"Te olette varmaan rikkaita kun teillä on noin hieno auto"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
"Kyllä teillä rahaa olla täytyy kun noin komeella autolla ajatte"

:headwall: siis tosissaanko joku auton perusteella vetää meistä johtopäätökset?Joskus oikein ärsyttää...kun tietäisivät mitä senttien venyttämistä välillä on...

Auto vm-97, juu onhan se chrysler ehkä nätin näkönen( ei kaikkien mielestä ) mutta itse en autosta vetäis johtopäätöksiä.Ja toinen auto -91; paketti sellainen.
Talosta on vielä lainaa jäljellä muutama kymmenen tuhatta, toisella vain työtä ei todellakaan olla maallisen mammonan puitteissa rikkaita.

Mutta jos ajatellaan lapsia, niin sitten olemme rikkaita, sillä lapsia meille on suotu 5 =) Ja kenties olemme henkisesti rikkaita :D

Ja meitä usein luullaan köyhiks, kun kaks vanhaa autoa eikä kuljeta hienoissa vaatteissa. Tässä tapauksessa luulot menevät lujaa metsään, mutta ei haittaa mua. :D

Mun mielestäni esim auton tai muiden ulkoisten seikkojen perusteella, ei voi päätellä ihmisten varallisuutta.

Joskus edellisessä=viimesimmässä työpaikassa oikein suututti, kun toiset asiakkaat arvostelivat / valittivat kun joku haki ruokakassia ja sattui tulemaan hienolla autolla.Onneksi esimies oli sanavalmis ja sanoi, että kukaan ei voi varmasti tietää millanen on taloudellinen tilanne, vaikka ois miten hieno auto.

Tästä tuli mieleen bileet muutaman vuoden takaa: minulle sanoi saman illan aikana sekä juhlien järjestäjä, että yksi vieraista "ne on varmaan aika rikkaita" - toisistaan.

Illan emäntä kertoi vieraastaan,että ostaa aina merkkivaatteita, laatumeikkejä ja matkustelevat paljon. Juhlien järjestäjä ei näihin pistänyt niin paljoa rahaa, vaikka meikattuna sievissä vaatteissa oli tällöinkin. Tämä tyylikäs vierailija taas teki saman johtopäätöksen juhlapaikan (kodin) peruseella. Koti oli varsin tavallinen suomalainen rintamamiestalo, jota toki oli repattu varsin viehättävästi. Talo oli kuitenkin sellainen, jonka jokainen normaalituloinen suomalaispari pystyy lainarahalla hankkimaan. Itse tämä emäntää talon perusteella rikkaaksi arvioiva vieras asui vuokralle.

Eli itse kuvittelen, että ihmiset arvioivat toisten omaisuutta omien normien mukaan. Yo. esimerkissä illan emäntä ostaisi merkkivaatteita ja -meikkejä vasta "rikkaana", vieras taas ajatteli, että omakotitalo kannattaa hankkia vasta varakkaana. :) Itse huomaan ajattelevani, että uuden auton ostavat ovat hyvintoimeen tulevia, koska itse en voisi kuvitellakkaan hankkivani autoa lainarahalla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Mun mielestäni esim auton tai muiden ulkoisten seikkojen perusteella, ei voi päätellä ihmisten varallisuutta.

Näinhän se on. Eri ihmiset arvostaa eri asioita ja käytää rahansa eri tavalla. Tuo piparjuuren esimerkki oli oivallinen.
Ja auton tai asunnon voi muuten periäkkin. Tiedämpä tapauksen joka peri asunnon ja joutui perintöverojen takia ihan kaulansa myöten velkoihin, mutta tunnearvon takia halusi lapsuden kotiinsa muuttaa ja se pitää.

tuli tosta ruokakassi jutusta mieleen että kun itse oon p-a ollut oon joutunut myymään esim.hyväkuntoisempia vaatteitani huutonetis että oon saanut rahaa ruokaan,ni kyl sillo vähä katto ku joku kruisaili upeel autol kallis puku pääl hakee jotai hapankorppui kassillisen...mut ei se mua haittaa kunhan mainitsin:-p

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Naapureilla joka akuppareissulla suut loksahtavat auki.
Meillä on noin 6-8 pussia ruokaa, miten ihmessänoila on varaa.....
eikö ole hyvä että perheelä on evästä. :whistle:

Ja jos pakkaseen ostaa ja kun 6 henkinen perhe( jos nyt oikein muistan ) niin äkkiäkös sitä tollasen kassimäärän kaupasta mukanansa tuo.Ja viikolla siten kentis vain täydennystä maitoihin yms

meillä on auto joka o maksanut 400e.
Melle auto on vain kulkuväline jolla pääsee paikasta a paikkaan b. ihan sama miltä se näyttää

Kulkuvälineitä meilläkin nuo autot ovat, eivät siis mitään statussymboleja

minusta ne "hienot ja kalliit" autot ovat statussymboleoita. Halvemmalakin autolla pääsee eteenpäin.

Eräs perhe miehen sukulaisista on semmosia, että vaikka niillä ois miten paljon lainaa (joutuneet esim.muuttamaan pienempään asuntoon kun ei rahat riittäneet maksaa) niin sitten vaihtavat autoa miten sattuu, joka vuosi on ulkomaille päästävä ja mökin ostivat ja sinne vaikka mitä hienouksia yms.
Jos ei paremmin tietäis, niitä vois kuvitella tosi rikkaiks.

