Te keillä herätään aikasin.. siis 6-7 aikoihin..

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Niin ärsyttääkö teitä jos teidän tuttavat/ystävät tms. "kehuskelevat" sillä ku heillä herätään esim. yhdeksän aikaan. Ja sittenkin vielä voivotellaan et olipas vaikee nousta sängytä ylös ja väsyttää.
Tai naureskellaa tyyliin "meilläpä lapset söi aamupalan 11:sta"

4n äiti
No ei ärsytä. Se ärsyttää, että sitä meidän aikasten heräämistä jaksetaan aina ja joka kerta äimistellä ja voivotella. Me itse on kyllä jo 12v aikan siihen totuttu.

aaaaaamuuu
ei ärsytä. itse herään lähes joka aamu ennen kuutta töihin, mulla on vuorotyö, joten viikolla jos sattuu olemaan vapaata tai myöhempi työaamu, joudun silti heräämään viimeistään seiskalta, että saan tytön eskariin.
ja viikonloppuisin usein olen töissä aamuvuorossa, joten on viikkoja jolloin herään ihan joka aamu ennen seitsemää.
rytmini tosin on muuttunut, niin etten jakasa valvoa edes vapaapäivinä yhtätoista myöhempään ja herään viimeistään 8aikoihin ilman kellon soittoa ja lasten herättelyä.

"aamu"
Meillä poika nukkuu yleensä kahdeksaan ja yhdeksään mennessä on aamutoimet ja aamupalat syötynä. Joskus on sattunut niin, että on nukkunut puoli kymmeneen ja sitten tuntuu että koko päivä menee vähän pois raiteiltaan. Päiväunet siirtyy ja ruoka-ajat ja tuntuu että päivä ei tahdo ollenkaan lähteä käyntiin. Nyt vielä tuo kahdeksan herääminen on ihan hyvä meille, mutta pian menen töihin ja sitten rytmejä pitääkin aikaistaa niin että herääminen on noin 6.30.

Niin ja ei mua ärsytä jos jonkun perheessä nukutaan pitkään, tykkään aamuista ja en halua menettää niitä. Enkä halua, että päivä on jo puolessa kun vasta syödään aamiaista.

Ei ärsytä. Meillä nukuttiin viikko sitten yhtenä aamuna klo 8.30 asti ja tytön (1v) rytmi olikin sitten ihan sekaisin koko päivän. Itse menen kuitenkin jo klo 22 aikaan nukkumaan, joten unta saan ihan riittävästi.

4n äiti lisää
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti;21985740:
No ei ärsytä. Se ärsyttää, että sitä meidän aikasten heräämistä jaksetaan aina ja joka kerta äimistellä ja voivotella. Me itse on kyllä jo 12v aikan siihen totuttu.
Ja meillä herätään siis joka ikinen aamu viimestään klo 6, pyhää arkee.

Saako vastata toisinpäin?

Meillä lapset heräs aina myöhään ( silloin kun oltiin kotona ) ja mun aikaiset kaverit "kehuskeli" sillä, mitä kaikkea ne ehti tekeen enneku me oltiin edes herätty... :D
Mutta eipä se mua ärsyttänyt.

Jotenkin aamu ja koko päivä on pilalla jos liian myöhään nousee ylös. sen takia mä yritän viikonloppuisinkin nousta aikaisin, viimeistään kasilta. Arkiaamuisinhan sitä tulee herättyä kun pitää lapset viedä hoitoon ja ite töihin.

Rollolainen
meillä on pakko olla aikainene rytmi, eihän sitä ehtis lapset kouluunkaan muuten. Meillä KAIKKI ovat aian ollet aamunvirkkuja. Mä en ymmärrä miksi lapsi pitää jo pienestä asti opettaa valvomaan, ku kuitenkin viimeistään kouluiässä on herättävä ajoissa. sit on koulu täynnä noit aväyneitä , viuhaoisa, huonosti käyttäyytviä lapsoa. usein se lasten huono käytöskin voi hohtua ihan siitä että nukutn liina vähän

,.,.
Saako vastata toisinpäin?

Meillä lapset heräs aina myöhään ( silloin kun oltiin kotona ) ja mun aikaiset kaverit "kehuskeli" sillä, mitä kaikkea ne ehti tekeen enneku me oltiin edes herätty... :D
Mutta eipä se mua ärsyttänyt.
jokaisellahan se rytmi on erilainen, toisilla se on myöhäinen aamu ja ilta, toisilla aikainen aamu ja ilta, ei milestäni kummassakaan mitään vikaa

"xyz"
No ei mua ärsytä, kun joku tällaisia kehuskelee. Mutta myönnän, että olisi se viikonloppuaamuna luxusta nukkua kerrankin vaikka 8 asti. Meillä poika, 4 vee, herää viikonloppuisin viimeistään 6.30, vaikka viikolla joskus joutuu 7 jälkeen herättelemään. Haluaa nousta aikaisin, kun kerrankin saa jäädä kotiin. Herttaistahan se on, että nauttii niin paljon yhdessäolosta, joten ylös vaan koko konkkaronkka.

Muistelen haikeudella vauva-aikoja, jolloin 6 maissa syötettiin ja sitten mentiin takaisin nukkumaan ja herättiin noin klo 10. Mutta ei siinä mitään kehuskelemista ollut silloinkaan. Kodissa kodin (tai oikeastaan lapsien) tavalla.

