Te, jotka ootte myyneet asuntonsa ilman välittäjää!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
voisitteko kertoa vähän miten se tapahtuu?

meillä olis tarkoitus myydä asunnon ja välittäjän palkkiot hirvittävät. Ajattelimme kokeilla oikotieta, katsoin että 179 e:lla saa jo aikamoiset palvelut.

Kertoisittekö vähän, oliko ilmoitusten ja esitteiden tekeminen oikotiellä "helppoa", miten näytöissä "käyttäydyitte"?, millainen pyyntihinta oli ja paljonko sitten lopuksi saitte? Kauanko ilmoitus oli netissä ja "kokonaisvaikutelma"-kannattiko?

Hinnasta sen verran, ettei toki kiinnosta paljonko joku on saanu rahaa, va enemmän se, että meillä olisi tarkoitus laittaa hyvin hyvin realistinen summa ja vaainn muutama tonni tinkkimisvaraa. asunto on pääkaupunkiseudulta, kerrostalo, vähän alle 200 tuhatta. ?

mutta etuoven tarjoushan taitaa olla edullisempi: 149e 6 kk ja jokakodin vielä halvempi. Nettiasunto.com täysin ilmainen.

kauppakirjan teot yms. voi ostaa sitten pankista

Minun mielestäni kaupat saa helpommin, jos hinnassa on tinkimisvaraa. Itse laittaisin pyyntöhintaan vähän lisää, koska todennäköisesti myyjä tarjoaa vähemmän. Jos pystyy tulemaan hinnassa vastaan, niin kaupat saa aikaiseksi helpommin. Mutta liioitellakaan ei kannata.

[QUOTE="liisa";26258172]mutta etuoven tarjoushan taitaa olla edullisempi: 149e 6 kk ja jokakodin vielä halvempi. Nettiasunto.com täysin ilmainen.

kauppakirjan teot yms. voi ostaa sitten pankista[/QUOTE]

kertoisitko vähän miten se teillä tapahtui? piditteko yleisiä näyttöjä vai yksityisiä? olitteko miehen ka molemmat paikalla vai yksi kerralla (ettei asiakkaat pelästy)?:))

kaikki käytännön vinkit kelpaaaa, kiitos!))

[QUOTE="vieras";26258200]Minun mielestäni kaupat saa helpommin, jos hinnassa on tinkimisvaraa. Itse laittaisin pyyntöhintaan vähän lisää, koska todennäköisesti myyjä tarjoaa vähemmän. Jos pystyy tulemaan hinnassa vastaan, niin kaupat saa aikaiseksi helpommin. Mutta liioitellakaan ei kannata.[/QUOTE]

siis siinä on muutama tonni siihen hintaan mihin me oltaisi huipputyytyväisiä ja melkein 10 tuhatta siihen millä me teoreettisesti myydään))

onko teidän mielestä muuten väliä onko hinta 9-loppuinen (eli niin kuin kaupoissa aina 9,99)?

kun ostimme niin myyjä ei suostunut kauppoihin kun tingimme 5t e kun korotimme 2te(joka oli pyyntiä 3t e vähemmän) niin kaupat tuli

ei se aina ole et tingitään 10t e

yhden kerran myynnyt ja toinen meni hs sununtai pienellä ilmoituksella. Printtasin oikotie ilmoituksen ja kopioin pohjapiirrustuksen "näyttöön" mukaan otettavaksi. Helposti on kaupat syntyneet kaksio pienkerrostalossa ja paritalon puolikas. OKT:n myyntiä kyllä harkitsisin välittäjän käyttöä, jos alamme taloamme joskus myymään.

Siis ihan sinkkuna yksin näytöt pidin . Muistaakseni isäni oli toisella kertaa mukana ja näytti pihaa ja autokatosta.

Yleisen näytön pidin, mutta eka asunto meni jo ennen näyttöä eli laitoin oveen lapun kaupat tehty :D (ostaja soitti ja kysyi voiko tulla ennen näyttöä ja oli ok minulle). Toinen meni toisella näyttökerralla.

