Te pienten lasten kotiäidit, joiden mies on päivätyössä ja palaa töistä kotiin illansuussa. Olis kysymys

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten vietätte perheen yhteiset tunnit ennen (lasten) nukkumaanmenoa? Onko teillä ns laatuaikaa perheenä, vai käyvätkö vanhemmat vuorotellen omissa harrastuksissa, vai meneekö illat kotitöitä tehden kun toinen vanhemmista voi olla lasten kanssa?

Minkä ikäiset lapset/lapsi?
 
"vieras"
kotona ollaan ja kotitöitä tehdään.. Sisähommat kerkeän tehdä kyllä lapsen kanssa, mutta ruohon leikkaaminen ja lumien kolaus, autojen huolto yms. jää iltaan. Sitten kun taapero menee yöunille kasilta on meidän yhteistä aikaa, jolloin katsotaan telkkua, saunotaan rauhassa yms.
 
Meillä on yksi lapsi, kohta 4-vuotias. Iltaisin tehdään mitä milloinkin. Toisinaan menen salille, toisinaan tehdään vaan kotihommia ja toisinaan tehdään jotain ekstramukavaa. Pelataan porukalla tms. Yritetään pitää homma niin kasassa, että viikossa olis 4 iltaa, jolloin ollaan koko perhe yhdessä.

Näin siis nyt, kun miehellä ei ole reissutyövuoroa.
 
Blue
Illat vie järjestäen jokaisen harrastukset, niin lasten kun aikuistenkin.

muoks. Ai no nyt vasta luin että en olekaan varsinainen pienten lasten kotiäiti...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"kotiäiti"
Molemmilla yksi oma harrastus viikossa, menee noin pari tuntia. Muuten ollaan oikeastaan aina perheenä. Ulkoillaan, käydään kirjastossa, mummolassa, yms. Kauppa-asiat pyrin hoitamaan päivällä lasten kanssa. Lapsia 2, molemmat alle 5v.
 
Ensin syödään yhdessä, tai jos ollaan lapsen kanssa jo syöty niin mies saa syödä rauhassa. Sen jälkeen mies touhuilee lapsen kanssa omia juttujaan ja minä saan hengähtää hetken jonka jälkeen hoidan kotiaskareita. Sitten suunnilleen klo 19-20 mies laittaa lapsen nukkumaan ja meille jää pari tuntia yhteistä aikaa.

Tämä siis mikäli mies pääsee ajoissa töistä. Yleensä vähintään 2-4 iltaa viikossa menee ylitöissä näin sesonkiaikaan.

Lapsia on toistaiseksi vain yksi, 2v3kk tyttö. Elokuussa on sitten toisen lapsen laskettu aika.
 
Ainakin 3 kertaa viikossa koiratreenit, kun mies tulee töistä niin minä lähden, yleensä menee aika myöhään.. toki silloin kun itselläkin on työpäiviä, niin sitten ei nähdä oikeastaan ollenkaan. Mutta ns. vapaailtoina kyllä kainalottain istuskellaan ja tykkäillään :) :)
 
"äippä"
Meillä olllan yhdessä, lapset 9, 6 ja 3 vuotiaat. Minä hoidan päivisin kotityöt niin sisä kuin ulko, siis siivoan.pyykkään, teen ruuat, kannan puut, ajelen nurmikot jne. Illat ovat yhteistä aikaa, itse en harrasta mitään, mies käy välillä kalassa.
 
dgär
milloin mitenkin. Lähinnä ollaan yhdessä perheenä. Syödään, pelataan, rakennellaan, katsellaan telkkaria, lenkkeillään koiran kanssa tai metsässä. lapset 7v, 6v ja 1v.
 

Yhteistyössä