Te varmaan keksitte tälle jonkun hyvän syyn

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Mut mä en ja siks mulla on taas täällä yksikseni hauskaa. :D Mietiskelin siis taas noita meidän neuvolan terkan sanoja ja kovasti naurattaa. Oli hyvin hämmästynyt, kun kuuli, etten ole antanut purkista, vaan tehnyt itse. Kuulemma kannattaa antaa vauvalle (mieluummin) purkkiruokaa, jotta osaan sanoa, paljonko tyttö syö. Muuten se on kuulemma vaikeaa. (Tosin koitin kovasti sanoa, että tällä hetkellä se annos on pari teelusikallista, mut ei oikein menny perille)

Tota... paljonkos se pilttipurkki vetää? 1,3 dl? Suunnilleen. Mihinhän meidän tätsy oli unohtanut desimitan, miks ihmeessä mä en muuten osais arvioida paljonko tuo syö? Vai tarkottikohan se, että se ei osaa muuten hahmottaa määriä. :xmas:

Johan nyt on aikoihin eletty, jos vauva pitää pitää purkkimuonituksella, jotta tietää, paljonko se syö...

Hehe, mulla on taas hauskaa. :D

meidän kylän harppu neukku akka posotti
aina jostain ruokailuista.
JOKA IKINEN KERTA SE KYSY 1 VUOTIS NEUVOLASSAKIN, MIHIN AIKAAN SÖI, PALJON SÖI JA MITÄ SÖI.PALJON MENEE MAITOA,NESTEITÄ YM.
KERRAN PITI KIIKUTTAA KORVIKE LOODAN PAHVI KEHIKKO ETTÄ USKOI MONTAKO PURKKIA SIINÄ OLI.
JA JEESUSTELI KU ANNOIN KAUPAN RUOKIA, TOISELLA KERTAA JEESUSTELI KO ANNOIN ITTE TEKEMÄÄ (KEITITHÄN VARMASTI JAUHELIHAN JNE JNE) JA EI SAA SITÄ ANTAA JA TÄTÄ
KUNNON MUHENNOSTA YMS.
ONNEKSI MUUTETTIIN KAUPUNKIIN.IHAN ERI MEININKI KU NUOREMPIA IHMISIÄ TÖISSÄ!

no juu. :D
onhan siinä tietty se ero, että oma tekemä ja kaupan mössö eivät mee yks yhteen määrittäin kun se kototekoinen on taatusti "tuhdimpaa" ja ruokasampaa kuin nuo purkkilirularut :)
mutta toisaalta mitäs väliä sillä nyt ylipäätään onkaan, jos lapsella kaikki hyvin ja kasvaa .

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Näytitkö jotenkin harvinaisen yksinkertaiselta kun kävit siellä :D Siltä että et osais laittaa sitä ruokaa lautaselle vaan lapat 10 litran kattilasta niin paljon kun vauva huolii :whistle:

Ilmeisesti.

Enkä mä mikään huippukokki ole, mut kyllä mä oikeesti osaan kukkakaalia jne. keittää ja soseuttaa. B) Tosin sitäkään ei tätsy oikein tuntunu uskovan. (Ei, mä en muuten oikeesti ole ainakaan mielestäni mitenkään uusavuttoman näköinen :D)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Kun se vielä sanoi, että jos tahdot silti tehdä itse, laita se ruoka ensin pilttipurkkiin, jotta osaat sit sanoa, paljon sitä on.

Siis.. Häh? Sama kai se, mihin sen laittaa. Osaan mä arvioida, onko siinä desi vai kaksi. :xmas:

:laugh:

hitsi mikä neuvolatäti, mä en kyllä tiedä miten oisin selvinnyt tollaisesta tilanteesta, tollainen typeryys on kyllä jo aika....

:D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no juu. :D
onhan siinä tietty se ero, että oma tekemä ja kaupan mössö eivät mee yks yhteen määrittäin kun se kototekoinen on taatusti "tuhdimpaa" ja ruokasampaa kuin nuo purkkilirularut :)
mutta toisaalta mitäs väliä sillä nyt ylipäätään onkaan, jos lapsella kaikki hyvin ja kasvaa .

Ja se syö, minkä se syö. Emmä ajatellu siitä määrästä sen kummempaa stressiä ottaa (tyyliin et saa enempää. Söit jo puoli purkillista. :xmas: )

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Kun se vielä sanoi, että jos tahdot silti tehdä itse, laita se ruoka ensin pilttipurkkiin, jotta osaat sit sanoa, paljon sitä on.

Siis.. Häh? Sama kai se, mihin sen laittaa. Osaan mä arvioida, onko siinä desi vai kaksi. :xmas:

:laugh:

hitsi mikä neuvolatäti, mä en kyllä tiedä miten oisin selvinnyt tollaisesta tilanteesta, tollainen typeryys on kyllä jo aika....

:D

Mä en osannut sanoa siellä mitään muuta kuin yrittää vaan selittää, että no se määrä, joka menee on tällä hetkellä vain teelusikallisia (kaksi ehkä ), mut kun ei...

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Jos se oli näitä tätejä, joiden mielestä ruoan ravintoarvoja pystyy laskemaan vain silloin, kun ne voi lukea purkin kyljestä? :)

Ehkä. :D Mut onneks (??) toi ei ollu meidän oikea täti. Tosin ei meillä oikeaa tätiä olekaan oikeastaan, sillä meillä on ollu nyt 7 tai 8 eri tätiä. Toi oli nyt sijaisen sijainen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi syö noin vähän??? Itse aina antanut niin paljon kerralla kuin on vaan suostunut syömään ja ihan heti kiinteiden aloitettua.

Ei oikein vielä ole halua noille kiinteille. Edelleen siis lähes täysin rintamaidolla. Ollaan sit otettu tälleen rauhakseen, ei meillä vielä ole varsinaista tarvettakaan noille kiinteille. Mittaa oli nyt 5 kk neuvolassa 68 cm ja painoa vajaa 8 kg, joten hyvin kasvaa toistaiseksi vielä maidollakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
[
Mitäkähän neukkatäti tuumaa imetyksestä? Eihän siinä tiedä tarkkaa maidon määrää... :laugh:

No ihan samaa mä aloin miettimään.
Selitä siinä nyt sitten, "se syö päivällä yleensä vaan toisen tissillisen, mut yötä vasten usein molemmista, ehkä noin puolitoista tissillistä".

meillä oli kaverille oikein suositeltu purkkiruokia koska niissä on lisätty vitamiinia ja saa ainakin lapsi kunnon ruokaa :o Kaveri kun sattuu olemaan kokki ja esikoisenkin ihan kasvamaan saanut itse tehdyillä ruoilla...

Ei liity ruokaan, mutta neuvolatädin kommentteihin: mun nt sano, kun lapsen ollessa n. 3kk epäilin, että mulla saattais olla jonkin sortin synnytyksen jälkeinen masennus "ei sulla voi olla, sä et oo yhtään sen tyyppinen". En kyselly enempää vaan otin aiheesta selvää itse. Ja kyllä mulla oli.

mää oisin taas joskus apua kaivannut, mutta nlatäti sanoi että kysy siltä teidän allergialääkäriltä. ja rt passitti nopeasti ulos kun äiti on "ammattilainen" niin pitäisi osata. siis melkein valmis kokki :D

Yhteistyössä