Te jotka olette käyttäneet pillereitä,ennen Vaavikuumetta?

Eli,te jotka olette syöneet aiemmin pillereitä ja sitten ruvenneet vauvakuumeilemaan?ja sitä pienokaista puuhaamaan =)
Joten..
-Mitä pillereitä?
-Kauan mennyt kun siitä sitten menkat alkoi?(jos alkoi)
-Onko kierto ollut säännöllinen?
-Muita oireita/sovuvaikutuksii pillereiden lopetuksesta?
-Jos aiempia raskauksia pillereiden jälkeen,kauan mennyt aikaa kun tärpännyt?
-kiitos kun vastasit etukäteen-
 
- Söin Yasmineja (n. kolme vuotta, sitä ennen 7 vuotta Diane Novaa ja Merciloneja)
- Eka luomukierto oli 34 päivää, sen jälkeen joka kerta 28 tai 29 päivää, paitsi tämä juuri loppunut 6. kierto, joka oli taas sen 34 päivää
- Ekassa ja tokassa kierrossa oli todella huono olo koko ajan, heikotti, turvotti, tuli kamalan kokoisia finnejä leukaan (mulla ei yleensä ole) ja mutenkin oli yleishuono olo. Olin jo välillä satavarma et oon raskaana kun kaikki ällötti
- Näyttäisi pahasti siltä, että just lähti yk 7 käyntiin eikä vielä ole ketään kuulunut.
 
-söin Melianeja ennen esikoista n.7 vuotta ja ennen pikkukakkosen yrittämisen alkua n.4kk
-kierto oli ennen ekaa raskautta säännöllinen eli 30 pvää+-2
-oireita ei ollu pillereiden lopetuksen jälkeen
-yks luomukierto välis ja tokasta plussa,saa nähä kauanko menee täs pikkukakkoses,eli aikasta helpolla oon päässy :D
 
Tää jotenkin niin kiva tietää, miten muilla on mennyt kun pillerit lopettanut, mut mitä tääll seuraillu tilannett niin aika vaihtelevasti,itselläni lapsi, ja silloin söin femoden pillereitä ja tokasta yk raskaaksi, saa nähdä miten tää pikku2!!Tack ;)
 
Esikoista kun yritettiin oli syönyt harmonet merkkisiä pillereitä n.4vuotta,raskaaksi tulin yk 4, ennen pikkukakkosen yritystä söin samoja pillereitä n.1,5v ja raskaaksi tulin yk 5,nyt kuopus on 4kk :heart:
Nyt laitatin hormonikierukan,saas nähdä kuinka sen poiston jälkeen joskus tärppää kolmonen :whistle:
 
Aloitin ekat pillerit (Harmonet) joskus 15-vuotiaana.Sitten vaihdettiin päänsäryn ja ärtyneisyyden takia merkkiä,en muista mihin.Ne taas vaihdettiin liian alhaisen keltarauhashormoni pitoisuuden takia merciloneihin,jotka sitten lopetin 03/03 ja siitä asti vaavia yritetty.Kierrot vaihtelee nyt 16-29 välillä..
 
Amantan aloittamaan ketjuun toivoisin lisää vastauksia.. Oon syönyt vuosikausia Femoden-pillereitä, nyt jätin pois ja vauvaa toivotaan. Menossa vasta ensimmäinen kierto pillereiden poisjätön jälkeen. En uskalla edes unelmoida että tämä alavatsakipuilu johtuisi alkaneesta raskaudesta.

Mielelläni kuulisin, onko kuinka monelle pillereiden poisjättämisen jälkeen tullut raskausoireita muistuttavia sivuvaikutuksia?

Kiitos jos jaksatte vastailla.
 
heii.. mulle tehtiin inseminaatio heti eka kiertoon kun olin lopettanut pillerit, kiertooli normi pituine ja johtofolli löytyi ultrasta, myöskin ovuloin normaalisti, joten on täysin mahdollista et vaikka syönyt pilsuja niin eka kierrosta tärppää.. sen verran että vaikka inssi tehtiin niin mulle ei tulosta tullut, mutta siis kaikki oli tuolla sisällä ihan niinkuin ennen pilsujakin, söin tosin yasmineja vain puolisen vuotta, sitä ennen parin vuoden tauko ja sitä ennen söin pillereitä n. 4 vuotta.
ja noista sivuoireista mäkyllä ajattelin kanssa et olisikohan tärpännyt, kun oli just kaikki raskausoireet päällä, mutta nyt uusi kierto ja uusi yritys... :D
 
