Te jotka ostatte käytettyjä kestovaippoja

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen
Ostatteko myös itsellenne käytettyjä alusvaatteita? Minä en missään tapauksessa käyttäis alushousuja joita joku olis jo käyttänyt, saati siinä tapauksessa että niihin olis pissattu ja kakattu. Miksi siis laittaa lapselleen toisen piereskelemät vaipat? Olkoonkin vaan vauvan kakkaa/pissaa niin HYI!!
 
:)
kyllä ne vaipat ja myös alusvaatteet puhdistuvat pesukoneessa :)

olen ostanut myös itselleni käytetyt äitiysalushousu, ne kun ovat niin kalliita ettei mitään järkeä ostaa noin lyhyen ajan takia uutena :)
 
ap
Ymmärrän kyllä kierrättämisen oman perheen sisällä jotenkin. Itselläni on yksi lapsi mutta jos joskus toinen tulee niin kyllä hänellä tulee olemaan ihan omat kalsarinsa. Eikös tuo nyt oo itsestään selvää että alusvaatteet on jokaisella omat henkilökohtaiset??
 
:o
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärrän kyllä kierrättämisen oman perheen sisällä jotenkin. Itselläni on yksi lapsi mutta jos joskus toinen tulee niin kyllä hänellä tulee olemaan ihan omat kalsarinsa. Eikös tuo nyt oo itsestään selvää että alusvaatteet on jokaisella omat henkilökohtaiset??
aika kumma pyykkikone sulla jos ei pese puhtaaksi :eek:
 
kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärrän kyllä kierrättämisen oman perheen sisällä jotenkin. Itselläni on yksi lapsi mutta jos joskus toinen tulee niin kyllä hänellä tulee olemaan ihan omat kalsarinsa. Eikös tuo nyt oo itsestään selvää että alusvaatteet on jokaisella omat henkilökohtaiset??
Pesetkö sitten myös jokaisen perheenjäsenen pyykit erillään? Entä jos tulee toinen lapsi, pesetkö myös heidät pyykit erillään? Siellähän ne tuoksut ynnä muut kököt joka tapauksessa koneessa sekottuu keskenään, kunnes taas puhdistuvat. Sen koneen nimi kun on PYYKKIKONE =)
 
unikuu108
en ostaisi itselleni käytettyjä alushousuja. imetysrintsikoita kylläkin(sitä yhtä ja tiettyä merkkiä ja vain hyväkuntoisena)

ja kestovaipat pestään satunnaisesti jopa 95 asteessa ja ne on hyvä kierrätystuote. eli vähän eri asia kuin alkkarit.

eli jos olet pitänyt joitain alkkareita vaikka 5 muun alkkarin kierrossa noin puoli vuotta niin mitä niistä on jäljellä. mutta hyvästä kestovaipasta on. niiden imutehokin kasvaa vasta pestessä.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
en ostaisi itselleni käytettyjä alushousuja. imetysrintsikoita kylläkin(sitä yhtä ja tiettyä merkkiä ja vain hyväkuntoisena)

ja kestovaipat pestään satunnaisesti jopa 95 asteessa ja ne on hyvä kierrätystuote. eli vähän eri asia kuin alkkarit.
ai, kyllä minä pesin ne ostamani äitiysalushousut 95 asteessa :)
 
Ostan kestovaippoja käytettynä mutta pesen ne kyllä ennen käyttöä ja pestynä ne minulle tulevat, ostan kyätettynä ihan senkin takia että 20 per vaippa on aika kova hinta, teen uudet vaipat itse ja käytetty vaippa imee toimii paremmin kun sitä on jo pesty niin ei tartte käyttöönottopestä sitten sitä 5 kertaa.

