Te ketkä olette tehneet rikosilmoituksen, netissä tehdystä kaupasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huijattu,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huijattu,

Vieras
Elikkä oletko tullut huijatuksi jossakin nettikaupassa yksityisen myyjän kanssa??
Kuinka olet toiminut, oletko tehnyt rikosilmoituksen?? Voiko sen tehdä netissä?

Itse tulin huijatuksi tori.fi palstalla, kyse on 70€:sta mutta tekisi ihan periaatteessa tehdä rikosilmoitus,mutta onko tuon ilmoituksen tekiminen monimutkaista / vaikeaa...
Minulla on s.postit tallella jossa myyjä myöntää huijauksen ja myös että lupaa maksaa tuotteen hinnan takaisin mutta kertaakaan rahoja en ole saanut.
apua ja kokemuksia...

Minä teen maanantaina ilmoituksen. Lievän petoksen kohteeksi jouduin. Kyse vain 14€, mutta periaate on periaate!
Joten ilmoitusta vain tekemään ja heti! Netin kautta voi tehdä sen :)

Minulla oli kyse 5€ ostoksesta, sama myyjä oli muitakin huijannut pikkusummilla.. Kyllä vaan poliisi otti asian käsitelläkseen, ja poliisin yhteydenoton johdosta minä ja muut saimme ostamamme tuotteet. Kannattaa käydä ihan poliisilaitoksella ja ottaa mukaan esim. nuo sähköpostidokumentit.

Mä tulostin asiaan liittyvät sähköpostit ja menin poliisilaitokselle. Tekijä, sillä hetkellä Hanne nimeltään (esiintyi useammalla nimellä), oli poliisin tuttu jo ennestään nettikirppis-huijauksissa, sanoivat suoraan että tältä et tule rahoja saamaan. Kyseessä 20e.

Elikkä oletko tullut huijatuksi jossakin nettikaupassa yksityisen myyjän kanssa??
Kuinka olet toiminut, oletko tehnyt rikosilmoituksen?? Voiko sen tehdä netissä?

Itse tulin huijatuksi tori.fi palstalla, kyse on 70€:sta mutta tekisi ihan periaatteessa tehdä rikosilmoitus,mutta onko tuon ilmoituksen tekiminen monimutkaista / vaikeaa...
Minulla on s.postit tallella jossa myyjä myöntää huijauksen ja myös että lupaa maksaa tuotteen hinnan takaisin mutta kertaakaan rahoja en ole saanut.
apua ja kokemuksia...

mutta tiedän miten huijataan.Posti ennakollakin ja se on petos! Mutta nykysin joutuu näyttämään lähettäessä henkkarit! joten jää kiinni!

Yhteistyössä