Te, jotka työskentelette hometyöpaikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

homeilija

Vieras
Siis, jotka joudutte jatkaa homeesta huolimatta työtänne...Jos työttömyyskorvausta saisi samanverran käteen, kun jää palkasta niin lopettaisitteko työt??.....mä oon ihan pää sekasi, et mitä teen..jatkanko vaiko lopetanko lomani jälkeen koko työn...remppaa meinataan tehdä, mutta huonosti...pärjääkö rahallisesti? entä jos ei saakaan uutta paikkaa?....tää miettiminen on ihan kamalaa..toisaalta pelkään, että miten oireet pahenee, kun paikkoja aletaan penkoa ja pöly leviää...

Tuleeko 3kk karenssi työttömyyskorvauksiin jos itse irtisanoutuu? Jos tulee, pärjäätkö rahallisesti sen aikaa? Tietysti jos remppa on tulossa lähiaikoina, itse yrittäisin sinnitellä sen valmistumiseen ellei oireet olisi ihan sietämättömiä.. Käsittääkseni siinä remontin yhteydessä kuitenkin suojataan paikat aika hyvin, ettei sitä homepölyä pääse kauheasti leviämään.

Mun oli pakko irtisanoutua ja sain kolmen kuukauden karenssin. Tiukkaa teki, mutta pakko oli. Toki olisin voinut jatkaa ruljanssia vielä pitkään ja lopulta taivutella lääkäriä kirjoittamaan lausunnon, etten pysty terveydellisistä syistä jatkaamaan työpaikassa ja olisin siten välttänyt karenssin.

Mutta en mä jaksanut odottaa enää niin pitkään. Mulla oli jatkuvaa lämpöilyä, poskiontelontulehduksia ja ihmeellistä väsymystä. Viisi kuukautta jatkuvaa sairaanaoloa jaksoin, sitten jäin pois. Sairastelu loppui tasan siihen. Enkä kadu, vaikka rahat saikin laskea tosi tiukkaan.

Taitaa se olla niin, että en voi jäädä...saan sovittua sen niin, että mun määräaikanen työsopimus päättyy..eli ei tule karensseja...sanoin jo nimittäin kerran, että lopetan, mutta mut houkuteltiin jäämään vielä jouluun asti palkankorotuksella (tämä tuuraushomma)..tosin sitä nostetaanki yhtäkkiä syksyllä vasta...olen ainoastaan miettinyt rahallista puolta, et teenkö tyhmästi, kun luovun työpaikasta, kun toiset kerjää työtä....nyt on niinku oma terveys toisessa kupissa ja raha toisessa...mies kyllä sano, että saahan tuolla korotuksella muutaman kuurin lisää :)

Yhteistyössä