Osakehuoneiston myynti helppoa, pankki hoitaa paperiasiat :) HUOM! Kauppakirjapohjan saa kirjakaupasta. Ei pankilta kaikkea palvelua tarvitse ostaa. Aika toki pitää sopia ja kertoa mistä kyse. En muista mentiinkö ensin ostajan pankkiin vai omaan...mutta pankki kertoo soita sinne. ja voi netissäkin olla nykyisin kauppakirjapohjia!

Onnea myyntiin!

siis siinä on muutama tonni siihen hintaan mihin me oltaisi huipputyytyväisiä ja melkein 10 tuhatta siihen millä me teoreettisesti myydään))

onko teidän mielestä muuten väliä onko hinta 9-loppuinen (eli niin kuin kaupoissa aina 9,99)?
Nuo hinnat ovat varmaan ok. Jos ostaja tekee tarjouksen, voitte ensin pudottaa hintaa sen muutaman tonnin. Jos myyjä tekee vielä vastatarjouksen, niin teillä on vielä liikkumavaraa.

Nettihauissa 9-loppuisilla hinnoilla voi olla siinä mielessä merkitystä, että niissä usein annetaa maksihinta tasaluvuilla. 9-loppuiset tulevat silloin listaukseen mukaan. Uskon myös siihen, että 9-loppuisella hinnalla on myös psykologista merkitystä, sillä ei niitä kauppahinnoissa turhan takia käytetä, vaan ihmiset oikeasti kokevat 9-loppuisen hinnan alhaisemmaksi kuin uudella kymmenluvulla olevan.

Mun mielessä on hyvä olla molempien paikalla esittelytilanteessa. Naiset huomioivat asunnossa eri asioita kuin miehet, joten nainen voi helpommin esitellä asuntoa naisen näkökulmasta ja mies miehen. Näin etenkin jos olisi omakotitalosta kyse. Kerrostalossa ei liene niin isoa merkitystä. Esittelyssä molempien ei tarvitse olla suuna päänä, vaan toinen voi hoitaa esittelyn suurimmaksi osaksi ja toinen voi olla tukena ja tehdä tarpeellisia lisäyksiä.Asunnon lisäksi on tärkeää mainita ympäristöstä ja ympäristön palveluista. Ne voivat olla yhtä tärkeitä kuin itse asunto. Esittelyssä on hyvä kuulostella asiakasta ja keskittyä niihin asioihin, jotka kiinnostavat asiakasta.Jos on yksityisesittely, niin silloin asiakkaan huomioiminen onnistuu helpommin.

[QUOTE="vieras";26258278]Nuo hinnat ovat varmaan ok. Jos ostaja tekee tarjouksen, voitte ensin pudottaa hintaa sen muutaman tonnin. Jos myyjä tekee vielä vastatarjouksen, niin teillä on vielä liikkumavaraa.

Nettihauissa 9-loppuisilla hinnoilla voi olla siinä mielessä merkitystä, että niissä usein annetaa maksihinta tasaluvuilla. 9-loppuiset tulevat silloin listaukseen mukaan. Uskon myös siihen, että 9-loppuisella hinnalla on myös psykologista merkitystä, sillä ei niitä kauppahinnoissa turhan takia käytetä, vaan ihmiset oikeasti kokevat 9-loppuisen hinnan alhaisemmaksi kuin uudella kymmenluvulla olevan.[/QUOTE]

juu, sitä hakujuttua mekin olllaaan lähinnä mietitty...

ja sellainen lisäys vielä, meidän alueella on vain kaksi samantyyppistä asuntoa myynnissä. toisessa on hinta ihan pilvissä ja toisessa ihan ok, mutt e ajatteltiin laittaa vielä 5 tuhatta vähemmän niin että hinta olis 9-loppuinen. vai kannattaisko pistä kuitenkin melko lähelle sitä toista asuntoa?