Mä olen kanssa syönyt vuosikausia Femoden-pillereitä ja viime syksynä jätin pillerit ekan kerran pois usean vuoden syömisen jälkeen. Kierrot olivat heti alusta 28-29 mutta talvella sitten siirryin taas syömään noita pillereitä kun mies ei oikein syttynyt tähän vauva-asiaan. Nyt keväällä sitten vauvaa yritettiin alottamaan eli Femodenit jäi pois maaliskuun lopulla ja kierto yk1 oli 29. Kuvittelin kaikenlaisia raskausoireita, mutta kivut, turvotukset ja väsymykset johtuivat varmaan pillereiden lopettamisesta. Nyt on yk 2 menossa ja toivotaan parasta :D
 
- Söin Merciloneja 13 vuotta (oli siinä jossain -95 tienoilla vajaan vuoden tauko, mutta muuten koko ajan).
- Jätin pois sitten 2006 joulukuussa ja 2008 tammikuussa tärppäsi (14. luomukierto)
- kuukautiset alkoi heti normaalisti ja oli suht säännölliset, 24-30 päivää, koko ajan. Aluksi oli tuota lyhyempää kiertoa välillä, mutta puolessa vuodessa alkoi tasaantua enemmän sinne 28 päivän paikkeille.
- en muista että olis ollut erityisemmin sivuvaikutuksia, mutta petipuuhat alkoi luonnostaan kiinnostaa ovisaikaan selkeästi enemmän kuin pillereiden kanssa koskaan
 
- vaikka minkä merkkisiä, Femoden 3kk (jatkuva vuoto), Marvelon 5v. (joutu vaihtaan kun migreeniä.), Cerazette 9kk (näppyjä..), Femilar pari vuotta ja Mini-pill (halvimpia) 3kk.
- lopetin jo 2,5 vuotta sitten ja pari vuotta menny enemmän tai vähemmän yrittäessä ilman mitään tulosta :'( Viimeset vuodet noiden pillereiden kans oli sellasia että tyhjennysvuoto tuli ehkä 3-4kk välein ja tosi niukkana, eikä menkat oo vieläkään yhtä runsaat kun joskus ennen pillereitä. Todella pelkään että söin niitä liian kauan ja oon pilannu sillä jotenkin limakalvoni..viimestään sillon ois kannattanu lopettaa kun rupes ne menkat jäämään pois. Mutta tyhmästä päästä kärsii... :ashamed:
- meni puoli vuotta säännöllistymiseen, enimmäkseen ne tuli liian usein, 3 viikon välein ja kesti 1-2 päivää tosi niukkana

Ennen noita myrkkyjä tulin raskaaks heti yhdestä kerrasta. Varmaan sanomattakin selvää etten aio mihinkä hormoonimahouttajiin koskee enää ikinä pitkällä tikullakaan! Mun mielestä pillereiden vaikutuksesta hedelmällisyyteen puhutaan ihan liian vähän, tai sitä hyssytellään koska ihmisten halutaan käyttävän näin (joillain liiankin!) tehokasta menetelmää..
 
- Aina syönyt Merciloneja, noin 13 vuoden ajan. Välillä on tosin ollut taukoja, viimeinen yhtenäinen pätkä ennen lopettamista oli n. 1,5 v (sitä ennen muutaman kk tauko)
- Menkat on ollu mulla aina pillereiden lopettamisen jälkeen ihan säännölliset, kierto 28-30 pv
- Aina kun oon lopettanu, naama alkaa kukkia älyttömästi, eipä oikeestaan muuta
- Mulla tärppäsi heti pillereiden lopettamisen jälkeen, eli siis lopetin pillerit > menkat ja seuraaviapa ei sitten tullutkaan vaan plussa testiin.

Mutta mutta. Tämä raskaus päättyi siis vastikään keskenmenoon. Toivottavasti vaan tärppäisi uudelleenkin yhtä nopeasti..
 
- Söin Cerazette - minipillereitä 2kk ennen (sitä ennen on/off Merciloneja, just ennen cerazetteä olin syönyt 4kk jota ennen oli taas useamman kk tauko.. sekavaa)
- Tyhjennysvuoto (hyvin niukka) tuli melkein heti, sit 27 pvän päästä ekat normimenkat, ja sit eka varsinainen kierto 32, sitten raskauduin (ultran mukaan oli sitten n. 28 pvä), aina heitellyt hieman tuo kierto
- Näppyjä tuli hiukan lisää, ei muuta

Tosissaan raskauduin yk 2 pillereiden lopetuksesta (en laske tyhjennysvuodosta ekoihin menkkoihin kiertoa).

