Te, jotka olette jollakin tavoin ehkäisyä vastaan - montako lasta teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jollakin tavoin? no hormonaalista ehkäisyä vastaan olen, kondomista ei tykätä. Keskeytetyllä mennään ja varmoilla päivillä. 6 vuotta yhdessä.

1 lapsi on, suunniteltu. Halutaan 1 tai 2 vielä lisää, ehkä ensi vuoden puolella alkaa toisen yritys.

Niin, nimenomaan jollakin tavoin, sitä sen kummemmin määrittelemättä :) Kiinnostaa toki, jos joku haluaa tarkemmin määritellä sen, millaista ehkäisyä vastaan on ja/tahi miksi. Niin kuin sinä tuossa :)

Minäkin olen (omalla kohdallani) hormonaalista ehkäisyä vastaan, kondomi on ollut toistaiseksi käytössä. Lapsia kaksi, kolmea vielä toivottaisiin... Ensi vuoden puolella alkanee meidänkin yritys.

Eli hormoneja vastaan minäkin olen. Nyt tämä kuudes saa olla viimeinen ja neljännen jälkeen ei ole ollut mitään ehkäisyä, ellei 1v ja 1v7kk imetyksiä lasketa. Tiedän, eivät ole sata varmoja, ja kuudes ilmoitti tulostansa (vasta), kun edellinen oli sen 1v6kk. Olen ajatellut sterilisaatiota, vaikka eivät kuulemma sitä enää mielellään tekisi, koska kierukat niin hyviä! Joo, en huoli!!! Ja mies ei halua "eunukiksi"! Kumit ei tule meillä kuuloonkaan, niillä mitään tunne!

Olen ollut ikäni aika ehkäisemätön henkilö. Kondomi on ollut käytössä muista syistä pari kertaa, hormonikierukka oli runsaiden kuukautisten hoitoon kokeilussa vajaan vuoden (mulla ei ollut parisuhdetta tuohon aikaan edes). Pillereitä tms. en ole koskaan kokeillut.

Olen kolme lasta synnyttänyt, raskauksia on takana tuplasti enemmän, mutta kaikki eivät menneet loppuun asti, perheeseen kuuluu yhteensä kuusi lasta. Toiveissa olisi vielä yksi loppuun saakka onnellisesti menevä raskaus (itse toivoisin kaksosia; tyttöä ja poikaa vielä). Mies ei ole vielä päättänyt haluaako hän lisää lapsia, mutta käsittääkseni on lähempänä myöntymistä kuin kieltämistä. Miehelle on tehty vasektomia ja meidän lapsitoiveet ovatkin meidän viiden yhteisen pakastealkion varassa.

Hävetkää. Älkää ainakaan opettako lapsillenne tuollaista naurettavaa ehkäisyvastaisuutta. Tämä maapallo hukkuu muutenkin ihmisiin ja sitten vielä vastustetaan kehiteltyjä tapoja ehkäisemään tätä räjähtämistä.

Itse en haluaisi käyttää ehkäisyä "itsekkäistä" syistä, vaan ajattelen että jokainen lapsi on lahja. Terveyssyistä (kropan kuntoutuminen, mielenterveys jne) käytän/olen käyttänyt kuitenkin ehkäisyä, mutta silloinkin mieluiten "pehmeämpiä" keinoja, esim. pitkä lapsentahtinen täysmetys, varmat päivät, keskeytetty, kondomi. Voisin siis kuvailla omia arvojani ehkä siten, että lapset ovat minulle tosi tärkeitä, mutta äidin oma terveys vielä tärkeämpi. Jokainen lapsi ansaitsee olla haluttu ja rakastettu.

Lapsia on nyt kaksi (2v ja alle kk ikäinen vauva), lisää on kyllä toiveissa, mutta mieluiten ei ihan heti perään, jotta kehoni ehtii taas palautua vähän synnytyksestä. Näihin asioihin ei itse niin paljon voi edes vaikuttaa, mutta joskus ollaan miehen kans mietitty, että 6 lasta vois olla hyvä määrä. Katsotaan kuitenkin, mitä elämä tuo tullessaan...

[QUOTE="vieras";29003803]Hävetkää. Älkää ainakaan opettako lapsillenne tuollaista naurettavaa ehkäisyvastaisuutta. Tämä maapallo hukkuu muutenkin ihmisiin ja sitten vielä vastustetaan kehiteltyjä tapoja ehkäisemään tätä räjähtämistä.[/QUOTE]

Meidän lapset EI tiedä meidän vanhempien ehkäisystä. Ovat vielä pieniäkin. Kun kasvavat, heille tullaan opettamaan kuinka tärkeää ehkäisy on, ensisijaisesti kondomi. Pitkässä suhteessa voi sitten käyttää muitakin menetelmiä, jos ei ole tautivaaraa. Se haluaako tyttö käyttää hormonaalista ehkäisyä kuitenkaan, on hänen oma asiansa. En aio mitenkään taivutella häntä olemaan käyttämättä, mutta riskit pitää tiedostaa. Meidän suvussa kun naisilla on niitä veritulppia ollut, ja niihin on kuoltukin.

Että häpeä ihan itse vaan. Meillä ei ole yhtäkään vahinkolasta, eikä tule. Me ei käytettäisi näitä menetelmiä, jos lapsi olisi ehdoton ei. Mutta kun me haluamme lapsia, haluamme kuitenkin yrittää säännöstellä mihin aikaan tulevat.

yhteisen taipaleen aikana lähinnä kondomia käytetty ja varmoja päiviä. Neljäs on mahassa ja harkitsen sterilisaatiota, kun kroppa alkaa olla väsynyt raskauksiin, vaikkei mitenkään pienet ole ikäerot.

Yhteistyössä