En pyöristäisi alaspäin, jotta saisin 9-loppuisen hinnan. Niin tärkeää se 9-loppuinen ei ole. Sitten jos hinta on yläkanttiin, niin silloin voisi laittaa alaspäin.

[QUOTE="vieras";26259213]En pyöristäisi alaspäin, jotta saisin 9-loppuisen hinnan. Niin tärkeää se 9-loppuinen ei ole. Sitten jos hinta on yläkanttiin, niin silloin voisi laittaa alaspäin.[/QUOTE]

mulla on kaksi syytä miks mun mielest olis hyvä tehdä niin
1. on se "hakuehto", eli laitan pikkusen korkeamman hinnan joka alkaa seuravaasta kymmenest niin saattaa olla että joku sulje sen pois jo hakuvaiheessa ja 2. haluan kyll myydä tän mahd nopeasti, ei oo pakko, mutta mielummin laitan pikkusen pienemmän pyyntihinnan+ pienen tinkimisvaran= toivon mukaan nopeat ja "hyvät" kaupat. mutta siis sitävartenhan mä täälläkin kyselen, mikä on muiden mielipide ja näkökulmat, saatta olla että muutan omani vielä:)

ja sellainen lisäys vielä, meidän alueella on vain kaksi samantyyppistä asuntoa myynnissä. toisessa on hinta ihan pilvissä ja toisessa ihan ok, mutt e ajatteltiin laittaa vielä 5 tuhatta vähemmän niin että hinta olis 9-loppuinen. vai kannattaisko pistä kuitenkin melko lähelle sitä toista asuntoa?

laittaisin suht lähelle niiden pyyntiä. lopuksi pyynnissä ei muutamalla tonnilla ole merkitystä. myimme rivarimme itse, oli todella helppoa ensimmäiset katsojat ihastuivat kun olin itse sitä mieltä ettei kukaan varmaan osta meidän kotia (itse näki enää vaan ne ärsyttävät asiat, pieni keittiö, pieni piha, ruma näkymä keittiöstä, pieni eteinen).

eniten itse myymisessä stressasi kauppakirjojen ja yleensä tarjousprosessi mahd. ostajien kanssa. neuvottelimme ihan pariskunnan kanssa ja he tulivat tarjouksen kanssa jota mietimme ja teimme vastatarjuksen yms. jotka menisivät välittäjän kAutta ja välittäjältä saisi strategisesti järjeviä? neuvoja ja välittäjä tekisi kauppakirjat. mutta ostajat tarjosivat niin lähelle meidän pyyntiä että oli järkevää hyväksyä. kauppakirjat otimme netistä ja teimme ja ostajat vielä tarkistivat ovatko samaa mieltä ja sovimme kaupantekopäivän. ostajan pankissa tehtiin kaupat. vaikka kaupat tulivat nopeasti oma stressinsä siinä oli ja olisi vaikka olisi välittäjäkin.

näyttöön tein kuvallisen esitteen. pohjapiirroksinneen ja huoneistotietoibeen joita ei tosi tarvittu kuin se yksi...

[QUOTE="essi";26259351]laittaisin suht lähelle niiden pyyntiä. lopuksi pyynnissä ei muutamalla tonnilla ole merkitystä. myimme rivarimme itse, oli todella helppoa ensimmäiset katsojat ihastuivat kun olin itse sitä mieltä ettei kukaan varmaan osta meidän kotia (itse näki enää vaan ne ärsyttävät asiat, pieni keittiö, pieni piha, ruma näkymä keittiöstä, pieni eteinen).

eniten itse myymisessä stressasi kauppakirjojen ja yleensä tarjousprosessi mahd. ostajien kanssa. neuvottelimme ihan pariskunnan kanssa ja he tulivat tarjouksen kanssa jota mietimme ja teimme vastatarjuksen yms. jotka menisivät välittäjän kAutta ja välittäjältä saisi strategisesti järjeviä? neuvoja ja välittäjä tekisi kauppakirjat. mutta ostajat tarjosivat niin lähelle meidän pyyntiä että oli järkevää hyväksyä. kauppakirjat otimme netistä ja teimme ja ostajat vielä tarkistivat ovatko samaa mieltä ja sovimme kaupantekopäivän. ostajan pankissa tehtiin kaupat. vaikka kaupat tulivat nopeasti oma stressinsä siinä oli ja olisi vaikka olisi välittäjäkin.

