Te jotka tuomitsette alle 1-vuotiaan viemisen tarhaan, niin mitä mieltä olette siitä, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
äiti menee töihin ja lasta/lapsia hoitaa kotona kuka milloinkin. Onko se sitten ihan ok, vai pitäisikö sen äidin tai isän jäädä kotiin lapsen kanssa.
Minulla loppui äsken vanhempainvapaa ja nuorempi on kohta 10kk vanha ja töihin olen osittain jo mennyt. Teen 0-20 tuntia yleensä viikossa töitä ja lapsia hoitaa sillä aikaa joko mun vanhemmat, tätini tai exän äiti, kuka milloinkin ehtii ja pystyy. Mun työkeikat kestää 2-5 tuntia.

Ei ole tapanani tuomita, joten alle vuodenikäisen viemisestä päiväkotiin en nyt loruile enempää.

Mutta mietihän nyt itsekin mikä ero tuossa on: pieni on yhden ihmisen hoivissa. Olkoonkin vaihtuva.
Pieni on vaihtuvien ihmisten hoidossa yhdessä yli kymmenen muun pienen ja tarvitsevan kanssa.

[QUOTE="typykkä";24540945]Teet ihan oikein! Lapsi saa olla pienenä tutussa ympäristössä ja säilyy ihan varmasti terveempänä kotona! Sulla on hieno tukiverkosto, onneksi olkoon![/QUOTE]

Joo onneksi mulla on hyvä tukiverkosto ja onneksi mulla on työ, jota voin tehdä näinkin, että voin olla kotihoidontuella ja tehdä kuitenkin osittain töitä, niitä aina riittää ja työnantaja on tyytyväinen :)

No musta se on aivan eri asia.:)
Minäkin menin töihin kuopuksen ollessa vähän reilun vuoden vanha, lasta hoitaa mummu tai mies, joka tekee vuorotyötä. Mun työaika on 30h/vko. Enempää en tekisi ja ollaan onnekkaita kun päiväkotia tarvitsee ajatella vasta ensi syksynä.:)

On todellakin parempi, että lapsi saa olla kotona, vaikka hoitajat vaihtuvat. Päiväkodissahan ne vaihtuvat myös jatkuvasti. Hoitajat sairastelevat ainakin omalla alueellani hurjasti ja sijaiset ovat lähes aina uusia. Usein pienetkin ovat täysin ilman oman ryhmän hoitajia jne. Ja tuohon lisäksi kaikki se stressi jota iso ryhmä aiheuttaa.

En tiedä kuinka vanhemmat voivatkaan sulkea täysin silmänsä siltä ongelmalta, joka ylisuurista ryhmistä seuraa.

neiti oli tasan 10kk kun hoidon alotti, pph:lla tosin ei päiväkodissa, ja heti oli 9h päivää ilta painotteisena. ei kyllä työnantaja joustanu yhtään asiassa. ite oisin toivonu edes vähän loivempaa alotusta..

täällä on ryhmis jossa on 3 hoitajaa, lisähoitaja jos tarvii niin se on aian sama. pienillä on omahoitaja joka on aamulla ottamassa vastaan. lapsia max kerralla 12, joista 2-3 tullee eskarista yhen kahen välillä.

pienet saavat ruuan ennemin jos nälkä, nukkua sylissä. mahtava paikka. isompaan hoitopaikkaam en ois halunnu ees viiä.

Kuka on kuka milloinkin?

Jos hoitaja on luotettava ja hoitaa hommansa niin tottakai on ok, että vanhemmat käy työssä ja lapsi saa olla kuitenkin rauhassa kotonaan. Mun mielipiteeni näin. Pienen paikka ei ole isossa ryhmässä.

Yhteistyössä