Älä nyt ihmettele siellä ollenkaan, ole vain tyytyväinen että jotkut yrittää helpottaa jätevuoriamme, jos ne kestovaipatkin vielä heitettäs johonkin kaatopaikalle niin ei siinä olisi mitään järkeä :xmas:

Ja minun alushousujeni uutuus ja vanhuus ei varmaan kuulu tälle palstalle :whistle:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
en ostaisi itselleni käytettyjä alushousuja. imetysrintsikoita kylläkin(sitä yhtä ja tiettyä merkkiä ja vain hyväkuntoisena)

ja kestovaipat pestään satunnaisesti jopa 95 asteessa ja ne on hyvä kierrätystuote. eli vähän eri asia kuin alkkarit.
ai, kyllä minä pesin ne ostamani äitiysalushousut 95 asteessa :)
mä en pese normaalisti pyykkiä 95 asteessa. en edes kirpparilta ostettua.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
en ostaisi itselleni käytettyjä alushousuja. imetysrintsikoita kylläkin(sitä yhtä ja tiettyä merkkiä ja vain hyväkuntoisena)

ja kestovaipat pestään satunnaisesti jopa 95 asteessa ja ne on hyvä kierrätystuote. eli vähän eri asia kuin alkkarit.
ai, kyllä minä pesin ne ostamani äitiysalushousut 95 asteessa :)
mä en pese normaalisti pyykkiä 95 asteessa. en edes kirpparilta ostettua.
en minäkään, paitsi nuo alushousut pesin ihan varulta :) heitin ne vaan keittopesua tarvitsevien vaippojen joukkoon :D
 
ap
Pyykkikoneessa ei ole mitään vikaa, eipäs nyt lähdetä tuolle linjalle :)
Ihmettelin vain että miksi näin, harva kuitenkin loppujen lopuksi ostaisi kirpputorilta itselleen "vähän käytetyt" alushousut joista tietää että niihin on vahinko päässy tapahtuun useamman kerran.
Ja kuten sanoin, ymmärrän perheen sisällä tapahtuvan vaatteiden "kierrättämisen", jos on useampi lapsi niin kyllähän ne kalsaritkin varmaan sekoittuu pyykissä niin että on vaikeeta muistaa mitkä kalsarit nyt oli kenenkin. Se on kuitenkin mielestäni eriasia, kun niihin alushousuihin harvemmin kakataan tai pissataan siinä vaiheessa kun on kuivaksi opittu.

Ei siinä mitään, hienoa että löytyy ihmisiä jotka ajattelee luontoa ja kierrättää vaipatkin. Itse taidan olla tässä asiassa liian "nirso".
 
musta näin
Alushousuja ei voi yleensä pestä 60/90 asteessa vaan ne on 40. Ja vauvoilla on mun mielestä vähän terveemmät elämäntavat kuin aikuisilla: joku tippuria sairastanut hupakko on saattanut käyttää niitä käytetyjä alushousuja, mut kakkaa ja pissaahan niis vaipoissa on vaan ollut.

Kirpparilta en sen sijaan ostais tuttipulloja tms. vauvan juttuja jotka menee suuhun.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pyykkikoneessa ei ole mitään vikaa, eipäs nyt lähdetä tuolle linjalle :)
Ihmettelin vain että miksi näin, harva kuitenkin loppujen lopuksi ostaisi kirpputorilta itselleen "vähän käytetyt" alushousut joista tietää että niihin on vahinko päässy tapahtuun useamman kerran.
Ja kuten sanoin, ymmärrän perheen sisällä tapahtuvan vaatteiden "kierrättämisen", jos on useampi lapsi niin kyllähän ne kalsaritkin varmaan sekoittuu pyykissä niin että on vaikeeta muistaa mitkä kalsarit nyt oli kenenkin. Se on kuitenkin mielestäni eriasia, kun niihin alushousuihin harvemmin kakataan tai pissataan siinä vaiheessa kun on kuivaksi opittu.

Ei siinä mitään, hienoa että löytyy ihmisiä jotka ajattelee luontoa ja kierrättää vaipatkin. Itse taidan olla tässä asiassa liian "nirso".
mitä väliä sillä on, että niihin on pissattu ja kakattu jos kerta pesukone pesee ne puhtaaksi ja bakteerit kuolevat? en pysty ymmärtämään logiikkaasi...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Kyllä se tippuri pyykkikoneessa kuolee :D :D :D
Joo mut ällötys ajatuksissas säilyy :D

Ehkäpä se on juurikin tämä sama juttu, vaikka tietää että vaipat on pesty ja puhtaita niin jotenkin ällöttää silti. Samaa tavaraahan sieltä vieraiden lasten takapuolesta tulee kun omankin lapsen, mutta silti..

Kiitos kaikille vastauksista! :)
 

Yhteistyössä