näyttöön tein kuvallisen esitteen. pohjapiirroksinneen ja huoneistotietoibeen joita ei tosi tarvittu kuin se yksi...[/QUOTE]

kiitos. täällä tuntu olevaan vain ne kellä kaikki meni putkeen ja ovat tyytyväisiä päätökseen myydä itse. kyll se on va uskallettava ja luulen että huomenna yritän tehdä ilmoituksen/esitteet.
miten muuten teitte pohjakuvan, piirsitteko itse vai? entäs isännöitsijän todistus, milloin sen kannatta hommatta jo ennen myyntiilmoitusta?/sekin kai maksaa jotain?/

hei, sellainen kysymys vielä: ootteko vihjaillu esittelyssä, että teiltä saa sitten ostotarjouspohjan jne. Tässä oli jo vähän kerrrottu siitä tinkimisestä ja ostotarjouksista, mutta miten se siis käytännössä, ostotarjoukseen potentiaalisen ostajan ja myyjän allekirjoitukset eivät riitä, pitäisi olla joku virallinen "kaupan vahvistaja", siis vielä ostatarjous-vaiheessa?

Me myytiin itse oikotien kautta. Sieltä saa ne kaikki asiakirjapohjat ja siihen 179e:n hintaan kuului Hesarin ilmoitus ja kauppakirjan tarkitus asianajajan toimesta. Tein siis kauppakirjan itse oman vanhan ja tuon oikotien pohjalta ja asianajaja tarkasti ja antoi hyvin asiallisia ja tarkkoja ohjeita viilaamiseen.

Meillä oli kaksi näyttöä ja hinta laitettiin tosi lähelle sitä, mitä haluttiin saada. Lopulta tingittiin pyynnistä 2000e :D Pidettiin 2yleistä näyttöä ja muutamia yksityisnäyttöjä. Ihan kaikkiin kysymyksiin ei osattu heti vastata, mutta pyydettiin yhteystiedot, selvitettiin asia ja vastattiin kysymyksiin.

Ja asunto meni kaupaksi 2viikossa. Kyseessä kerrostalo-osake pk-seudulla.

Ollaan myyty kolme asuntoa itse. Hyvät kuvat ilmaiseen myyntisivustoon (aikoinaan eri sivut olleet ilmaisia) ja näyttö sunnutaille. Paikalla oli vain yksi, kunnon laput asunnosta, asunto tyhjä ja siisti tai ainakin siisti ja esittelykunnossa. Hinta asetettiin melko realistiselle tasolla. Hiukan tingittiin, mutta ei alun perin asetettu sitä liian korkealle, mutta ei toisaalta liian alaskaan. Meillä tosin oli ns. helppoja asuntoja myytävänä ja hintataso oli melko helppo määritellä aiempien myyntien ja arvioijien avulla. Yksi meni kuukaudessa, kaksi parissa viikossa. Paperit tehtiin pankissa.

meillä on käynyt välittäjä arvioimassa ja arvio meni todella yksiin siihen mitä itse aateltiin että asunto olis arvoltaan. Asunto toivottavasti saatas myyntiin vielä tän kuun aikana, ja itse myydään ( tai ainaki yritetään ). Se mikä säästetään välityspalkkiossa käytetään meidän häihin.:D

Me myytiin itse. Laitettiin paljon kuvia asunnosta oikotielle. Myyntihinta oli realistisella tasolla. Tuunattiin kämppä siistiksi.Tehtiin esittelypaperit ja meillä oli isännöitsijätodistuksesta kopio samassa nipussa. Asunto meni nopeasti kaupaksi.

Yhteistyössä