Te jotka pidätte suomea paskana maana miksi ette muuta ulkomaille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihanaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monilla ihmisillä ei ole minkäänlaista suhteellisuudentajua. Suomi on juuri tasan, niin paska maa kuin sen ihmisetkin. Jos itse kulkee naama norsunvitulla eikä pysty näkemämään mitään positiivista missään, valittaa jokaisesta pikkujutusta, niin varmasti elämä on kurjaa ja Suomi on paska maa.

Kun rupeaa joskus miettimään joidenkin ihmisten kilahtamisen aiheita, kuten joku on ostanut väärän merkkistä siideriä tai ei jaksa enää syödä yhtään grilliherkkuja, niin ei voi kuin ihmetellä miten ihminen saa lietsottua itselleen niin pahan olon, kun ongelmat on tota luokkaa.

Korvien välissä taitaa monilla se ongelma olla, ei välttämättä kanssaihmisissä tai maassa missä asuu.

Jokaisessa maassa on puolensa. Ei Suomi mun mielestä mikään paska maa ole, monilta osiltaan tosi hyväkin. Silti mä en viihtynyt ja kaipasin jotain muuta. Sen perässä lähdin pois, nyt on kuitenkin kiva käydä lomailemassa välillä.

Varmasti muutankin. Jossakin vaiheessa, mutta siihen menee luultavasti vielä tosi pitkä aika. Minulla Suomessa ei ole muuta vikaa kuin vääränlainen ilmasto. Se kuitenkin on valitettavasti niin suuri ahdistuksen aiheuttaja, etten usko pystyväni loppuikääni täällä viettämään (jokseenkin tervejärkisenä ainakaan).

Kaikissa maissa on varmaan omat huonot puolensa, siitä ei pääse mihinkään. Harkitsin joskus muuttoa ulkomaille joksikin aikaa, mutta en sitten uskaltanut lähteä. En mä siksi olisi muuttanut, et Suomi on paska maa, vaan ihan hakeakseni kokemuksia.

Yhteistyössä