Te mammat, joilla on tehty vähintään 3 sectiota...!!! Auttakaa :)) ??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help me mammat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help me mammat

Vieras
Millainen väli teillä on sectioilla ollut?
Minulla on ensimmäinen lapsi syntynyt 07 kiireellisellä sectiolla, toinen lapsi syntyi tänä vuonna, huhtikuussa. Toivoisimme mieheni kanssa vielä yhtä lasta, ja olemme puhuneet että haluaisimme antaa raskaudelle mahdollisuuden mahdollisimman pian. Kysymys kuuluukin, miten kauan teitä on neuvottu odottamaan, kun sectioita on jo kaksi takana? Olen toipunut edellisistä sectioista loistavasti. Onko kahden section jälkeen hulluutta ajatella raskautuvansa kun edellisestä sectiosta on noin 6-8 kk? Millaisia kokemuksia teillä on? Kiitollinen olen kaikista vastauksista.

-lääkäriin pääsyä odotellessa-

Haava paranee ainakin 6 kuukauden ajan leikkauksen jälkeen eli sitä ennen ei saisi raskautua. Mielellään oltava enemmänkin, mutta lääkärien mielipide vaihtelee. Itselleni sanottiin että vuosi mielellään ennen uutta raskautta.

Samaa mietin täällä...Meidän tk lääkäri sanoi ettei sillä oikeastaan merkitystä, jos leikkaus mennyt ok, ja ei jälkikomplikaatioita, koska seuraava synnytys on jokatapauksessa sectio, ja se on nimenomaan se synnytystapahtuma joka rasittaa eniten niitä arpikudoksia..Mutten kuitenkaan vielä ole "uskaltautunut" jättää ehkäisyä pois, edellisestä synnytyksestä siis nyt 3 kk aikaa, ja se kolmas ja "viimeinen" raskaus olisi toiveissa kuitenkin melko pian, jos on vain tullakseen.

Samaa mietin täällä...Meidän tk lääkäri sanoi ettei sillä oikeastaan merkitystä, jos leikkaus mennyt ok, ja ei jälkikomplikaatioita, koska seuraava synnytys on jokatapauksessa sectio, ja se on nimenomaan se synnytystapahtuma joka rasittaa eniten niitä arpikudoksia..Mutten kuitenkaan vielä ole "uskaltautunut" jättää ehkäisyä pois, edellisestä synnytyksestä siis nyt 3 kk aikaa, ja se kolmas ja "viimeinen" raskaus olisi toiveissa kuitenkin melko pian, jos on vain tullakseen.

Meillä sama! Kuopus tulee kohta sen 5 kk ja toivomme pientä ikäeroa toiselle ja kolmannelle. Minua mietityttää sekin, että minulla oli paljon kiinikkeitä (arpikudosta) että mahtaako sillä olla merkitystä miten kestää seuraavan raskauden? Raskaudet minulla on mennyt hyvin, eikä kummassakaan raskaudessa ollut ennakoivia supistuksia koskaan, ainakaan niin että niitä olisin tuntenut.. Lääkäritkin suosittelevat niin eri tavalla, osa sanoo että 6kk riittää, osa sanoo että vuosi ja osa sanoo että kaksi vuotta täytyy odottaa raskauksien välillä! Mutta ketä ja mitä tässä nyt sitten uskoo! Sen takia taidankin luottaa muiden äitien kokemuksiin, kun lääkärit ovat niin eri mieltä :)

Mulle sanottiin ensimmäisen section jälkeen että odottakaa vähintään vuosi, mutta kaipa tuo on riippuu miten leikkaus on mennyt ja myöskin ihan kätilön ja lääkärin henkilökohtaisista mielipiteistä.

Minäkin muuten luulin että se kirjoitetaan sektio, mutta tänään kirjoitti sekä lääkäri että kätilö lähetteen sectioon :)

Yhteistyössä