Rollolainen
ei ärsytä. itse herään lähes joka aamu ennen kuutta töihin, mulla on vuorotyö, joten viikolla jos sattuu olemaan vapaata tai myöhempi työaamu, joudun silti heräämään viimeistään seiskalta, että saan tytön eskariin.
ja viikonloppuisin usein olen töissä aamuvuorossa, joten on viikkoja jolloin herään ihan joka aamu ennen seitsemää.
rytmini tosin on muuttunut, niin etten jakasa valvoa edes vapaapäivinä yhtätoista myöhempään ja herään viimeistään 8aikoihin ilman kellon soittoa ja lasten herättelyä.

mä en osaa nukkua edes seitsemään.
Mun aamu on pilalla jos en herää siinä kuuden pintan., useimmiten häerään 5.15-6.00, rippumata sitä mihin aikaan olen nukkumaan mennyt.

Meil herätään aina arkisin klo 6.00 (paitsi kesälomalla ), kun parina aamuna esikko lähtee jo seiskalta pihalle ja taksille. Niin siis pienemmätkii herää kuudelta vaik keskimmäinekii lähtee kouluun kasilta. Kerkee aamulla rauhassa herätä ja syödä, ja silti joskus tulee kiire.

Ei ärsytä et jotkuu nukkuu pitkään, mut just se ärsyttää et mei heräämisiä sit voivotellaan |O
Eihä sen voivottelijan tartte herätä joten miks ottaa ressiä siitä et meil herätää aikasii :kieh:
(tää mei tuttu nimittäi tuntuu välistä ottavan ressiä Mein heräämisestä vaik ei hänee vaikuta mitekää, mut ain ku nähää niin vaa voivottelee ja tuntuu olevan tuskissaan kun sanon et joo kyl meil taas kuuelt noustii )

Tää on meille oikee hyvä rytmi! Ollu jo vuosia! Yhtenä kesänä oltii jo seiskan jälkee aamusin leikkipuistossa :D myö ku lähettii syömään ja päikkäreille, muut vast tuli puistoon. Mut niin ne rytmit on erilaisii!
Sama ku toiset lapset menee nukkuunkii vast kympiltä, ja meil ollaa jo kasilta unilla.

cl
Ei ärsytä. Minä herään joka aamu hiukan ennen kuutta vaikka olisin yksin kotona. Lapset saattaa joskus viikonloppuisin nukkua 6.30 asti mutta ei juuri koskaan sen pidempään.

"juu"
Ei, mua lähinnä ihmetyttää se, miten jotkut viittii pilata koko päivän heräämällä vaikkapa vasta klo 11. Kyllä sitä pitää elämä elää eikä nukkua!

Ite herään vapaaehtoisesti aina viimestään seitsemältä. Joskus jopa aiemmin. Pidän viikonloppuisin hiljaisuudesta, mukavaa juoda kahvia ja lukea lehteä rauhassa. Meillä mennään myös ihmisten aikoihin nukkumaan, kun kerta Suomessa asutaan.

"minna"
Ei mua ärsytä. meillä herättää vauva joka aamu kello 6. Muut herää sitten siinä 7-8. Mulle kyllä toi kuudelta herääminen on äärimmäisen vaikeaa. Meillä nukuttiin ennen vauvaa yleensä ysiin asti. Kyllä mä sillon saatoin päivitellä, kun kaverin perheessä herättiin jo ennen kuutta. Mä en oo kyl ajatellu et sitä vois se ärsyttää, lähinnä varmaan siks päivittelin ku mulle itelle ne aamuheräämiset on niin vaikeita, en siks et ottaisin siitä stressiä.

"heh"
Kyllä mä tunnustan että välillä ärsyttää. Ehkä se johtuu siitä että mielelläni itsekin joskus (ei aina) nukkuisin vähän pidempään mutta ei ole siihen mahdollisuutta kun muksut herää aikaisin. Eli siis jos olen itse joutunut heräämään 5.30 ja kaveri puistossa valittaa että olipa taas vaikeeta nousta kun jo yhdeksältä piti raahautua ylös petistä niin kyllä se sapettaa. Kun siis tämä marmatus toistuu joka ikinen päivä.

Ja mitä kuka pitää aikaisena ja kuka myöhäisenä?

Mun mielestä ennen klo 7.30 on aikaisin ja klo 9 jälkeen myöhään.
Tää on ihan omasta rytmistä kiinni.

Mä herään aina klo 7.30 töihin nykyään.
Kotona kun olin lasten kanssa niin oli kiva nukkua lähemmäs klo 9:ää.
Niin me nykyäänkin viikonloppuna nukutaan.
En haluis heräillä vasta klo 10 pintaan.

Ei ärsytä.

Meillä herättää herätyskello 6.30, jos ei olla ennen herätty. Esikoisen eskari alkaa 8.15.

Mä olen aamuihminen ja lapset myös. Aamu on ihan parasta aikaa ulkoiluun, lenkkeilyyn ja kaupassa käyntiin.

Mua ihmetyttää (ei ärsytä) se, että jotkut kertovat, että heräävät klo 10 ja sitten lapset nukkuvat tuntien päikkärit iltapäivällä ja sitten ihmetellään, miksei lapset mene nukkumaan klo 20 illalla.

"vieras"
Jos edes sinne 7 saakka saisikin nukkua, niin se olisi ihanaa... aika usein joudun menemään töihin kuudeksi, eli heräämään ennen viittä ja jos vaikka myöhäisempi aamu töissä olisikin, niin lapsi herää kyllä kuudelta viimeistään.

Yhteistyössä