Te jotka ootte saanu hoitolisää kun perheeseen on syntynyt uusi lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katjuska-78

Aktiivinen jäsen
12.04.2006
2 321
0
36
Niin saako sitä jo äitiysrahakaudella? vai vasta kun alkaa saada vanhempainrahaa? Jotenkin sekavasti taas selitetty tuokin asia tuolla Kelan sivuilla (tai no mitä siellä nyt ei ois sekavasti selitetty :kieh: )

Siis mulla poika n. 1,5 v. kun vauva syntyy...

Sitä kans oon ihmetellyt, että voiko sitä hoitorahaa kukaan saadakaan tällä ajalla :o Ehkä sit jos on useempi alle kouluikäinen tai jotain... Omien laskelmien mukaan ehkä vähän vois tota hoitolisää sentään saada...

Vanhempainpäivärahakauden aikana voidaan vanhempainpäivärahan määrästä riippuen maksaa kotihoidon tukea, jos perheen muu alle kouluikäinen lapsi ei ole kunnan järjestämässä päivähoidossa. <--- suoraan kelan sivuilta

Maksetaan vain yhdestä alle kouluikäisestä, ainakin meillä

Mä tossa koetin laskee, että oisko mahollista saada tota hoitorahaa kun minimi äippärahaa alan saamaan,mutta jotenkin sekin laskukaava oli ihan outo ja omien laskelmien mukaan en sit sais...

Ehkä paree jättää vaan omat laskelmat tekemättä ja oottaa, että viisaammat Kelassa laskee :xmas:

Muistaakseni sain hoitolisää ihan täysimääräisenä, mutta se hoitoraha, jota maksetaan alle kouluikäisestä lapsesta, sitä ei saa, jos esim. tilanne on niin, että on niin pienet tulot ja saa täysimääräisenä hoitolisän ja minimiäitiysrahan, niin hoitorahaa ei saa! Tämä on ihan hölmö tilanne, mutta näin mulle kävi ja kelalta asiaa vielä selvittelin silloin ja näin mulle sanottiin.

Yhteistyössä