Te ketkä ootte asunu hometalossa, millaisia oireita se on aiheuttanu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi home
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi home

Vieras
Mietin tässä että onko tässä meidän talossa hometta vai mikä on. Ollaan asuttu tässä pari vuotta, muutama eka kk meni ok mut sen jälkeen on ollu sairastelua sairastelun perään. Sekä lapset että aikuiset on ollu kipeänä vähän väliä. Flunssaa, kurkkukipua, yskää, kaikenlaisia tulehduksia. Myös mieheni on nyt sairastellu koko ajan vaikka hän on yleensä ollu niitä tyyppejä jotka sairastaa ehkä kerran 5 vuodessa yhen pikku nuhan eikä muuta. Mies, minä ja esikoinen on huomattu että aamuisin on aina kurkku kipeänä. Onko se homeen kanssa tällästä vai onko meillä vaan muuten ollu tautista aikaa? Mitään hajuja tai jälkiä asunnossa ei ole.

Aika selkeitä homeoireita. Elin onnellisesti rivarikaksiossani 2kk, jonka jälkeen olin 9kk putkeen flunssassa ja kuumeessa. Sain myös koko kehoon ihottumaa, silmätulehdus oli enemmän sääntö kuin satunnaisuus jne. Kun muutin pois niin ilmoitin isännöitsijälle että käykääs mittailee ja kattelee onko siellä isojakin homepesäkkeitä. Laittoivat heti purkuun.
Yksi asia josta sen homeen ja kosteuden huomasi, oli se että vaikka piti ikkunoita parikin tuntia auki, tunkkainen ja ahdas ilma palasi parinkymmenen minuutin takaisin.

[QUOTE="Blair";23819318]Aika selkeitä homeoireita. Elin onnellisesti rivarikaksiossani 2kk, jonka jälkeen olin 9kk putkeen flunssassa ja kuumeessa. Sain myös koko kehoon ihottumaa, silmätulehdus oli enemmän sääntö kuin satunnaisuus jne. Kun muutin pois niin ilmoitin isännöitsijälle että käykääs mittailee ja kattelee onko siellä isojakin homepesäkkeitä. Laittoivat heti purkuun.
Yksi asia josta sen homeen ja kosteuden huomasi, oli se että vaikka piti ikkunoita parikin tuntia auki, tunkkainen ja ahdas ilma palasi parinkymmenen minuutin takaisin.[/QUOTE]

No se tässäkin on että tuntuu että happi loppuu. Ei siis haise home tms mutta täällä on sellanen tukahduttava olla ja siksi ikkuna on usein auki pitkiä aikoja. Ilmanvaihtoröörit putsataan säännöllisesti että siitä ei oo kiinni.

Kannattaa lähteä niin nopeasti kuin mahdollista. En tiedä miten homeelle altistuminen vaikuttaa kehittyvien lapsien tuleviin allergioihin tai astmaan tms, mutta itselläni meni 3kk parantua ja ennen täysin allergiattomana sain yliherkkyyksiä joihinkin ruokiin, heinään ja karvaisiin eläimiin.

Jatkuvaa flunssaa, hengitystieinfektioita.. limaista yskää. Korvatulehduksia, poskiontelontulehduksia, keuhkoputkentulohduksia ihan jatkuvassa syötössä. Olin silloin aikuinen, ja asuin ko. talossa n. vuoden verran. Sairastelu alkoi selkeästi 1-2kk:n kuluttua muutosta ja loppui käytännössä heti kun muutin.

Ei mitään.
Asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta talossa, jossa koko perheellä oli hyvä olla eikä mitään ongelmia.
Kun muutin kotoota, vanhempani myivät talon, ja se sai purkutuomion homeen takia kuntotarkastuksen jälkeen, oli kuulemma niin umpihomeessa ettei ollut toivoakaan saada korjattua käyttökelpoiseksi.

Asuimme 2kk homeasunnossa. Käsi-ihottuma levisi ympäri kehoa, minulla oli jatkuva silmätulehdus - kun olin pois kotoa muutaman pv se alkoi helpottamaan, mutta paheni heti kotiin tultua - sitten sellainen henkeä ahdistava olo.
Asuimme elokuun ja syyskuun tuossa asunnossa, kun ilmat kylmeni, niin aloimme laittaa ikkunoita yöksi kiinni, mutta huhhuh mikä olo oli silloin aamusella. Joten ikkunoita oli pidettä auki, vaikka tulikin aika kylmä sisälle.
Muutimme onneksi siitä pikaseen pois, mutta sairastin noita vaivoja vielä pitkään. Ja olenkin sairastunut monenmoiseen allergiaan sen jälkeen.
Sanoimme asiasta vuokranantajalle, hän vain nauroi, että "pyh siellä mitään ole, luulette vain..." ja pian näkyi tulevan uudet asukkaan taloon!! : /

[QUOTE="Blair";23819349]Kannattaa lähteä niin nopeasti kuin mahdollista. En tiedä miten homeelle altistuminen vaikuttaa kehittyvien lapsien tuleviin allergioihin tai astmaan tms, mutta itselläni meni 3kk parantua ja ennen täysin allergiattomana sain yliherkkyyksiä joihinkin ruokiin, heinään ja karvaisiin eläimiin.[/QUOTE]

Juu meillä on uus kämppä haussa ja pyrkimys muuttaa mahd äkkiä tästä pois. Asutaan siis vuokralla väliaikaisesti kun etsitään omaa asuntoa joka voitais ostaa. Sellasta ei oo kuitenkaan vielä löytynyt ja pakko on kai muuttaa vielä johonkin toiseen vuokrakämppään kunnes oma löytyy. Ajateltiin alunperin että tästä mennään suoraa omaan mutta ei taia mennä nyt niin. ja mitä vuokranantajaan tulee niin ei usko että tässä mitää olis. Ei suostu tekeen mitään mittauksia. Pitäis nyt äkkiä saada joku toinen paikka missä asua, mielellään nyt sitte homeeton...

meidän perheessä on viidestä kolmella astma ja mun astmani on nyt tämän talven aikana pahentunut huomattavasti, ikinä ennen ei oo niin käyny vaan se on pysyny hyvässä hoitotasapainossa. Ahdistaa, toivottavasti pian saadaan uusi koti.

Yhteistyössä