te kenen lapsil ei ole vk kenkiä ni koska lenkkareitten jälkeen talvikengät käyttöön?

  • Viestiketjun aloittaja jepskukkuuu
  • Ensimmäinen viesti
3v:n äiti
Meillä on käytössä lenkkarit vielä toistaiseksi, mutta niissä siis kahdet sukat (tai sukkahousut ja sukat). Tai kumpparit, joissa villasukat. En ole nähnyt tarvetta hankkia vk-kenkiä.. Todennäköisesti siirrytään talvikenkiin (Kuoma/Viking) sitten, kun alkaa olla pakkasta.
 
"vieras"
Meidän 1v. tytöllä on ollut vuorelliset goretex-kengät syyskuun alusta saakka. Alla sukkahousut ja sukat. Päiväkodissa laittavat vielä villasukat. Talvikengiksi on kuomat. Pitää varmaan jotkut vielä lämpimämmät hankkia kunnon pakkasille.
 
habitus
Meillä ei ole koskaan ollut mitään välikauden kenkiä. Siirrytään lenkkareista talvikenkiin suoraan. Ei vain ole ollut ikinä tarvetta noiden kenkien välimuodolle ainakaan pk-seudulla.
 
Eskarilla ja viskarilla on gorelenkkarit, ei villasukkia vielä. Tennareilla ei enää tarkensi ja ne kastuisikin..
Kumisaappaissa on villasukat.
1 1/2 vllä on kahtena päivänä ollut talvigoret, muttei villasukkia vielä niihin tarvittu.
 
"Jenis"
Meillä ei ole koskaan ollut mitään välikauden kenkiä. Siirrytään lenkkareista talvikenkiin suoraan. Ei vain ole ollut ikinä tarvetta noiden kenkien välimuodolle ainakaan pk-seudulla.
Jännä, kun mun mielestä juuri siellä sateisessa etelässä ois tarvetta niille välikausikengille. Eli lenkkareitten ja talvikenkien väliin esim. Goretex- tai muuten kosteussuojattu, varrellinen kenkä. Ei kastu sukat, ei tuu kylmä. Kumppareitako sun lapset sitten pitää?
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
habitus
[QUOTE="Jenis";27314825]Jännä, kun mun mielestä juuri siellä sateisessa etelässä ois tarvetta niille välikausikengille. Eli lenkkareitten ja talvikenkien väliin esim. Goretex- tai muuten kosteussuojattu, varrellinen kenkä. Ei kastu sukat, ei tuu kylmä. Kumppareitako sun lapset sitten pitää?[/QUOTE]


Kyllä, kumisaappaat on keksitty. Lasten lenkkarit on vettäpitäviä, mutta ei siis mitään vk-kenkiä kuitenkaan.
 
"Vieras"
Me asutaan myös pk-seudulla ja kyllä mun mielestä vk-kengät, ainakin pienillä on hyvät. Varettomissa nilkka on paljaan kun haalarin lahje kuitenkin nousee ja kun lapset pyörii hiekkalaatikolla niin hiekkaa täysi.
Kumisaappaita käytetään kun sataa vetta tai on oikeasti märkää, ei vaan kosteaa. Ei ne kuitenkaan kovin hyvät jalassa ole, noin pidemmän päälle.
 
ulpulummukkaulpulummukka
eikö kumpparit oo vk-kengät? Meillä kun kesän ja talven välillä yleensä aika märkää ja kuraista täällä maalla. Ei ole tarvetta pilata 60e oikeita vk-kenkiä tässä maastossa... Eli kumpparit niin kauan ku mittari ollut -5 asteessa pysyvästi 2 viikkoa. Villasukilla tai ilman...
 
"Jenis"
eikö kumpparit oo vk-kengät? Meillä kun kesän ja talven välillä yleensä aika märkää ja kuraista täällä maalla. Ei ole tarvetta pilata 60e oikeita vk-kenkiä tässä maastossa... Eli kumpparit niin kauan ku mittari ollut -5 asteessa pysyvästi 2 viikkoa. Villasukilla tai ilman...
Häh, eli sä hommaat kalliit vk-kengät lapsille, mutta sitten niitä ei välikaudessa käytetä? Mitä niillä tehdään, ovat verkonpainoina? Ne voi suihkuttaa puhtaaksi, se on just sen kosteussuojauksen idea :D

Pidätkö itsekin pakkasella kumppareita?
 
"ulpulummukka"
ei. En ole ostanut yksiäkään vk kenkiä. Ja juu pidän itsekin kumppareita sen ekat kaks viikkoa ku tulee pakkaset kato ku ei se maa heti jäädy! On sellaset tulvat ollu ny jotta varmaan jouluna vielä kumpparikeli. Kato on olemas lämminvuorisaappaita!
 
