Tee rauha Jeesuksen kanssa, niin korona ei pelota

Aikaisin Hän on aloittanut (taas) :giggle:

Päivän epistola läjähti.
Nonni, tuli sanottua.

Mä suojaan itseni ja muut - ja en kehu, mutta täällä huolettomalla maaseudulla olen niitä harvoja jotka on käyttäny jo kuukausi sitten maskia.
Muiden takia, ja ettei mun muksut jäis ilman äitiä.

Mutta itseäni ei pelota korona eikä kuolema. Ei tippaakaan. Räkiköön vaikka joku Pena päin naamaa, ihan sama.

Jos joudun hengityskoneeseen, aion -jos sitä ennen pystyn rohinalta puhumaan mitään- sanoa hoitohenkilökunnalle että heippa, Jumala on mun kanssa, kävi miten kävi.

En mä sano etteikö uskovat välillä pelkää. Mut ihmisten koronapelossa näkyy osittain se, kun turva on vain omassa itsessä.

Mä en turvaa itseeni. Mua kannetaan.

Aamen! Ja lattiaa imuroimaan.
 
Jeesus antoi lähetyskäskyn. "Tehkää kaikki kansa opetuslapsikseni". Ja suomessahan noita muslimivaimoja -otollinen kohde!- riittää.

Sä otat elämän vaan tolleen laiskanpulskeasti etkä edes varo koronaa koska se taivaspaikka on mielestäsi jo taattu.

Mut onko? Mitä olet oikeasti sen eteen tehnyt?
Yks erittäin tärkeä teologinen ajatushimmeli:
Mä en SAA tehdä taivaspaikan eteen mitään, koska se on jo hommattu. Mä vaan otin sen paketin vastaan.
Mutta joo, rakastaminen ja oikein eläminen kuuluu uskovalle, mutta mä enää en tee asioita pelastuakseni, vaan koska olen pelastettu jo.

Hmm, mä en täällä kertoile kaikkea, koska en halua hurskastella.
Meidän kunnassa on ehkä 1 yön mus ta mamu. Ja tadaa, se ON käyny meillä kahvilla ainakin-sinnepäin-kristillisissä merkeissä. :ROFLMAO:

Mä oon rukoilija. En ole kovin hyvä evankelioimaan.
Isommissa kaupungeissa käydessä rukoilen aina, kun näen huivipää-mamun. Rukoilen iltalenkillä naapurien puolesta. Lahjoitan rahaa.
Mun mies pyörittää semmosta 10-20 autettavan alkkis-työtön-syrjäytynyt -äijäpoppoon epävirallista auttamista. Meillä parveilee yksinäisiä miehiä, ja mun mies on tosi haka hommaamaan niille tekemistä ja kontakteja ihmisten pariin.

Pullaa TÄYTYY siis aina löytyä. :)

Mutta vastapainoksi olen laiska, kiroilevakin, v-mäinen ja makeanhimoinen akka.
 
Kuka kannattaa niitä lukuisia lääkäreitä ja hoitajia, jotka tekevät ihan hirveän raskasta duunia koko ajan, kun ihmisiä kärrätään sisään, ja osa on sairaalassa jopa useita viikkoja? Tiedätkö yhtään, miten raskasta heillä on se työ, niin fyysisesti kuin henkisesti?

Onko "jumala" heidän kanssaan, mitä?
Riippuu, kysytkö keväällä italialaisen vai suomalaisen hoitohenkilökunnan puolesta.
Koska Suomessa ei tehohoitopaikat ole täyttyneet, ehkä pientä, ajoittaista piikkiä oli keväällä.

Mä ajattelen raa'asti että se on niiden työtä, ja jos tekijöitä ei ole tarpeeksi ja on jatkuva kiire, niin nopealla perehdytyksellä pitää siirtää lisää hoitajia tehohoitoon, niin kuin keväällä tehtiin.

Mutta yhtälailla toukokuussa oli opettajat purjeissa, miten saada opetettua 2 viikon ajan muksuja, turvavälit ja räkimiset huomioiden.
En kerro missä olen töissä, mutta meille korona toi lisääntynyttä työtaakkaa.

Tai. Mitä se on kun korona vie oman firman tai työpaikan. SE on yhtä karu asia kuin teholla työskentely.
 
r0s
Yks erittäin tärkeä teologinen ajatushimmeli:
Mä en SAA tehdä taivaspaikan eteen mitään, koska se on jo hommattu. Mä vaan otin sen paketin vastaan.
Mutta joo, rakastaminen ja oikein eläminen kuuluu uskovalle, mutta mä enää en tee asioita pelastuakseni, vaan koska olen pelastettu jo.