Itse olin pyörtyä järkytyksestä kun mies meni joku vuosi sitten ostamaan meille lähes 5000e maksaneen auton..Kotona asuessa meil oli aina paljon halvempi, samalla tavalla nekin toimivat:)

Meillä on tonnin auto, pikku Fiatti 5 henkisellä perheellä...joo ei ihan toimiva kyllä...Mutta sekin on valinta kysymys, mieluummin käytetään rahaa matkustamiseen kun autoon :saint: Tosin sillä autolla matkustaminen joskus vähän tökkii... :whistle: ;)

:headwall: voi ei mikä kommentti!
Meille ei ole tullut tuollaista onneksi kukaan sanomaan, mitä tuossa tilanteessa voi edes vastata..
Me ollaan sitten varmaan tuon mittapuun mukaan miljardöörejä kun kans Voyager vm. 2004 :laugh: |O
niin ja meillä vielä toinenkin auto miehen työmatka auto maksoi 200 ? Polo Coupe v.87 moottori kuin unelma vähän ajettu mutta ruoste raiskaa niin ettei mitään määrää :laugh: :D

Melle auto on vain kulkuväline jolla pääsee paikasta a paikkaan b. ihan sama miltä se näyttää

minusta ne "hienot ja kalliit" autot ovat statussymboleoita. Halvemmalakin autolla pääsee eteenpäin.

Meidän 11v vanha auto on vain kulkuväline, mihin mahtuu koko 7 henkinen perhe.Ja pakettiautoa( vielä vanhempi ) mies käyttää työssään.Kaukana statussymboleista :D

Joo, mutta hienot ja kalliimmat vievät vähemmän energiaa ja ovat turvallisempia. Viikonloppuna vuokrasimme sellasen hybridivehkeen. Olipa kiva kun ajotietokone näytti, että bensaa kuluu 2-3 litraa per 100 km. Joissain autoissa on ne tunnistimet, ettei esim. voi ajaa ihmisen/hirven päälle, kun auto tietää pimeässäkin, että jotain on eessä. jne. jne. jne.

Mulla meni melkein 5vuotta miehelleni suostuteltaessa että ostetaan vanhempi ja halpa auto,nyt se vihdoin uskoo että se on vain kulkuväline,joka on pakollinen miehen työmatkoihin.Meillä oli ennen upouusi chrysler voyager,kyllä oli kallis ja bensaa paloi ihan pirusti.Nykyään ajellaan yli kymmenen vuotta vanhalla autolla joka kuluttaa melkein puolet vähemmän bensaa.

Pääsee varmaan.

Mutta jos paljon istuu autossa, niin aika helposti alkaa arvostaa matkustusmukavuutta.

Kyllä mä maksan mieluummin autosta vähän enemmän, jotta me mahdutaan koko porukka istumaan muutenkin kuin polvet suussa. Ja koska matka ihan vaan kauppaan on aikamoinen, niin itse tykkään, kun auto on sen verran uusi ja kuosissaan, ettei mun tarvitse pelätä, putoaako pakoputki, leikkaako kone kiinni, tai jäänkö keskelle tietä istumaan kun puhkiruostunut auton pohja pettää.

Ymmärrän myös, että kaikille se auto ei ole niin tärkeä asia.
Mutta ei se mullekaan ole mikään "statussymboli", vaikka onkin melko uusi ja iso. Vaan ihan vaan turvallisuus-, ja viihtyvyyskysymys.

Meillä kanssa auto kulkuväline ja halpa sellainen: -97 Volvo :) Meilläkin on ollut alle 500e: autoja ja kyllästyin siihen kun aina jättivät välille :(
"Parhaillaan" jäin kolmen lapsen kanssa matkan puoliväliin tienposkeen |O Että jos näen "kalliin ja uuden" auton, niin ajattelen että noilla ei ainakaan jätä välille :snotty:

Meillä menee melkein kaikki tulot asumiseen, laskuihin ja autoon (piti vaihtaa isompaan, että 6 henkilöä mahtuu kyytiin). Moni ei uskois, miten vähän meillä jää elämiseen rahaa.

tolla ajattelu tavalla me ollaan ihan persaukisia koska meillä on vuoden -97 auto mutta se on velaton ja kässillä ostettiin... :laugh:

oli meillä muutama kuukausi sitten uututtaan hohtava menopeli mutta velkataakka paino liikaa ja myytiin pois :D ei haluta olla velkaa kuin pankille :D ja sekin talolaina

Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:

Meillä kanssa auto kulkuväline ja halpa sellainen: -97 Volvo :) Meilläkin on ollut alle 500e: autoja ja kyllästyin siihen kun aina jättivät välille :(
"Parhaillaan" jäin kolmen lapsen kanssa matkan puoliväliin tienposkeen |O Että jos näen "kalliin ja uuden" auton, niin ajattelen että noilla ei ainakaan jätä välille :snotty:

ei kaiki autoto jätä välille, vain kerran auto on jättänyt tielle ja siloin siinä meni laturi, joka kyllä on kuluva osa. tää auto on meillä ollut reilun vuoden ja oli katsastetu kun ostettiin se.

Uusimmat

Yhteistyössä