttaa :D

Onko laatikoissa millaiset vetimet? Voisko vaan pujottaa kapulan kaikkien läpi, ylhäältä alas? As simple as that.[/QUOTE]

Kyse ei ole siitä etteikö löytyisi kykyä ruuvaamiseen, mutta mä en halua mun tv-tasoon ruuvinreikiä.

Kuten jo kerroin, vetimiä ei ole.

Yhteistyössä