te ketkä uskaltautuneet erota suhteesta,jossa mies juo paljon ja osaa alistaa henkisesti! miten teitte sen?

  • Viestiketjun aloittaja "nikki"
  • Ensimmäinen viesti
"nikki"
mä olen nyt tarpeeksi kattellu juomista..joka kolmas ilta vähintään kumottava se 9-10tölkkiä..aina ei tuokaan riitä ( viime la meni kotona 17 tölkkiä ennekun lähti baanalle)
tällä viikolla maanantaina 9 ja keskiviikkona 10 ( miehellä sairauksia,joidenka takia huolestuttavaa tuo kittaus ja verikokeissa joku arvo liian koholla juomisesta,ei ollu maksa)
mies omaa myös piirteitä henkiseen alistamiseen ( kaikki riidat vain mun syytä, jos minä en voi muuttua tapahtuu niin ja näin.jos eroan tekee elämästäni helvetin ja lastensuojeluilmotuksia yms yms)
mistä saitte voimaa repästyä itsenne eroon täälläsesta?

ai niin..miehessä ei omien sanojensa mukaan mitään vikaa
 
"harmaana"
Ajattelin lapsia ja oli pakko lähteä ja jaksaa. En halunut heille tällaista lapsuutta.

Kun sitten kerroin suvulle ja kavereille tilanteen eli purin kulissit, sain todella paljon tukea ja käytännön apua ensimmäisiksi kuukausiksi kaikilta. Nyt tästä on 3 vuotta ja voimme hyvin. Ex on saanut elämäänsä vähän kuntoon ja tapaamisten ei tarvitse enää olla valvottuja.
 
"Sirkkeli"
Unelmoin ja aajttelin, että minkälaista on omassa kodissa kun saa tehdä ja mennä miten haluaa, saa sisustaa ja syödä mitä haluaa. Ei tarvitse riidellä turhanpäiväsistä, ja saa nauttia olostaan ilman pelkoja :) Ei mennyt kauan, kun olin omassa kämpässä.
 
"nikki"
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25886823:
hommasin asunnon, pakkasin tavarani ja lähdin. eikä ole ollut ikävä takas, mies taisi hoksata vasta kuukausi lähdön jälkeen että jotain puuttuu.
mites pakkaaminen yms onnistuu miehen tietämättä? tätkin vaihtoehtoa olen punninnut.mutten millään pysty pakkaamaan toisen tietämättä
 
kökköliini
[QUOTE="nikki";25886857]mites pakkaaminen yms onnistuu miehen tietämättä? tätkin vaihtoehtoa olen punninnut.mutten millään pysty pakkaamaan toisen tietämättä[/QUOTE]minä ainakin pakkasin ihan siinä avoimesti, mutta liekkö ukko kuvitellut että siivoan tai jotain.
 
"höh"
[QUOTE="nikki";25886857]mites pakkaaminen yms onnistuu miehen tietämättä? tätkin vaihtoehtoa olen punninnut.mutten millään pysty pakkaamaan toisen tietämättä[/QUOTE]

Tekosyy. Kun mies on juonut ja lähtenyt sinne baanalle niin sinulla on suunnitelma valmiina ja laukut ja välttämättömimmät tavarat katsottuna. Pyydät kaverin avuksi ja miehen ollessa siellä baanallaan pakkaatte ja muutatte. Siinä on ihan kohtuullisen monta tuntia pakata ja poistua asunnosta.

Siivoilet ja suunnittelet etukäteen niin paljon kuin koet pystyväsi.
 
"..."
[QUOTE="höh";25886887]Tekosyy. Kun mies on juonut ja lähtenyt sinne baanalle niin sinulla on suunnitelma valmiina ja laukut ja välttämättömimmät tavarat katsottuna. Pyydät kaverin avuksi ja miehen ollessa siellä baanallaan pakkaatte ja muutatte. Siinä on ihan kohtuullisen monta tuntia pakata ja poistua asunnosta.

Siivoilet ja suunnittelet etukäteen niin paljon kuin koet pystyväsi.[/QUOTE]

Näin minä tekisin. Käykö mies töissä? Hankit itsellesi vapaata. Vaikka sairaslomaa. Terveydenhoitajallehan voi kertoa tästä asiasta. Kyllä sinua autetaan.
 
"nikki"
käy mies töissä..mulla on kiikarissa yksi asunto.olen siittä saanut SATOLTA tarjouksen ja menen huomenna katsomaan.sitten vielä vakuusitoumus sossulta.
Miehllä ei tällä hetellä sentin senttiä rahaa..voinko silti heittää pois?? vai liian julmaa??
tiedän että hällä paikka minne mennä
 
"höh"
"liian julmaa..." Voi kiesus!

Onko se mies miettinyt onko sinua kohtaan julmaa alkoholisoitua ja alistaa henkisesti?

Kerää nyt ryhtisi, ala naiseksi ja lemppaa se lusmu. Sinulla kun on kuitenkin velvollisuuksia itseäsikin kohtaan.
 
4 vuotta kastelin tota samaa menoo. Eräänä iltana hän sit heitteli huonekalut seinille. Soitin poliisit, he veivät miehen putkaan yöks mä keräsin tavarani ja lähdin. Muuttoon kului aikaa vajaa kaks tuntia, sinä aikana olin käynyt kaikki kaapit läpi ja mun tavarat sekä huonekalut oli kannettu pikkuveljeni luo. Tyhmänä tosin otin hänet viellä takas. Lopullisesti koko juttu loppu sitten siihen, kun hän kävi mun päälle. Sillonkin herra läks putkaan ja tällä kertaa mä kannoin hänen tavaransa ulos. Sen jälkeen ei oo kuullu enkä nähny koko ihmistä.
 
