Te jotka olette toista kertaa raskaana!!! Tai olette jo toisen saaneet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelkään.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelkään.

Vieras
Esikoista odottaessani rinnat olivat tajuttomat kipeät ja turvonneet jo enne kuin menkat jäivät pois ja sama jatkui koko alkuraskauden. Nyt toista odotan ja rinnoissa ei mitään muutoksia paitsi iltaisin (iltaisin vihloo ja tuntuvat painavimmilta) ja aamulla ja päivällä taas normaalit. Rv 7+2 menossa. Ultrassa en ole käynnyt, joten mietinkin voiko kaikki olla hyvin kun muutenkaan ei oikein oireita ole? Ekassa raskaudessa olin jo tuossa vaiheessa pahoinvoiva ja väsynytkin.
Kokemuksia?

Oireet/oireettomuus voi vaihdella eri raskauksien välillä ihan huimasti. Itselläni esikoisen kanssa ei ollut mitään muita oireita kuin parin viikon lievä kuvotus eka kolmanneksen loppupuolella. Kuopuksesta oli 24/7 pahoinvointia ja julmettu väsymys ensimmäiset 6 kuukautta. Eli oireiden perusteella ei voi päätellä juuri yhtään mitään.

Mulla oli ekassa raskaudessa kaikki mahdolliset oireet ja vaivat, mitä voi olla. Pahoinvointi, väsymys, liitoskivut, mahakivut, selkäkivut, rinnat kipeät ja vuosivat ihan alusta alkaen jne. Toisessa raskaudessa ainoat oireet olivat kuukautisten poisjääminen ja mahan kasvaminen :) Olin toisella kertaa ihan varma, että poika tulee (esikoinen tyttö ) kun oli täysin erilainen raskaus. Tyttö tuli :)

Jokainen raskaus on erilainen, ekaa odottaessa ei ollut mitään oireita tai kipuja ennen rv 36 nyt koko ajan jotain vaivaa ja alkuraskauden halailin pyttyä jota en esikoista odottaessa tehnyt kertaakaan.

Itsellä ainakin kolmatta odottaessa kävi niin, että puoliväliin asti viikojen 9-12 lievää pahoinvointia lukuunottamatta olo oli ihan kuin raskaana ei olisikaan. Olo oli epäilevä aina siihen ekaan neuvolaan asti n. viikolle 10, jolloin sydänäänet saatiin kuulumaan hyvin. Kaikki kolme raskautta ovat olleet erilaiset, oireineen ja oireettomuuksineen.

Yhteistyössä