Te jotka olette menneet vaatimattomasti naimisiin, mitä häänne maksoivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...........

Vieras
Oliko lapsia? Mitä maksoi sormukset? Vietittekö hääyön missään? Entä puvut jne.

Taustaa: olemme olleet jo kauan yhdessä ja lapsiakin on. Olemme puhuneet että menisimme ensi kesänä naimisiin. Ajankohta ei vielä selvillä. Maistraatissa menisimme, koska mieheni ei kuulu kirkkoon. Haluaisin itse jotain erilaista kuitenkin siihen päivään. Meiltä vaan ei jää mitään säästöön tällä hetkellä. Mietin pääsemmekö edes naimisiin. =( En tiedä edes millä rahoilla sormukset ostettaisiin.

lohdullista kuulla että joku nainen voisi tulla toimeen ilman kymmeniä tuhansia maksavia prinsessahäitä

rahaahan ei ole pakko käyttää lainkaan kuten yllä jo todettiinkin

Sormus maksoi 250mk, miehen puku muistaakseni 199mk. Mulla oli siskon vanha hääpuku, jossei sitä ois ollu niin olisin laittanu jonku normimekon tms. Siskon mies teki tarjoilut häälahjaksi. Kirkkoherranvirastos vihkiminen ja kotona kahvittelu. Vieraina oli meidän vanhemmat ja sisarukset perheineen.

100e, tuossa ei ole sormuksien hintaa. En edes tiedä niitä. Olivat pelkkää rekvisiittaa, en ole sormusta pitänyt sormessa sen jälkeen. Puku oli itse neulottu eikä alunperin edes kyseiseen tarkoitukseen tehty mutta sopi hyvin. Karvasaappaat olivat myös jo ennen ostettu. Huomenlahjan sain mutten tiedä senkään hintaa. Hotellin sviitti saatiin lahjana. Eli noin 100e meni sitten omia rahoja.

Rahaa meni vaan siihen että käytiin syömässä. En ole ikinä halunnut mitään häitä, varsinkaan prinsessahäitä. Tärkein oli se että mennään naimisiin. Hääyö oli kotona :D Ja ei ollut lapsia silloin.

Mun puku 270€, sormus 500€, kuvat jotain 400€ (mukana lapsen 1v kuvaus), miehen kravatti 27€ puku oli vanha. Maistraatissa mentiin naimisiin vieraita 15, sieltä ravintolaan syömään (appivanhemmat maksoivat laskun häälahjana). Että mitäs tuo sitten tekee... reilun 1000€.

ei meidän häät mielestäni mitään maksaneet. sormuksen mies osti mulle myöhemmin, itsellään ei taida edes olla. vaatteet oli ihan omasta vaatekaapista. toinen paikalla olleista kavereista tarjosi ruuan ravintolassa vihkimisen jälkeen. hääyö vietettiin omassa kodissa.

Aikanaan pari tuhatta markkaa.
Suurinosa meni minun pukuun ja sormukseen. Tarjoilut (kahvi ja kakku) olivat kotitekoiset. Hääyö kotona, ei lapsia entuudestaan, hääyönä esikoinen sai luvan tulla ;)

Puvun kävin juuri ostamassa, on valkoinen olkaimeton juhlamekko, alessa 35 e :D Maistraatti 0 e, mulle hopeinen antiikki/vintagesormus vuodelta 1883, hinta 120 e. Mies ei halua sormusta, ostaa pukuun uuden paidan ja kravatin. Lapsille uudet juhlavaatteet ja käydään samoilla vetimillä perhe/ 1-vuotiskuvassa ja sukulaisille tarjotaan kakkukahvit tuplien 1 vuotissynttäreillä.

Monta kärpästä samalla rahalla ja laittautumisella.

Kotona vihkiminen ja kahvittelu perhepiirille, tarjoiluihin ehkä 150 e (oli kuohuviiniä), ompelutin itselle kevyen kesämekon joka maksoi n. 100 e (7 kk raskaana) ja käytin sitä sitten loppuraskaudessa muutenkin. Sormukseen muutama tonni. Muuten ei kuluja. Oli ihana päivä!

Oisko ollut jotain 800 markkaa, siitä mun sormuksen osuus 700. Vaatteita ei erikseen ostettu, vanhoilla mentiin. Illalla käytiin pihvit vetämässä.

