Te,ketkä olette saaneet "iltatähden" tai muuten lapsen saaneet yli 35v!

• Viestiketjun aloittaja nilli nalle
  • Ensimmäinen viesti
nilli nalle
oletteko saaneet osaksenne kummeksuntaa?Onko teiltä kyselty miksi juuri nyt?

Ite oon nyt hitusen auki 40v,nuorin lapsistani on "jo" 16v.Eräs sukulainen ihmetteli suureen ääneen (päivittelevällä sävyllä) miten minä nyt vielä lapsen tekoon aloin,eikö olisi ollut helppoa kun omat lapset on jo isoja,sähän oot jo niin vanhakin!
Mitä tuollaiseen voi vastata?!Joka tapauksessa tämä lapsi on toivottu ja haluttu.

Ken guru
En ole saanut. Edellisen lapsen sain kun olin 40, nyt olen raskaana, ja olen 42 kun vauva syntyy. Ei mitään ihmetyksiä ole tullut miltään suunnalta. Jopa neuvolassa ollaan sanottu "äläs nyt, et ole mitenkään vanha odottaja", kun sellaiseksi itseäni joskus puolileikilläni olen sanonut. Heitän joskus vitsillä, että kun teen lapsia vielä näin sata vuotiaanakin...

"Leena"
Kuopus syntyi kun olin 36v, eikä kukaan iän takia asiaa ihmetellyt. Enemmän tuli kommenttia lastemme pienestä ikäerosta "Ai, taas!". Joku ääneen kyseli että pettikö ehkäisy. Tosi törkeää mielestäni tuollainen kommentointi, mutta joillain ei vaan ole tilannetajua tai käytöstapoja.

natusan
Meidän kuopus syntyi, kun olin 39v. Eipä sitä kukaan kommentoinut, ainakaan mulle suoraan. Ja esikoinen oli 16 silloin, hällä oli jo 4 nuorempaa sisarusta..Hältä, kun kysyimme, miltä se tuntuu, että meille tulee vielä vauva, niin poika vain totesi;"tähän alkaa jo tottua". Esikoisemme on myös kuopuksemme yksi kummi.

vanhus
Sain esikoisen 30-v., tokan 33-v. ja kolmannen 38-v. Ei mitään ihmettelyjä iän suhteen, toisaalta olen aina ollut nuorekas ikäisekseni, toisaalta taas kun ei ole niitä murkkuikäisiä ennestään ollut niin tuo oli ihan normaalia. Ehkä noi ihmettelijät (kurjia kommentteja kyllä) just miettii sitä että kun sulla on jo isoja lapsia niin mitenkä nyt vielä vauva... Mutta ei pitäs muille kuulua ja näytä niille pitkää nenää ja nauti odotuksesta!

bfagaer
Ekan sain 33v, toisen 36v. Ei kummasteluja eikä ihmettelyjä, kun koko ystäväpiiri sikiää tässä samoihin aikoihin. Rellestettiin samalla porukalla nuoruus, nyt saadaan sitten leikkiä kotia.

Yhteistyössä