Te kellä ehkäisy on pettänyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Onko miehenne syyttänyt teitä siitä että olisitte tahallaan sen tehnyt? :( Varmasti olen jokaisen pillerin ottanut ja ajallaan, ei ole ollut oksentelua, ripulia, ei antibioottikuuria ja kuitenkin tuli plussa testiin. Mies raivostui ja syytti minua siitä, että tahallaan olen jättänyt syömättä :( Kuulemma kun on jo kohta 10 vuotta toiminut moitteettomasti niin ei ole mahdollista, että yhtäkkiä pettää. Mä en tiedä mitä ajatella, jotenkin tuo loukkasi suunnattomasti. Keskeytystä en tee vaikka mies sitä vaatii. Sekin on kuulemma todiste siitä, että tahallaan tämän tein :( Päästäänköhän me koskaan tämän asian yli? :(

No huh.. Ei ikinä mies yksinään minua syyttäis. Kyllä ollaan puhuttu että niin pitkään kun ehkäisy on vain toisen harteilla niin ei syyttämään mennä. ja itse asiassa tulin raskaaksi vaikka imetin ja käytin mini pillereitä. Ja mikään ehkäisy keino ei ole niin varma ettei vahingolle olis mahdollisuutta..

Meille tuli vahinkovauva ja mies oli sitä mieltä, että abortti oli ainut vaihtoehto tai hän lähtee kävelemään. Pidin vauvan ja aviokriisihän siitä seurasi ja monen kuukauden riita. Pääsimme siitä yli ja jo ennen laskettua aikaa mies alkoi innoissaan odottamaan ja vauva oli hänelle yhtä rakas kuin muutkin lapsemme. Anna siis miehelle aikaa. Vauva ei kasva hänen sisällään eikä hormoonit ohjaa hänen tunnetilojaan. Ajan kanssa tilanne saattaa rauhoittua.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No mä en pääsis sen yli jos mun mies tollasesta menis mua syyttä syyttämään... :/ Ja varsinkaan jos edes ehdottais aborttia, saatikka vaatis...

No mä olen jo yhden keskeytyksen tehnyt kun mies painosti ja silloin vannoi että ei enää koskaan. Olin sillon paljon nuorempi ja helpommin painostettavissa, mutta kuitenkin päästiin siitä yli ja sen jälkeen meille on syntynyt ihana lapsi. Nyt mies vaatii sitä taas, vetoaa siihen, että teinhän mä sen jo kerran, miksen toistekin. Ei vaan ymmärrä, että juuri sen takia, en sitä yksinkertaisesti kykene enää toista kertaa tekemään :( En taida voida antaa tätä anteeksi, en vaikka mieheni mieli muuttuisi. Olo on jotenkin niin järkyttynyt ja kaikki vanhat asiat palaa mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mies raivostui ja syytti minua siitä, että tahallaan olen jättänyt syömättä :( Kuulemma kun on jo kohta 10 vuotta toiminut moitteettomasti niin ei ole mahdollista, että yhtäkkiä pettää.
Eli teille ei voi koskaan sattua mitään onnettomuutta, kun ei ole tähänkään mennessä sattunut, mutta toisaalta ette voi saada lottovoittoakaan kun sitäkään ei ole tullut tähän mennessä.

Jep, näinhän se maailma toimii. :)

Ehkä teidän olisi tarpeen käydä jossain parisuhdeterapiassa tms. Tuo oli aika ruma juttu miehesi suusta, vaikka kuinka ymmärtäisi, että hän on tilanteesta järkyttynyt eikä ole enää lapsia halunnut kerran ehkäisy ollut käytössä.

Muistakaa taas, kun puhutaan hormonaalisen ehkäisyn pettämisestä, että mm. ylipaino ja tupakointi heikentävät ehkäisyn tehoa. Silloin ei pädekään enää se 99%. Tämä tunnutaan unohtavan aivan liian usein.

Yhteistyössä