DD ja pallokala 9+0 :heart:
 
-Mitä pillereitä?
Diane Nove, joita söin noin kuusi vuotta putkeen

-Kauan mennyt kun siitä sitten menkat alkoi?(jos alkoi)
Eka kierto nappuloiden jälkeen kesti tasan 30 päivää
-Onko kierto ollut säännöllinen?
On ollut yhtä säännöllinen kuin ennen pillereitäkin, joskine ehkä hieman pidempi. Ennen pillereitä kierto oli 27-30päivää, nyt 28-33päivää.

-Muita oireita/sovuvaikutuksii pillereiden lopetuksesta?
Olen paljon sentimentaalisempiu kuin aiemmin. Olen aina tykännyt läheisyydestä ja näytää tunteeni, mutta nyt rakas siippani taitaa saada kärsiä liiankin kanssa haleista ja syliin tunkemisestäni ;)





 
Olen kyllä jo vanha ja minulla oli käytössä Microlutonin minipillerit. Minulle kävi niin, että lopetettuani minit, meni ensin 3 kk ennen kuin ensimmäiset menkat tuli. Niitä tuli sitten kolmet ihan normaalisti, mutta sitten ei tullut neljään kuukauteen. Piti käyttää keltarauhashormonia, että sai taas menkat tulemaan. Ja sitten taas vain neljät menkat... eikä kierto koskaan palautunut ennalleen. Mutta kuten sanoin, olen jo vanha ja vaihdevuosissa. Silti, jos nyt voisin tehdä uusiksi, en koskaan olisi pilsuja aloittanut. Käytin kaikkiaan 3,5 vuotta, joista viimeisenä vuonna menkkoja ei ollut lainkaan.
 
-Mitä pillereitä?
Minulet

-Kauan mennyt kun siitä sitten menkat alkoi?(jos alkoi)
Pillereiden lopetusta kierto 30 päivää.

-Onko kierto ollut säännöllinen?
Kierto ollut säännöllinen 30-35.

-Muita oireita/sovuvaikutuksii pillereiden lopetuksesta?
Ei sivuvaikutuksia tai oireita.
 
-Söin Cypretyl merkkisiä pillereitä (sama kuin Diane Nova mutta hinta vain n.6?/3kk!!) ja sitä ennen söin Diane Novaa, sitä ennen Mercilonia ja Melianea. Yht. pillereitä olen syöny noin 5vuotta mut välissä oli 9kk:n ja 2kk tauot.

- Jätin pillerit pois kesken liuskan, (n.vkon söin sitä liuskaa) ja eka tyhjennysvuoto tuli n.8 pvää viimeisestä pilleristä), sitten kierrot oli 36, 31 ja olisi ollut 34 mut silloin raskauduin eli raskaus alkoi yk3 kierrosta. Meni kesken vkolla 7+5. Km jälkeen kierto oli 32. Nyt siis eka kunnon kierto km jälkeen.

- En ole sivuoireita huomannut muuta kuin näppyjen lisääntyminen joka voi johtua myös raskaudesta ja km:stä kun hormonit sekaisin (näppyjen tulo alkoi siis kun raskauduin)
 
Hei!
Söin jotain 6-7 vuotta pillereitä, ensin harmonet sitten yasmin ja sen jälkeen yasminelle. Lopetin viime vuoden marraskuus, eka luomu 29 pvä, toinen 42 ja kolmas 65, nyt menossa 43.. Ja vaavia yritetty tuosta kolmannesta kierrosta, raskausoireita muille jakaa. Nyt ihmeen oireeton kierto, liekö vielä ovistakaan ollut. Olen ajatellut et jatkos ei minun hormonitoimintaan satuta, haluaisin kaikki aina heti mutta vaavia näkyy joutuvan odottamaan...
 
Heippa,

Mielenkiintoinen ketju tämä!

Olen itse syönyt Cerazette pillereitä noin kolmen vuoden ajan ja niitä ennen käyttänyt noin vuoden yhdistelmäehkäisypillereitä ja -rengasta. Cerazetten aikana kuukautiset jäivät kokonaan pois vajaassa puolessa vuodessa. Viikko sitten lopetin Cerazetten käytön ja raskaus on toiveissa... Kuukautisia ei ole vielä kuulunut, alavatsakipuilee, vähän kuin kuukautisten aikana.

Millaisia kokemuksia Cerazettea käyttäneillä, varsinkin niillä joilla kuukautiset jäivät pois, on raskaaksi tulemisesta pillereiden lopettamisen jälkeen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumikeiju:
Amantan aloittamaan ketjuun toivoisin lisää vastauksia.. Oon syönyt vuosikausia Femoden-pillereitä, nyt jätin pois ja vauvaa toivotaan. Menossa vasta ensimmäinen kierto pillereiden poisjätön jälkeen. En uskalla edes unelmoida että tämä alavatsakipuilu johtuisi alkaneesta raskaudesta.

