Te, jotka osaatte ommella!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaavat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaavat

Vieras
Alan opettelemaan ompelemista.. auttakaas siis. kun kopioin lehdestä kaavan leivinpaperille ja siitä piirrän sen kankaalle, niin pitääkö mun vielä lisätä kankaaseen saumavara vai onko se jo laskettu siihen kaavaan? nyt on kyse ottobren kaavoista, jos sillä tiedolla on väliä. kiitos vastauksista.

Itse lisään. Ommellessa se on helpompi sit ommella aina pienemmäksi, jos näyttää siltä että saumavaraa on liikaa. Joissain kaavoissa on todellakin ollut tarve lisää saumavaraa, ja joissain taas ei. Se aina vähän vaihtelee..

Siinä lehdessä varmaankin on ohjeet ompelua ja kaavan jäljentämistä varten. Luulisin että siellä mainitaan sekin, täytyykö lisätä saumanvarat. Ottobre on kyllä minulle outo lehti, mutta joskus olen ommellut Muoti Muksun kaavolla ja siinä ainakin neuvottiin nämä asiat.

Siinä lehdessä varmaankin on ohjeet ompelua ja kaavan jäljentämistä varten. Luulisin että siellä mainitaan sekin, täytyykö lisätä saumanvarat. Ottobre on kyllä minulle outo lehti, mutta joskus olen ommellut Muoti Muksun kaavolla ja siinä ainakin neuvottiin nämä asiat.

Ei kannata leivinpaperille jäljentää, siihen ei edes kynä kunnolla tartu. Osta rulla säilytyspergamiinia, tulee edullisemmaksi, löytyy kaupasta samasta hyllystä kuin leivinpaperikin.

Yhteistyössä