Te jotka siivoatte lattiat mikrokuitumopeilla. Onko paljon pölyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "verena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"verena"

Vieras
Meillä on n.100m2 asunto. Puolisen vuoden ajan olen alkanut siivota lattiat sellaisilla kertakäytöisellä mikrokuituliinalla joka kiinnitetään leveään moppiin. Pölyä tulee n.kahvikupillisen verran joka siivouksen aikana eli n.2-3pv aikana. Määrä kyllä yllättää vaikka käytössä on kuivausrumppu.
Ja imuroitteko matot imurilla? Aiotaan luopua mattojenkin imuroinnista mutta toistaiseksi vielä käytetään imuria mattojen imuroimiseen ja wc/kylppäriin.

No on meillä sellainen monikäyttöinen mikrokuituliina, jonka voi pestä koneessa. Paljon sitä pölyä tulee, mutta meillä on myös koiria jotka lisää pöly/ karvamäärää.

Ja miten niin imuroidaanko? tietysti. imuroidaan ihan matot ja lattiat. En ikinä pyyhi lattioita ennen kuin olen imuroinut suurimmat pölyt pois.

[QUOTE="vieras";26076438]No on meillä sellainen monikäyttöinen mikrokuituliina, jonka voi pestä koneessa. Paljon sitä pölyä tulee, mutta meillä on myös koiria jotka lisää pöly/ karvamäärää.

Ja miten niin imuroidaanko? tietysti. imuroidaan ihan matot ja lattiat. En ikinä pyyhi lattioita ennen kuin olen imuroinut suurimmat pölyt pois.[/QUOTE]

Meillä siirryttiin moppaukseen koska lapsella todettu aistiherkyyttä. Matot imuroidaan silleen, että laitetaan lapselle kuulonsuojaimet, ja imurin teho pienellä

[QUOTE="verena";26076501]Meillä siirryttiin moppaukseen koska lapsella todettu aistiherkyyttä. Matot imuroidaan silleen, että laitetaan lapselle kuulonsuojaimet, ja imurin teho pienellä[/QUOTE]

Aijjaa. No eikös tuonkin voisi ratkaista esim. sillä että toinen ulkoilee lapsen kanssa kun toinen imuroi....

[QUOTE="vieras";26076511]Aijjaa. No eikös tuonkin voisi ratkaista esim. sillä että toinen ulkoilee lapsen kanssa kun toinen imuroi....[/QUOTE]

Juu, ollaan tehty niin. Mutta joskus vaan iskee siivousvimma päälle....
Joo, tuo mattojen puhdistus on vähän pulmallista. Tai sitten vaan perinteiseen tapaan eli matot tamppaustelineelle.
Mutta alkuperäiseen aiheeseen niin tuleeko paljon pölyy mopilla

Yhteistyössä