"vierAS"
Mun mitta täytty. En jaksanut aina olla viikonloppuja yksin lapsen kanssa, mies vaan riekkui missä lie, yöksi tuli yleensä kotiin mutta heti 9 aamulla lähti taas kapakkaan. 4 vuotta jaksoin, ja nyt 4vuotta jälkeenpäin en todellakaan ymmärrä miten. mies sai vaan mut uskomaan aina paskajuttunsa ja sai mut tuntemaan että kukaan mua ei haluais. Voi apua kuinka sairasta se meijän yhteiselo oikeesti oli. Nyt mulla on normaaliparisuhde ja en vois olla onnellisempi, onneksi uskalsin irrottautua siitä sairaasta elämästä missä alkoholi on numero yksi ja kaikki meni miehen mielialojen ja juttujen mukaan, viikot meni aina huonoissa oloissa ja kiukkusena kunnes perjantaita kohti aina ilosempana kun saa taas pullon käteensä.

Yritä saada itselles voimia irtaantua tosta, oman mielenterveyden vaan tollasessa suhteessa menetät. Ala elää itseäsi ja lapsiasi varten, miksi ihmeessä hyysäisit jotain juoppoa. Itse jouduin kuuntelemaan suhteen jälkeen vuoden itsetuhosta uhoomista ja 2 vuotta takasin itkemistä, mikä sekin loppui vasta kun näytin exän nykyiselle sen lähettämät viestit.

Voimia ja jaksamista sinne, ja muista, sinullakin on oikeus onneen ja normaaliin elämään!! Älä alistu sen uhkailuihin, niihin saat aina apua vaikka viranomaisilta jos muut tahot ei auta.

Käy lukemassa täältä muiden kokemuksia ja kannattaa ihmeessä kirjottaakkin itse, täältä saat paljon vertaistukea ja löydt ihmisiä samanlaisilla kokemuksilla :

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=2
 
"höh"
[QUOTE="hmmh";25887144]Ei mitenkään. Vuoden olen ollut erossa ja takaisin palaamassa.[/QUOTE]

Hullu ämmä.

Mene jonnekin anonyymien alkoholisten läheisten kerhoon tai mielenterveystoimistoon mutta älä nyt ansaan uudelleen mene.
 
"höh"
[QUOTE="nikki";25887002]no mä nyt ajattelin onko "liian julmaa" mä olen liian hyväsydäminen..mies saa palkan vasta 30pvä[/QUOTE]

Olisi aika lakata olla hyväsydäminen ja alkaa ilkeäksi akaksi. Tämä aika vaan on sellainen, että ilkeä akka pärjää paremmin.
 
"hmmh"
[QUOTE="höh";25887165]Hullu ämmä.

Mene jonnekin anonyymien alkoholisten läheisten kerhoon tai mielenterveystoimistoon mutta älä nyt ansaan uudelleen mene.[/QUOTE]

Arvasin vastauksen. Siksi en kertonutkaan ekassa viestissä sitä että mies on hakeutunut hoitoon ja ollut raittiina 9kk ja hoitanut päänsä kuntoon terapiassa. Lapsia on useampi joten annettakoon miehelle tilaisuus.
 
"mie"
[QUOTE="höh";25886954]"liian julmaa..." Voi kiesus!

Onko se mies miettinyt onko sinua kohtaan julmaa alkoholisoitua ja alistaa henkisesti?

Kerää nyt ryhtisi, ala naiseksi ja lemppaa se lusmu. Sinulla kun on kuitenkin velvollisuuksia itseäsikin kohtaan.[/QUOTE]

Nii just!!! Nyt vaan pyörät pyörimään, nii kohta se kuppanen äijä on likanen muisto vaan!
 
mistä näitä naisia...
[QUOTE="nikki";25888006]jotenkin äijä saanut latistettua jo kunnolla..en usko enää pärjääväni ilman hänt.
ja mietin mielessäni että haukkuu mua ympäri kaupunkia tuon jälkeen[/QUOTE]

Ja mitä väliä? Siinähän sitten näkevät miten se lopullisesti juo itsensä rännin alle.

Ja sinulla ei ole mitään ongelmia pärjätä ilman häntä. Mitä hyötyä sinulla muka on juoposta luuserista, joka käyttää henkistä väkivaltaa? Kuinka monta ilon aihetta voit keksiä?
 
Lähde, ennenkun jotain pahempaa sattuu. Mä tiedän parikin tapausta, jossa on lähdetty vasta, kun on tullut tappoyritys tai muu mukava perhetapahtuma. Sitten tulee oikeudenkäynnit ja sen sellaiset. Ne kuluttaa sua henkisesti ihan hirveästi. Sä tarvit sen energian siihen oman elämän rakentamiseen, joten tee se nyt, kun vielä suht helposti voit. Äläkä tunne sääliä. Äläkä alistu pelottelulle tai uhkailulle. Jos mies alkaa rähistä, niin poliisit paikalle. Kaikki uhkaavat viestit ym. talteen. Voimia!!
 

Yhteistyössä