Hmm, mä en täällä kertoile kaikkea, koska en halua hurskastella.
Meidän kunnassa on ehkä 1 yön mus ta mamu. Ja tadaa, se ON käyny meillä kahvilla ainakin-sinnepäin-kristillisissä merkeissä.

Mä oon rukoilija. En ole kovin hyvä evankelioimaan.
Isommissa kaupungeissa käydessä rukoilen aina, kun näen huivipää-mamun. Rukoilen iltalenkillä naapurien puolesta. Lahjoitan rahaa.
Mun mies pyörittää semmosta 10-20 autettavan alkkis-työtön-syrjäytynyt -äijäpoppoon epävirallista auttamista. Meillä parveilee yksinäisiä miehiä, ja mun mies on tosi haka hommaamaan niille tekemistä ja kontakteja ihmisten pariin.

Pullaa TÄYTYY siis aina löytyä.

Mutta vastapainoksi olen laiska, kiroilevakin, v-mäinen ja makeanhimoinen akka.

Mut aattele.

Jos jokainen ois uskonut kuten sinä, niin et ois ikinä kuullutkaan koko kristinuskosta. Enkä minä.
 
Mä en pelkää.
Mun mielestä kuoleman kanssa voi olla sinut ihan ilman uskontoakin.
Mä ajattelen asian loogisesti, kun kuolee se on siinä. Joten ei tarvitse pelätä menetyksen tuskaa, kipuja tai muutakaan.
Enemmän pelkään sairauksia jotka rampauttaa/tuhoaa terveen ajattelukyvyn, dementiat yms. Ja läheisten menetystä, niistä seuraavaa loppuelämän tuskaa.
Oma kuolema on aika pikkujuttu.
Korona pelottaa enempi potentiaalisten jälkikomplikaatioiden vuoksi, niistä kun ei tiedä mitä keuhko/sydän/aivovaurioita pidemmän päälle aiheutuu.
 
Mut aattele.

Jos jokainen ois uskonut kuten sinä, niin et ois ikinä kuullutkaan koko kristinuskosta. Enkä minä.
-Juu mut en mä _voi_lähteä ilman Jumalan kutsua.

Seurakunnan lähetystyöntekijät siellä Intiassa tarttee rahaa. Ne saa palkan, ja jollain pitää se toiminta (vaikka orpokoti, ruokajakelu, seurakuntatilojen vuokra) kattaa.
Palkka (kohtuullinen) lukee ihan UT:ssa.

No ketkä tukee rahallisesti sitä lähettiä? Lähettävän seurakunnan uskovat, jotka käyvät palkkatyössä tavis-ammateissa (kirkolla tietty on kirkollisvero, joka on pakollisuudessaan vähän hassu ilmiö). Lähettäjät asuvat paikallaan.

...muistan erään evankelistan ysäriltä, kuin Riku Rinteen. Riku oli entinen lentokoneinsinööri mut alkoi kiertää kouluja.
Eräässä isossa iltatilaisuudessa tuli ainakin 100 nuorta uskoon. No mitä uskoontullu untuvikko tarvitsee? Paikallisen seurakunnan jossa rakentua, vuosien ajaksi. Ei kiertävä evankelista ehdi jäämään kertomaan vastauskoontulleille uskonelämän alkeista kun seuraavana aamuna on jo toisella paikkakunnalla.

Lisäksi monet pariskunnat lähtevät eläkkeellä lähetystyöhön, ovat lapsista ja työstä vapaita.
Afrikka here we come 20-25 vuoden päästä!
 
r0s
-Juu mut en mä _voi_lähteä ilman Jumalan kutsua.

Seurakunnan lähetystyöntekijät siellä Intiassa tarttee rahaa. Ne saa palkan, ja jollain pitää se toiminta (vaikka orpokoti, ruokajakelu, seurakuntatilojen vuokra) kattaa.
Palkka (kohtuullinen) lukee ihan UT:ssa.

No ketkä tukee rahallisesti sitä lähettiä? Lähettävän seurakunnan uskovat, jotka käyvät palkkatyössä tavis-ammateissa (kirkolla tietty on kirkollisvero, joka on pakollisuudessaan vähän hassu ilmiö). Lähettäjät asuvat paikallaan.

...muistan erään evankelistan ysäriltä, kuin Riku Rinteen. Riku oli entinen lentokoneinsinööri mut alkoi kiertää kouluja.
Eräässä isossa iltatilaisuudessa tuli ainakin 100 nuorta uskoon. No mitä uskoontullu untuvikko tarvitsee? Paikallisen seurakunnan jossa rakentua, vuosien ajaksi. Ei kiertävä evankelista ehdi jäämään kertomaan vastauskoontulleille uskonelämän alkeista kun seuraavana aamuna on jo toisella paikkakunnalla.

