Te uusperheelliset kenellä lapsi edellisestä suhteesta,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
miten miehenne vastaa jos häneltä kysytään montako lasta hänellä on? Otetaan vaikka esimerkkinä että sinulla on yksi, perheessänne asuva lapsi ennestään ja kaksi yhteistä.

Onko jotenkin outoa jos mies tässä tilanteessa vastaa vieraalle että kolme, koska kokee kaikki nämä lapset omaan perheeseensä kuuluviksi, vaikka esikoisella onkin se oma isä jota tapaa. Kertoo vasta paremmin tutustuttua kun tulee puheeksi että esikoinen onkin lapsipuoli.

Meillä ukko sanoo että hällä on kuus lasta.
Mä sanon että viis ja bonari päälle.

Eli hällä oli yks kun kohdattiin.

Mä en osaa vaan sanoa noin,en ole niin suuri ihminen kuin mieheni... :ashamed:

Mun mies sanoo aina että hänellä on kaksi lasta, vaikka niistä vaan toinen on hänen biologinen lapsensa.
Mun mielestä aivan ihanaa, että mies on ottanut mun esikoisen niin omakseen :heart: Ja meidän perheessähän ON kaksi lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun mies sanoo aina että hänellä on kaksi lasta, vaikka niistä vaan toinen on hänen biologinen lapsensa.
Mun mielestä aivan ihanaa, että mies on ottanut mun esikoisen niin omakseen :heart: Ja meidän perheessähän ON kaksi lasta.

Joo,jos kysytään että montako lasta PERHEESSÄ on niin siihen mäkin sanon että kuus.
Jos kysytään kuinka monta MULLA on niin viis...

Mun mieheni kertoo myös, että hänellä on 3 lasta. Tosin tämä riippuu kuinka hyvin tuntee sen jonka kanssa keskustelee. Jos tuntee hyvin kertoo, että 2 omaa plus yksi vaimon lapsi. Ja jos ei tunne, niin sitten sanoo vain että 3 lasta.

No, mun mies on kerran sanonut että meillä on seitsemän lasta, meni vissiin laskuissa sekaisin :snotty: Mutta 6 niitä on yhteensä, 4 yhteistä sekä molemmilla sellainen "bonari" niinkuin k a t a sanoi tossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Joo,jos kysytään että montako lasta PERHEESSÄ on niin siihen mäkin sanon että kuus.

Niin mutta miehen mielestä perheessä asuvat lapset ovat hänen lapsia. Vaikka ei olekaan ollut paikalla kun ne kaikki on tehty :D

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
No, mun mies on kerran sanonut että meillä on seitsemän lasta, meni vissiin laskuissa sekaisin :snotty: Mutta 6 niitä on yhteensä, 4 yhteistä sekä molemmilla sellainen "bonari" niinkuin k a t a sanoi tossa :D

Toi laskuissa sekaisin menoa sattuu myös mun isälle!
Monelle sitä sanonut kun kysyy että montakos sun tyttärellä nyt olikaan niin isukki siihen....ääh viis vai kuus,mitä niitä nyt oli!!
On ollut osa silmät suurina!!
Pappa ei tiiä ees... :p

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Aloitus koski juuri sitä kun kysytään montako lasta sinulla on, ei montako lasta perheeseenne kuuluu.

Mies vastaa meilläkin että kolme vaikka siis noista vain nuo kaksi nuorempaa on hänen omiaan ja esikoisella löytyy se oma isä ihan aktiivisina osana elämää. Yhtä kaveriani ärsyttää miehen vastaus koska esikoinen ei ole tämän oma lapsi, hänen mielestään mies valehtelee noin vastatessaan.

Mies taas sanoo kokevansa esikoisen myös tavallaan omaksi lapsekseen kun on ollut tämän elämässä mukana lähes vauvasta asti ja lapsikin kutsuu tätä usein isäksi. Eikä mies koe tarvetta ruveta heti selittelemään vieraammille perhetaustaa tarkemmin, ottaa vasta myöhemmin puheeksi jos tulee sellainen tilanne.

mä sanon kans,et 3+bobus prinsessa,mies sanoo 1+1lähi bonus+2etis bonusta.Mun kaks kun on tosiaan vielä etiksiä,toivottavasti ei kauaa enää.
Exä sano kans aina et hällä on 3,vaikka vanhin olikin vain bonus,enää ei tosin tänä päivänä tunnu ees muistavan bonustaan vaikka oli junnun elämässä mukana ekat 7vuotta.

Musta se on tärkeintä mikä tuntuu kellekin hyvältä.

Eli teillä ap tärkeintä on miten ite tunnette eikä mikään vieras ihminen voi rajata miten pitää kutsua.Aika hassua...
MIkä lehmä hällä ojassa kun näkee noin vaivaa??

Musta tuo on ihan järkevää jos lapselle ja miehelle asia ok.Se on mikä tärkeintä!!

Mies sanoo et hällä on 2 lasta ja selvittää tarpeen vaatiessa et toinen on hänen ed. asuu kyllä meillä :)
jos multa kysytään sanon et 1 puolikas ja 1 kokonainen musta vaan tuntuu etten halua astua toisen lapsen "äidin varpaille" vaikkei olekaan enää tekemisissä lapsensa kanssa kuin muutaman kerran vuodessa :'(

Yhteistyössä