"Jenis"
[QUOTE="ulpulummukka";27315065]ei. En ole ostanut yksiäkään vk kenkiä. Ja juu pidän itsekin kumppareita sen ekat kaks viikkoa ku tulee pakkaset kato ku ei se maa heti jäädy! On sellaset tulvat ollu ny jotta varmaan jouluna vielä kumpparikeli. Kato on olemas lämminvuorisaappaita![/QUOTE]

Tiedän, meilläkin on lämminvuorisaappaita kylmille sadekeleille. Mutta niitä ei oo tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, ovat aika helkutin epäergonomisia ja hiostavia. Mutta kukin tavallaan tietty.
 
ulpulummukka harmaana
tuskin niitä vk kenkiä on tarkoitettu pidettäväksi jos joka paikassa, siis muuallakin kuin ojissa, on vettä sellaset 10cm ja maa on pelkkää kuraa nilkkoihin asti. Ei ei todellakaan. Ymmärrän vk kengät jos asuu kaupungissa tms mutta täällä, en ole kenenkään lapsella nähnyt vk kenkiä näillä keleillä.
 
[QUOTE="Jenis";27314825]Jännä, kun mun mielestä juuri siellä sateisessa etelässä ois tarvetta niille välikausikengille. Eli lenkkareitten ja talvikenkien väliin esim. Goretex- tai muuten kosteussuojattu, varrellinen kenkä. Ei kastu sukat, ei tuu kylmä. Kumppareitako sun lapset sitten pitää?[/QUOTE]

No meillä päiväkodissa laittavat aina kumpparit jos kosteaa, vaikka ostettaisikin nuo..öööh...vk-kengät.

Ihan uusi juttu minulle muuten, luulin välikausikenkien olevan nimenomaan lenkkarit joista sitten siirrytään talvikenkiin. :D Ei kyllä ole tullut tarvetta vielä millekään kengille tähän syksyn ja talven välille.
 
"Jenis"
No meillä päiväkodissa laittavat aina kumpparit jos kosteaa, vaikka ostettaisikin nuo..öööh...vk-kengät.

Ihan uusi juttu minulle muuten, luulin välikausikenkien olevan nimenomaan lenkkarit joista sitten siirrytään talvikenkiin. :D Ei kyllä ole tullut tarvetta vielä millekään kengille tähän syksyn ja talven välille.
Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mulla on itsellenikin vk-kengät, joita itse asiassa käytetään aika paljon pidempään kuin lenkkareita tai talvikenkiä... niinpä ollaan satsattu sitten istuvuuteen, hengittävyyteen ja kosteussuojaan. Ja meillä ulkoillaan muutenkin kuin päiväkodissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
"vieras"
[QUOTE="vieras";27314786]Meidän 1v. tytöllä on ollut vuorelliset goretex-kengät syyskuun alusta saakka. Alla sukkahousut ja sukat. Päiväkodissa laittavat vielä villasukat. Talvikengiksi on kuomat. Pitää varmaan jotkut vielä lämpimämmät hankkia kunnon pakkasille.[/QUOTE]

Niin ja päiväkodissa laittavat tytölle kumisaappaat vain jos sataa. Muuten laittavat goretex-kengät. Hoitajat kehuivat miten hyvät ne goretexit on ja hyvä kun on tukevat kengät kun tyttö vasta oppi kävelemään.
 
"Jenis"
tuskin niitä vk kenkiä on tarkoitettu pidettäväksi jos joka paikassa, siis muuallakin kuin ojissa, on vettä sellaset 10cm ja maa on pelkkää kuraa nilkkoihin asti. Ei ei todellakaan. Ymmärrän vk kengät jos asuu kaupungissa tms mutta täällä, en ole kenenkään lapsella nähnyt vk kenkiä näillä keleillä.
Ja mä taas en ole koskaan nähnyt paikkaa, jossa on pidempäänkin tuollaista, että on kuraa nilkkoihin asti ja 10 cm vettä joka paikassa :D
 
[QUOTE="Jenis";27315235]Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mulla on itsellenikin vk-kengät, joita itse asiassa käytetään aika paljon pidempään kuin lenkkareita tai talvikenkiä... niinpä ollaan satsattu sitten istuvuuteen, hengittävyyteen ja kosteussuojaan. Ja meillä ulkoillaan muutenkin kuin päiväkodissa :D[/QUOTE]

Samoin. :)
 

Yhteistyössä