Te, kenen alle 3-vuotias on päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Kuinka pitkää työpäivää teette? Aloitan nyt uuden työn ja alan tekemään kokoaikaista viikkoa, työaikani on 9-17 ja tähän vielä työmatkat päälle (noin vartti suuntaansa) joten lapsen tarhapäivälle tulee aika paljon pituutta. Koen valtavan huonoa omaatuntoa, mutta kyseessä on unelmieni työ ja aion ottaa sen vastaan. Lapsni on vasta 2 v 2 kk.

Olis mielenkiintosta tietää, miten pitkiä päiviä muiden pienokaiset joutuu olee päiväkodissa. Erityisesti alle 3-vuotiaat

Miulla on vielä hetken töitä.. 1v7kk tyttö on ryhmiksessä klo 7.30-15.30.. eli koko päivän.. ihan hyvin siellä on pärjännyt.. onneksi 2 viikon päästä saan ottaa hänet taas kotiin, kun työt loppuu :)

Meillä on vaihdelleet nuo hoitopäivien pituudet. esikoinen aloitti kuntouttavista syistä 1v10kk iässä 3h päivillä, puoli vuotta myöhemmin nostettiin 6h päiviksi mutta koska isi oli kotona pikkusiskon kanssa joukkoon kuului myös vapaapäiviä. Pikkusisko aloitti 1,5v iässä päiväkodin kun mies lähti opiskelemaan. Mies vei hoitoon aamulla kouluun mennessä ja minä hain yövuoron jälkeen nukuttuani. Vapaapäivinäuni yleensä ainakin toinen lapsi oli kotona. Hoitopäiviä taisi kertyä n. 3-4/viikko ja niiden pituudet 6-8h.

Nykyisin on harvoin enää 3-päiväisiä viikkoja, yleensä 4 päivää ovat hoidossa. Nyt jo ikää heillä pian 5v ja 3,5v.

Mulla on kolmena päivänä klo 8.30-15 tarhassa, tyttö täyttää ens kuussa 2v. Tykkää olla, kun on 4,5v sisar samassa ryhmässä. Tuo osoittautunut ihan hyväksi kestoksi meillä. Ehtivät touhuta kaikkee ja olen itse ihan töissä, enkä vaan kotona.

No mutta kiitos näistä vastauksista, tuli heti parempi mieli kun tajusin, etten ole ainoa, jonka lapsi joutuu tekee täysiä päiviä ja täyttä viikkoa. Tuntuu vaan niin kauhean pitkiltä noi hoitopäivät, mutta ei tässä oikein ole vaihtoehtoja.

käyttäisin ilmausta lapseni on JO 2v 2kk, hän on suht reipas ja vanha ikäisekseen, toki äiskästä tuntuu että oma pieni on aina liian pieni :)

Ota työ ja mene sinne hyvillä mielin. Lapsi saa tarhassa hyvän hoidon ja sinä taloudellisen turvan perheelle ja unelmatyön.. jos joku tulee sulle kritisoimaan unelmätyö vs lapsi niin pitkällä tähtäimellä tätä elämää on elettävä myös.

Itse menin töihin esikoisen ollessa 10 kk ja heti tein 8-16 päivää :( voi kun oisin edes tehnyt lyhyempää työpäivää mutta en edes hoksannut moista ajatella mutta hyvin poika sinne sopeutui, alkuun oli kyynel silmässä hakemassa ja jättämässä aamulla. Meikit oli pakko laittaa töissä koska muuten ois ollut tuhruset silmät. Rankkaa on mutta kyllä tyttö selviää, pahempaa on vanhemmille..
Työmatka mullakin oli se vajaa 30 min per suunta. . mutta sulla vain vartti onneks.

Tsemppejä..

Meidän tyttö aloitti päiväkodin syksyllä ja on nyt tasan 2v. Normipäivänä viedään 6.45 ja haetaan 15.45. Kyllä itselläkin on välillä huono omatunto, varsinkin kun esim. näillä palstoilla on kaikenlaisia "puheita" asiasta. Mutta meillä ainakin tyttö tykkää kovasti olla, ja päikkärit onneksi katkaisevat pitkän päivän kahteen osaan. Niin se vaan on, että töitäkin on tehtävä...

Meillä päiväkoti samassa korttelissa kuin mun työpaikkani. Yritän hyödyntää liukumani mahdollisimman tarkkaan. En siis keräile saldoa, vaan haen lapsen heti kun mahsollista. Ja onhan mun lapsella isäkin. Hänen kanssaan sitten vekslaamme kuljetuksia, jos mulla vaikka pitkään venyvä kokous tai tapaaminen tai vaikka työreissu. Ei ole koskaan lapsi ollut ihan viimeinen haetuista :) Tosin tuolla pienten puolella ei kovin montaa kuranaamaa enää puoli neljän aikoihin ole. Kyllä vanhemmat paljon hyödyntävät erilaisia järjestelyjä, jotta hoitopäivä pysyisi kohtuullisena.

Yhteistyössä