te ketkä laihdutatte ja pidätte jonkun päivän viikosta ns. herkkupäivän

• Viestiketjun aloittaja yks laihari
  • Ensimmäinen viesti
usko vaan
Ei kannata pitää mitään herkkupäiviä. Se on tuhoon tuomittu tapa. Kilot tulee takaisin, jos ei muuta ajatusmaailmaa ruuan suhteen. Ajattele ennemmin niin, että SAAT syödä joka päivä herkkuja JOS haluat. Kohta huomaat, että kun olisi lupa syödä niin ei niitä tee niin mielikään. Herkkupäivillä menet vain ojasta allikkoon.

pilviini harmaana
Minä en varsinaisesti laihduta (ehkä taas jonkin verran tämän vekaran syntymän jälkeen), koska olen normaalipainoinen, mutta tarkkailen syömistäni ja haluan pysyä mitoissani. Minulla on kaksi "herkkupäivää" viikossa. Pyrin, että syön vain kahtena päivänä viikossa makeaa tai suolaista herkkua kuten karkkia tai unelmatorttua. Herkkupäivänä saan herkutella reilummin, kuten eilen meni irtsareita kolomen eruron edestä. Tää on mulle ponnistuksen arvoinen tavoite viikoittain, koska olen makeariippuvainen ja avatessani ensimmäisen suklaakääreen voisin syörä kymmenen lisää :(

...
No mä syön mielialan mukaan karkkia ja suklaata(pussi karkkia ja suklaapatukka) tai sipsiä ja dippiä. Saatan myös jonkun pullan ottaa tuon lisäksi kahvin kanssa. Mehuja ja limsoja en juo muutenkaan joten en herkkupäivänäkään. Tai jos jaksan panostaa niin teen itelleni semmosen pienoisversion voileipäkakusta kun on mun suurta herkkua. Ja nää herkuttelut yleensä korvaa iltapalan, normaalisti syön iltapalan kun lapset nukkuu mutta herkkupäivänä herkuttelen vain lasten nukahdettua.

Lisäksi jos on synttäreitä, juhlia tms viikolla, niin otan vaikka pienen palan taytekakkua, ja sit jotain suolaista, en laske kaloreita juhlissa, mutta en myöskään mässäile tolkuttomasti.

...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No mä syön mielialan mukaan karkkia ja suklaata(pussi karkkia ja suklaapatukka) tai sipsiä ja dippiä. Saatan myös jonkun pullan ottaa tuon lisäksi kahvin kanssa. Mehuja ja limsoja en juo muutenkaan joten en herkkupäivänäkään. Tai jos jaksan panostaa niin teen itelleni semmosen pienoisversion voileipäkakusta kun on mun suurta herkkua. Ja nää herkuttelut yleensä korvaa iltapalan, normaalisti syön iltapalan kun lapset nukkuu mutta herkkupäivänä herkuttelen vain lasten nukahdettua.

Lisäksi jos on synttäreitä, juhlia tms viikolla, niin otan vaikka pienen palan taytekakkua, ja sit jotain suolaista, en laske kaloreita juhlissa, mutta en myöskään mässäile tolkuttomasti.
Niin, ja lisään vielä että mä en voi ostaa levyä suklaata, vaan vain sen yhden patukan. koko levy menisi kerralla, ja jemmaan en voi jättää kun en osaa hillitä itseäni.

enpidä kerranviikossa herkkupäivää. se ei oikein sovellu jos tahtoo painoa pudottaa. ennemmin sitten kahdenviikonvälein jos on pakko. nyt on aikalailla mennyt silleen 3-4viikonvälein että syön jotain hyvää.
suklaata en oo ostanu aikoihin,mutta välillä pizzaan oon sortunu. se tekeekin mahalle tosi hyvää kun saa sellasen hiilaripommin..

:-)
oon aikas tiukka laihduttaja ja jos/ repsahdan,niin morkkis on kamala.
Nyt oon ottanu herkkupäivän käyttöön ja se sopii ainaskin mulle.
Silloin syön normaalisti ja hiukan herkkujen suhteen katson että mitä syön ja minkä verran.
Valitsen kevyemmän ja en syö itseäni ääriään myöten täyteen.

ap
no joo, mulla ei ole mitään ehdotonta laiharia vaan elämäntaparemontti jonka tarkotus kestää läpi elämän...tiedän jos vetäisin itseni tosi tiukille,paino putois äkkiä mut palais takasi sit. mulle varmaan sopii tää kerta viikkoon herkkupäivä jo sittenkin kun normipaino on saavutettu. ja sinne matkaa mut ei tää mikään kuukauden projekti olekaan.

Meillä on koko perheellä lauantaisin "karkkipäivä" jolloin itsekin saatan syödä jotain hyvää. Mut en mie yleensä kiellä itteltäni mitään vaikka laihdutankin. Välillä voi herkutellakin kunhan muistaa kohtuuden.

.
Mulla kävi just nyt niin, että pidän tänään herkkupäivää, söin pitsan ja.. Nyt kun olen ollut viikon terveellisellä ruualla niin pitsa oli niin rasvaista että tuli oksennus :( oikein kunnolla ja maha tyhjäksi

Yhteistyössä