Te, jotka väitätte että blogilla tienaa vaan pikkuhiluja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikastuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka sä jaksat edelleen jauhaa tuota samaa paskaa. En avaa tuota linkkiä koska sä kuitenkin vain hyötyisit siitä. Tuollainen mainostaminen on muuten kiellettyä täällä.

Olen toiminut verkkomarkkinoinnin saralla jo monta vuotta ja voin teille sen verran kertoa, että ihmisten vikittely tähän blogitoimintaan mainostamisesta saatavilla tuloilla houkuttelemalla on yritysten ovela keino saada verkkoon ilmaisia sisällöntuottajia eli ihmisiä, jotka tuottavat ilmaiseksi verkkosisältöä ja toimivat samalla yritysten lypsylehminä saamatta itse kukkaroonsa yksittäisiä ropoja kummempaa palkkiota työstään. Nämä ilmaiset lypsylehmät vievät markkinoinnin ammattilaisten, ammattimaisesti toimivien freelancereiden ja sisällöntuottajien työt ja yritykset säästävät huomattavia summia rahaa. Käytännössä tässä siis kustaan bloggaajia silmään pahemman kerran. Jos jok'ikinen bloggaaja kieltäytyisi laittamasta mainoksia blogeihinsa tai opiskelisivat alaa ja vaatisivat sitten asianmukaista palkkaa, saisimme työpaikkoja huomattavalle määrälle ammattitaitoisia sisällöntuottajia. Törkeää bloggaajien hyväksikäyttöä ja valehtelemista tuo on, eivätkä bloggaajat itse edes tajua millaista työtä lähes ilmaiseksi tekevät.

Ne blogit, jotka tuottavat niin paljon rahaa, että sillä voi elättää itsensä, mahtuvat koko maailman mittakaavalla alle prosenttiin kaikista kirjoitettavista blogeista. Miettikää millainen mahdollisuus teillä on elättää itsenne yritysten lypsylehminä, kun Suomessa tällaisia päivätyönä kirjoitettavia blogeja ei ole tällä hetkellä ollenkaan (vaikka jotkut täällä Suomessakin ovat väittäneet sellaisiin ansioihin päässeensä). Sen sijaan moni bloggaaja on löytänyt itselleen uran suositun blogin kautta eli blogi on toiminut ponnahduslautana ansiotyöhön. Tätä on tapahtunut myös Suomessa.

Yhteistyössä