Lisäksi monet pariskunnat lähtevät eläkkeellä lähetystyöhön, ovat lapsista ja työstä vapaita.
Afrikka here we come 20-25 vuoden päästä!

En mä tarkoittanut että sun pitää mihkään lähteä! Onhan noita tänne tulleita ei vielä kristittyjä vaikka kuinka! Miksi mennä merta edemmäs kalaan?
 
-Juu mut en mä _voi_lähteä ilman Jumalan kutsua.

Seurakunnan lähetystyöntekijät siellä Intiassa tarttee rahaa. Ne saa palkan, ja jollain pitää se toiminta (vaikka orpokoti, ruokajakelu, seurakuntatilojen vuokra) kattaa.
Palkka (kohtuullinen) lukee ihan UT:ssa.

No ketkä tukee rahallisesti sitä lähettiä? Lähettävän seurakunnan uskovat, jotka käyvät palkkatyössä tavis-ammateissa (kirkolla tietty on kirkollisvero, joka on pakollisuudessaan vähän hassu ilmiö). Lähettäjät asuvat paikallaan.

...muistan erään evankelistan ysäriltä, kuin Riku Rinteen. Riku oli entinen lentokoneinsinööri mut alkoi kiertää kouluja.
Eräässä isossa iltatilaisuudessa tuli ainakin 100 nuorta uskoon. No mitä uskoontullu untuvikko tarvitsee? Paikallisen seurakunnan jossa rakentua, vuosien ajaksi. Ei kiertävä evankelista ehdi jäämään kertomaan vastauskoontulleille uskonelämän alkeista kun seuraavana aamuna on jo toisella paikkakunnalla.

Lisäksi monet pariskunnat lähtevät eläkkeellä lähetystyöhön, ovat lapsista ja työstä vapaita.
Afrikka here we come 20-25 vuoden päästä!
Samaa mieltä kuin r0s, aloita täältä suomesta vaan! Ja 20-25 vuoden päästä voi työnsarkaa saattaapi olla vielä enemmän.
 
En mä tarkoittanut että sun pitää mihkään lähteä! Onhan noita tänne tulleita ei vielä kristittyjä vaikka kuinka! Miksi mennä merta edemmäs kalaan?
Juu mä oon aatellu että kerran niitä ma muja on tänne otettu, niin kristilliset seurakunnat saavat ottaa haasteen vastaan.

Pieni osa niistä on kristittyjä. Kyllähän sekin jyväskyläläinen 100 (?) hengen koronapoppoo oli jotain Kongon kristittyjä.
 
vierailija
Yks erittäin tärkeä teologinen ajatushimmeli:
Mä en SAA tehdä taivaspaikan eteen mitään, koska se on jo hommattu. Mä vaan otin sen paketin vastaan.
Mutta joo, rakastaminen ja oikein eläminen kuuluu uskovalle, mutta mä enää en tee asioita pelastuakseni, vaan koska olen pelastettu jo.

Hmm, mä en täällä kertoile kaikkea, koska en halua hurskastella.
Meidän kunnassa on ehkä 1 yön mus ta mamu. Ja tadaa, se ON käyny meillä kahvilla ainakin-sinnepäin-kristillisissä merkeissä.

Mä oon rukoilija. En ole kovin hyvä evankelioimaan.
Isommissa kaupungeissa käydessä rukoilen aina, kun näen huivipää-mamun. Rukoilen iltalenkillä naapurien puolesta. Lahjoitan rahaa.
Mun mies pyörittää semmosta 10-20 autettavan alkkis-työtön-syrjäytynyt -äijäpoppoon epävirallista auttamista. Meillä parveilee yksinäisiä miehiä, ja mun mies on tosi haka hommaamaan niille tekemistä ja kontakteja ihmisten pariin.

Pullaa TÄYTYY siis aina löytyä.

