Te kenellä kokemusta poskiontelotulehduksesta

• Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti
kyllästynyt
Paaneeko se koskaan itsestään vai pitääkö aina syödä antibioottikuuri? Mul on ihan selvät oireet, elämäni ensimmäistä tulehdusta epäilen. Mä en jaksais millään mennä lääkäriin... :headwall: enkä myöskään syödä kuuria kun siitä tulee aina hiivatulehdus ja toi alapää on muutenkin jo ihan tohjona, kun olen rv 38 raskaana. Lisäksi "pelkään" että synnytys käynnistyyy tässä lähipäivinä ja sit vauvaparka saa masuvaivoja antibiootista heti tervetuliaisiksi. :(

tt
kyllä se voi parantua itsestäänkin. Itselläni on paha taipumus poskiontelotulehduksiin ihan rakenteellisista syistä ja sairastan sen pahimmillaan useita kertoja talvessa mutta usein on niin lievä etten mene edes lääkäriin vaan hoidan merisuolaliuoksella joka kosteuttaa limakalvoja ja parantaa niitä jolloin ne tulehduskin yleensä pysahtyy.

vieras
Joskus paranee ja joskus ei. Mulla oli loppuraskausaikana aivan kauhea poskiontelotulehdus. Rukoilin lääkäriä punkteeraamaan, ei tehnyt sitä koska synnytys ois voinut käynnistyä. Hoidoksi sain tavallista antiioottia ja ennenkuin se auttoi olin kamalassa kunnossa. Joten suosittelen lääkärillä käyntiä, lääkäri kyllä arvioi tarvitko ab-kuurin.

hei
Jospa kokeilet nenäsuihketta apteekista, kysy sellanen joka sopii raskaana olevalle. Tuonut minulle avun pari kertaa. Itse raskaana ollessa jouduin syömään lääkekuurin kun oli jo niin rajut oireet (päänsärky, kuume).

kip
Mulle tulee tosi helposti poskiontelontulehdus, ja jos en hoida niin armottomat päänsäryt. Mutta sit taas siskolla tulee kans helposti, mutta on menny itestään ohiki, mut vissiin sit uusinu helposti.

Kandeisko hei jutella neuvolaan ja neukkatäti vaiks kysyis lääkäriltä et mikä olis paras ratkasu. Poskiontelon tulehdus voi meinaan myös nousta otsaonteloon ja se on kipee homma se :(

Suolaliuos saattaa tuoda myös helpotuksen :)

vv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus paranee ja joskus ei. Mulla oli loppuraskausaikana aivan kauhea poskiontelotulehdus. Rukoilin lääkäriä punkteeraamaan, ei tehnyt sitä koska synnytys ois voinut käynnistyä. Hoidoksi sain tavallista antiioottia ja ennenkuin se auttoi olin kamalassa kunnossa. Joten suosittelen lääkärillä käyntiä, lääkäri kyllä arvioi tarvitko ab-kuurin.
hei sitä punkteerausta ei suositella kai kenellekään enää poskiontelotulehduseen, kun se ärsyttää limakalvoja niin että tulehdus uusi vain helpommin.

cc
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei sitä punkteerausta ei suositella kai kenellekään enää poskiontelotulehduseen, kun se ärsyttää limakalvoja niin että tulehdus uusi vain helpommin.
Ai sen takiako sitä aikoinaan kierteessä oltiin.. :whistle:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kokeile sarvikuonoa, sen saa ostaa apteekista. katso kuukkelista!
No tota mä oon just miettiny. Mut yks kaveri jolla oli poskiontelotulehdus pahana, sanoo että ei menny enää vesi läpi rööreistä hänellä. Se vois kyl olla hyvä siihen ennaltaehkäisyyn. Kai mä vaan kiltisti soitan lääkäriajan... :( Tietäiskö kukaan muuten miksi ennen "sai" käyttää Nasolinia raskausaikana (netissä on vielä sellainen tuoteseloste missä käyttö on sallittu) mut kun mies toi mulle sitä putelin niin siinä käyttöohjeessa kiellettiin! Oon kyl käyttäny siitä huolimatta, muuten en olis viikkoon nukkunut.

Tietäiskö kukaan muuten miksi ennen "sai" käyttää Nasolinia raskausaikana (netissä on vielä sellainen tuoteseloste missä käyttö on sallittu) mut kun mies toi mulle sitä putelin niin siinä käyttöohjeessa kiellettiin!

En osaa sanoa miksi ei saa enään käyttää mutta Nasonex nenäsumutetta saa käyttää raskausaikana...ja mulla menee monesti poskiontelontulehus ohitse sen avulla.Tarvii vaan reseptin tuolle sumutteelle joten pyydähän lääkäriltä jos siellä meinaat käydä....

Yhteistyössä