Mielelläni kuulisin, onko kuinka monelle pillereiden poisjättämisen jälkeen tullut raskausoireita muistuttavia sivuvaikutuksia?

Kiitos jos jaksatte vastailla.[/quote

Esikoisen kohalla kävi että Yasmineja olin syöny n.2 v. Jätin pois ja menkat tuli, tosin kierto oli pitempi. Seuraavia kuukautisia ei tullukkaan. Oireet raskaudesta oli samat ko ennen menkkoja, alavatsaa juili monta viikkoa, juuri samalla lailla kuin ennen menkkoja. Monesti kövin tarkastamassa onko menkat alkanu. Turhaan. Ja rinnat olivat kipiät niinkö mulla aina enne menkkoja. Sitte tajusin tehä testin ko alko paha olo vaivata ja kauhia vilutus. Positiivinen oli.
Nyt olen taas jättäny Yasminit pois, eka kierto menossa, kiertopäivä 31 menossa. Ja taas on vatta kipeä ja menkkoja ootan ;) Katotaan toistaako historia ittiään!

Onnea matkaan!!! :heart:
 
Muakin kiinnostaa tää aihe.

Itellä vielä ehkäisy käytössä mutta kohta se jääpi pois.

Pillereitä olen syönyt 14 vuotiaasta, ensin diane novaa, harmonettia, tri minulettia ja nyt viimeiset kaksi vuotta ollut käytössä evra-laastari.
Eli noin 14 vuotta (!) olen ollut koko ajan hormonaalisella ehkäisyllä ja TODELLA jännitän sitä miten käy kun ne lopetan.
 
En tiedä pitääkö paikkaansa, kun joku gynekologi joskus sanoi että heti pillereiden lopettamisen jälkeen olisi helpointa tulla raskaaksi..(?) Että pillereiden lopettamisen jälkeinen aika on jokinlainen "hormonishokki" kropalle kun koneisto käynnistyy ja munasolujen tuotanto alkaa tauon jälkeen. Tiedä sitten noista.. mutta toivossa eletään.

On muuten jännä että sitä tässä kuvittelee itselleen kaikki mahdolliset raskausoireet, kun niin kovasti raskautta toivoisi. Ovistikkutestillä sain ovulaatiotuloksen 2 viikkoa sitten (tosin se näytti ovulaatiota myös seuraavalla viikolla!), nyt odottelen ekoja kuukautisia pillereiden lopettamisen jälkeen. Tein jo eilen raskaustestin ja negatiivistahan se näytti. Ei kai se vielä edes näkyisikään siinä. No, oli miten oli, pitäisi kai lopettaa koko asian ajatteleminen, mutta kun ei vaan pysty! :ashamed:
 
löyty mielenkiintoinen ketju..oisko tuoreempia kokemuksia =)
minä söin cerazettee puoltoista vuotta, menkkoja ei ollut ollenkaan koko aikana. lopetin tuossa vajaa 5vko sitten, nyt ollu rinnat kipeet (siis todella kipeet) ja paha olo ajoittain, tein r.testin ja näkyi haalean haalea viiva :eek: :eek:
menkat alkoivat pari päivää pillereiden lopetuksesta. saa nähä, ens viikolla pitäs menkkojen alkaa jos alkaa ;)
onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita lopetuksen jälkeen???
vauvakuumetta pukkaa mutta taas takaraivossa pelko et tämä on jotain hormoonien tasoittelu vaivoja...
 
mymosa
Alkuperäinen kirjoittaja amanta:
Eli,te jotka olette syöneet aiemmin pillereitä ja sitten ruvenneet vauvakuumeilemaan?ja sitä pienokaista puuhaamaan =)
Joten..
-Mitä pillereitä?
-Kauan mennyt kun siitä sitten menkat alkoi?(jos alkoi)
-Onko kierto ollut säännöllinen?
-Muita oireita/sovuvaikutuksii pillereiden lopetuksesta?
-Jos aiempia raskauksia pillereiden jälkeen,kauan mennyt aikaa kun tärpännyt?
-kiitos kun vastasit etukäteen-
Söin yasmin merkkisiä ja kaksi ekaa tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta, kun pillerit jätin.
Nyt jätin pillerit 5kk sitten ja ekat menkat tuli pari päivää aiemmin, mutta tasottuivat säännölliseksi.
 

Yhteistyössä