Te, jotka olette vaihtaneet ammattia/alaa, koska ette mielestänne olleet oikealla alalla...!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi surkeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi surkeus

Vieras
Mitä teit ennen ja mitä teet nyt? Miten päädyit siihen ratkaisuun että vaihdat alaa? ja nimenomaan halaisin kuulla niiden kokemuksia, jotka ovat vaihtaneet alaa siksi koska eivät kokeneet itse sopivansa alalle..

minä olen sairaanhoitaja ja mietin tuskaisesti mitä tekisin. koen vastuun liian suurena, mua usein ahdistaa, en saa nukutuksi (välillä myös vapaapäivinä unettomuus vaivaa), mietin työasioita, tuntuu että koko elämä on vaan sitä työtä, josta en juurikaan nauti, nimenomaan sen vastuun takia. mulle on tullut myös fyysisiä oireita, sydämentykytystä ja vatssavaivoja....

Matkailu & liiketalous --> radiografia & sädehoito.

Ei vaan entiset hommat napanneet enää lasten saamisen jälkeen, ja eri koulutusvaihtoehtoja miettiessäni keksin että minustahan tulee tuollainen.

lastenhoitaja-> kätilö

En kokenut enää mielekkääksi niin mieletöntä rutiinia ja palkkakin paska. Lisäksi omien lasten vieminen toiseen tarhaan ja sitten mennä hoitamaan toiseen päikkäriin muiden muksuja-HUH!

olen muuttanut yli20 kertaa paikkakuntaa ,ja joka paikkakunnalla on ollut tarvetta eriin ammattiin kuin minulla on ollut joten yli kymmenen eri ammattia löytyy joihin jokin kurssi tai koulutus.

Ootko milloin valmistunut? Mua ainakin rassas alussa kovasti työ. Mietin alan vaihtoakin. Mut sitten alkoi tulla kokemusta ja hyvä työyhteisö löytyi, missä saa apua ja vastuun jaettua. Nyt viihdyn hyvin.

Sairaanhoitaja ---> sosionomi. Inhosin sitä kun piti tukka putkella juosta ja hokea "kiire kiire", niin oli hyvä hoitaja. Nyt saan ajan kanssa jutella asiakkaiden kanssa ja huolehtia kokonaisuudesta eikä vaan jostain pienestä osasta esim. lääkkeenannosta.

Ennen lähihoitaja, nyt kääntäjä.

Itselläni tuntui samalta kuin aloittajalla, eli hoitotyön vastuu tuntui suurelta. Lisäksi en kokenut olevani tarpeeksi sosiaalinen alalle ja tiesin että stressaisin työn takia koko ajan. Epäröin jo opiskeluaikana alan valintaa, mutta opiskelin kuitenkin kiltisti oppuun ja olin töissä vuodeosastolla. Jälkeenpäin harmittaa, kun meni vuosia hukkaan väärän alavalinnan takia. Toisaalta en olisi heti lukion jälkeen osannut valita nykyistäkään alaa...

Mietin useita eri aloja, mutta koska olin aina tykännyt kielistä, tein rohkean ratkaisun ja lähdin opiskelemaan kielten kääntämistä. Nyt olen tehnyt kääntäjän töitä puolitoista vuotta freelancerina ja olen erittäin tyytyväinen, että uskalsin lähteä opiskelemaan aivan erilaista alaa! Nyt teen itsenäistä työtä, josta aina haaveilin. :) Ei tällä työllä rikastumaan pääse, mutta minulle on tärkeää, että työ on mieleistä.

Toivottavasti ap löydät oman alasi!

sh----> toimistosihteeri. Samat perustelut, mitkä ovat ap:n tuntemukset nyt. Ja se, mikä niihin tuntemuksiin johti, on mielestäni se, että opiskelin silloin, kun koulutus oli juuri muuttunut amk pohjaiseksi ja mielestäni opetusmetodit olivat täysin hukassa. Teoriaa kyllä opittiin ja tieteellistä tutkimusta, mutta sitä itse käytäntöä ei nimeksikkään.

Nykyisin viihdyn työssäni todella hyvin. Tykkään pyöritellä lukuja ja laskea asioita ja sitähän tässä työssä saa tehdä!

Onnea vaan alan vaihtoon ap:llekkin!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Matkailu & liiketalous --> radiografia & sädehoito.

Ei vaan entiset hommat napanneet enää lasten saamisen jälkeen, ja eri koulutusvaihtoehtoja miettiessäni keksin että minustahan tulee tuollainen.

hahaa... mulla matkailu+liiketalous myös, parhaillaan mietin alanvaihtoa. Sosiaaliala mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Ennen lähihoitaja, nyt kääntäjä.

Itselläni tuntui samalta kuin aloittajalla, eli hoitotyön vastuu tuntui suurelta. Lisäksi en kokenut olevani tarpeeksi sosiaalinen alalle ja tiesin että stressaisin työn takia koko ajan. Epäröin jo opiskeluaikana alan valintaa, mutta opiskelin kuitenkin kiltisti oppuun ja olin töissä vuodeosastolla. Jälkeenpäin harmittaa, kun meni vuosia hukkaan väärän alavalinnan takia. Toisaalta en olisi heti lukion jälkeen osannut valita nykyistäkään alaa...

Mietin useita eri aloja, mutta koska olin aina tykännyt kielistä, tein rohkean ratkaisun ja lähdin opiskelemaan kielten kääntämistä. Nyt olen tehnyt kääntäjän töitä puolitoista vuotta freelancerina ja olen erittäin tyytyväinen, että uskalsin lähteä opiskelemaan aivan erilaista alaa! Nyt teen itsenäistä työtä, josta aina haaveilin. :) Ei tällä työllä rikastumaan pääse, mutta minulle on tärkeää, että työ on mieleistä.

Toivottavasti ap löydät oman alasi!

yliopistossako opiskelit??

Yhteistyössä