Mutta vastapainoksi olen laiska, kiroilevakin, v-mäinen ja makeanhimoinen akka.
Kiroilu on syntiä. Voiko samasta lähteestä lähteä kirous ja ylistys?
 
vierailija
Hyvä Echo kun tuot toivoa esille ja haluat olla valona maailmassa, joka pimenee entisestään. Ajat vaikeutuu. Ties mitä vieläehtii tapahtua ennen kun Herra saapuu. Mutta synnytystuskat kertoo että Hän on tulossa. Mutta useimoien rakkaus kylmenee. Ennen uskovat todella odotti Jeesuksen tuloa, Raamatun ajoista lähtien tähän asti, mutta nyt monet uskovat on nukahtaneet ja jotkut jopa kieltää ylöstempauksen. Vaikka se on Raamatun opetus. Raamattu kehoittaa uskovia olemaan valmiina Jeesuksen tullessa, ja Raamatun mukaan Hän voi tulla milloin vain, Hän tule kuin varas yöllä. Raamattu varoittaa että huono palvelija sanoo että "minun herrani viipyy" ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan, ja tämä toteutuu niissä jotka sanoo että ei Jeesus voi tulla vielä, vaan ensin pitää tapahtua sitä ja tätä, ja he usein lyövät sanoillaan palavia uskovia jotka odottavat Jeesuksen tuloa. Raamattu kertoo miten Jeesuksen tuloon asti ihmiset menee naimisiin ja elää normaalia elämää, on kaksi miestä pellolla ja toinen temmataan, miten tuo toteutuisi jos tempaus olisi vasta vaivanajan lopussa, jolloin suuri osa ihmisistä on kuolleet kun maa on niin tuhottu, ja uskovaiset tapettu vainoissa, ei todellakaan olisi yhdessä elämässä tavallista elämää. Ylöstempausoppi on Raamatusta, eikä mistään jonkun tytön profetiasta (en edes tiedä mikä se profertia on johon tempauksen vastustajat vetoaa).
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
vierailija
.
A. Eräässä isossa iltatilaisuudessa tuli ainakin 100 nuorta uskoon.
B. Afrikka here we come 20-25 vuoden päästä!
A Voi kamalaa, tuolla tempulla pitäisi olla joku rikosnimike, jos se edes on totta. Joku ”henkinen pahoinpitely, terveen nuoren tasapainon suistaminen rasapainottomaan tilaan” Hitto soikoon :mad:

B Saanet kokea jopa ullatusrikastuksia pohjoisen vaaleana naisena, sitäkö toivot? :sneaky:
 
A Voi kamalaa, tuolla tempulla pitäisi olla joku rikosnimike, jos se edes on totta. Joku ”henkinen pahoinpitely, terveen nuoren tasapainon suistaminen rasapainottomaan tilaan” Hitto soikoon :mad:

B Saanet kokea jopa ullatusrikastuksia pohjoisen vaaleana naisena, sitäkö toivot? :sneaky:
A) jos nuori aloittaa vaikka Astanja-joogan, sä oot jee, vähäks siistii! Tai spiritismilauta-löytyy kotoa, kivaa jännitystä elämään.

B) mä luulen että ne ei ihan heti oo kurttusen eläkeläisnaisen kimpussa?
 
vierailija
A) jos nuori aloittaa vaikka Astanja-joogan, sä oot jee, vähäks siistii! Tai spiritismilauta-löytyy kotoa, kivaa jännitystä elämään.

B) mä luulen että ne ei ihan heti oo kurttusen eläkeläisnaisen kimpussa?
Spiritismiä en ole itse uskaltanut edes kokeilla. Mutta mitä pahaa tässä muka on, voisin alkaa kokeilemaan.. Älä selitä vääristä jumalista ainakaan, koska oikeitakaan ei ole

Menetelmä
Patanjali on määritellyt astangajoogan kahdeksan osaa seuraavasti:

  1. YAMA – pidättäytymiset (5 yhteisöllisen hyvän elämän periaatetta)
  2. NIYAMA – noudattamiset (5 henkilökohtaista hyvettä)
  3. ASANA – asentoharjoitus
  4. PRANAYAMA – hengitysharjoitus
  5. PRATYAHARA – aistihuomion vetäminen pois ulkoisista (häiriö)tekijöistä
  6. DHARANA – huomion keskittäminen valittuun kohteeseen (todellinen tai mielessä kuviteltu)
  7. DHYANA – huomion pitäminen kohteessa (sen ominaisuuksien ja olotilan tiedostaminen, meditaatio)
  8. SAMADHI – oman tietoisuuden sulautuminen keskittymisen kohteen kanssa, jolloin erillisyyden tunne katoaa (meditatiivinen syvän yhteyden kokemus)
Joogan kahdeksan jäsentä tukevat toinen toisiaan. Neljä ensimmäistä fyysiseen tekemiseen suuntautunutta joogan osaa (yama, niyama, asana, pranayama) ovat edellytyksenä neljän jälkimmäisen mielen harjoittamiseen suuntautuneen joogan osan kehittymiselle.

B elämä on ullatuksia täynnä kun pää on hakattu jo nuorilla koraanilla kuhmuille
 

Yhteistyössä