Te jotka olette luopuneet hormonaalisesta ehkäisystä (kuparikierukka tai ei mitään käytössä)

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Huomasitteko "olossanne" mitään erikoista verrattuna kun käytitte hormonaalista ehkäisyä?
Itse ajatellut jos jättäis pillerit pois mutta sitten miettii miten kroppa siihen suhtautuu?
Cerazetteä käyttänyt melkein 8 vuotta.
Tuossa ollut se hyvä puoli että menkkoja ei ole ollut mutta toisaalta niitäkin välillä kaipais.
Kierukkaa en halua. Joko kumi tai sterilisaatio.

paras päätös ikinä
Kun jätin pillerit pois muutaman kuukauden sisään minusta tuli todella kiimainen. Olin ihan unohtanut millaista on haluta seksiä. Aivan mahtaavaa, pakko hehkuttaa.
En enää koskaan ota hormoonallista ehkäisyä.

Leputa
Kyllä tosiaankin huomasin! Pillerit vaikutti tosi voimakkaasti mielialoihin, itkuherkkäksi ja alakuloiseksi tulin, enkä ollut oma itseni. Lisäksi haluttomuutta. Ei ikinä enää pillereitä!

"minni"
Eikös se ole ihan tutkittu, et noissa e-pillereissä on se paradoksi, että ne heikentävät naisen seksihaluja.
Mulla ainaki on paljon tasaisempi mieliala, kun en käytä hormonaalista ehkäsyä. Mä en voi riskitekijöiden vuoksi ikinä käyttää mitään hormoni juttuja. Kuparikierukka ei sovi runsaiden menkkojen takia ja kumin kans pelleily vie hermot ja nautinnon. Onneks mies tarjoutu meneen "piuhojen katkasuun" :) sitä aikaa odotellessa..

Professional Griefer
Käytin Marveloneja suunnilleen kuusi vuotta ja nyt olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä n. kaksi vuotta. Pillereistä ei tullut mulle mitään mielialavaihteluita eikä muutoksia libidoon, mutta heti lopetettua huomasi että haluja on lähes ainoastaan ovulaation aikaan. About parin kuukauden päästä lopettamisesta iski ihan hirveä näppyepisodi naaman, rintakehän ja selän alueelle. Iho on normalisoitunut vasta viimeisen parin kuukauden sisällä. Ihoni on myös rasvaisempi ja musta tuntuu että hikoilen herkemmin. Kuukautiskivut on kovempia ja vuoto runsaampaa, kierto mulla tasoittui kyllä heti ja on pysynyt lähes päivälleen ajassa.

Yhteistyössä