Mun sormus noin 600 e, miehen 200 e. Vaatteet oli vanhat. Häälounas sukulaisille 0 e, mun vanhemmat maksoivat. Maistraatti 0 e. Lounas muutamalle parhaalle kaverille maistraatin jälkeen noin 100 e. Valokuvaus 0 e, kaksi eri kaveria otti kuvia omilla kameroillaan. Hääyö hotellissa noin 150 e. Bileet illalla kavereille 0 e, emme halunneet häälahjoja kun kaikki tarpeellinen löytyi kaapeista. Hääkutsussa (Facebookissa) sanoimme, että lahjojen sijaan toivomme, että vieraat tarjoaisivat toisilleen juhlissa kuohuviiniä :)

Juhlat olivat mahtavat, ikimuistoiset, erittäin edulliset (ilman sormuksia n. 250 e) ja meidän näköiset :)

10 000mk. Pitopalvelu & ruuat 80 hengelle 6000 mk. Hääpuku 800 mk. Alkotarjoilu 1500mk. Sormukset perintöä, miehen puku vuoden vanha. Ei häämatkaa, hääyö vanhassa aitassa. Mitä muuta... en muista, kun siitä on aikaa vissiin 16 vuotta :)

Meillä ei varsinaisesti ollut pienet häät kun vieraita oli 160, mutta tiukalla budjetilla mentiin. Minun sormus maksoi 100-150e, kaveri kuvasi meidät luonnossa 0e (toki kuvien teettäminen nyt joitain kymppejä maksoi sitten jälkeenpäin), käytetyy hääpuku 150e, miehen liivi, paita ym. 85e (puku oli vanha). Hääyö vietettiin kaason ja bestmanien kanssa mökillä 0e (otettiin hääpaikalta jääneet juomat ja ruoat mukaan). Eli jos hääpaikasta, bändistä, kutsuista, koristeista ja tarjoilusta 160:lle ei olisi tarvinnut maksaa, niin hyvin halvalla olisi päästy. Kyse on ehkä enemmän siitä mikä on itselle tärkeää. Meillä oli tärkeintä hyvät bileet, jossa kaikki viihtyivät. Puvut ym. rekvisiitta oli toisarvoista.

Vaatteet oli miehellä omasta takaa, minä ostin mekon jossa roikkuu hintalappu vieläkin 24,90€. Sormukset maksoi yhteensä noin satasen (minun sormus sulatettiin ja muotoiltiin omasta kullasta). Ei ollut juhlia ja vieraita oli kahden todistajan verran joiden kanssa juotiin kotona kahvit ja olin leiponut parempia leivoksia. Häämatkalle meni noin 200€. Yksi yö kylpylähotellissa. Ajokortin uusiminen maksoi jonkun kympin. Valokuvien teettäminen kympin? Menee sitä jotain kuitenkin vaikka kuinka pihisti laittas.

Sormukset oli päälle 2000e meni. Sormukset maksoi eniten. Häämekon ostin konkurssi liikkeessä 90e. Minulta voisit saada ihanan häämekon 20€! Jos tietäisin et olisi sopiva :)

mikä lie se makso se selvitys maistraattiin,bensoihin meni lienee noin 20€, käytii iltaa viettämäs snäkäril siihe meni noin 20€ ja kotiin nukkumaan. vuotta myöhemmin ostettiin sormukset ja niihin yhteensä 500€

Maistraatissa vihminen on ilmaista! Ei tarvitse välttämättä erityisiä juhlavaatteita, ei sormuksia jne. Juhlallisuudet voi pitää myöhemmin (juhlia vaikka 1. hääpäivää vieraita kutsuen), sitten kun on varaa sellaiset pitää.

Mun sormus n.300e, miehen n.200e. Mun puku, kengät, laukku yms n.600e. Kuvaus 150e. Maistraatti ilmainen. Mun kynnet ja meikki, n.100e. Miehen kravatti ja kauluspaita n.50e. Hääyö ilmainen, mun vanhemmat maksoi ruokailun vanhempieni kotona vihkimisen jälkeen. Eikä ne todistukset maistraatista kyllä mitään maksaneet, joku kun yllä moista väitti.

Yhteistyössä