Te jotka olette jääneet raskaana sairauslomalle, kertokaa mikä on ollut syynä?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Mietin vaan kun täällä on paljon kirjoitettu laiskoista vauvamahaisista, jotka jäävät turhan takia kotiin saikulle. Kertokaa mitkä teillä on olleet syyt saikulle jäämiselle?
 
sude
KOVA pahoinvointi viikolle 18 (sairaalaan pari kertaa), eikä tod ollut vaan aamusin vaan aamusta iltaan. Työt loppu tuon saikun aikana.. Sitten viikko "hyvää" ja umppari pamahti..
 
Rollolainen
Sain oin viikoilla 18-19 tietää että lapseni on vammainen , kunistukka ei toimi kunnolla. Siitä johtui verenpaine jota hoidettiin lääkityksellä. Lääkäri kirjoitti sairaslomaappuun näin: Äidin ja sikiön tila vaatiilepohoitoa. tosin lkääkäri sanoi etei mu tarvii koko akaa maata san liikkua normaalisti, sen mukaan mikä tuntuukivalta.
Lapsi sntyi siten 27viikolla sektiolla ja kuoli kahden tunnin iässä
 
mammma
ennenaikaiset supistukset, verenpaineennousu työstressin takia, migreeni, joka ei hellittänyt moneen päivään. Kyllä raskaana saa ja pitää jäädä kotiin jos siltä tuntuu. On tärkeää että kuuntelee omaa vointiaan. Töitä kyllä kerkeää vielä tekemään. :)
 
mami
Esikosta olin loppuun, mutta kuopuksesta vaivasi niin pahat liitoskivut vkolta 30 alkaen, että sen johdosta kaaduin töissä ja lääkäri määräs viikoksi saikulle. Sitten menin muutamaklsi viikoksi töihin yrittämään, mutta kun en voinut kunnolla enää kävellä, niin jäin 2 viikkoa ennen äippäloman alkua kotiin lepäämään.
 
Ekassa raskaudessa järkyttävän pahoinvoinnin takia olin muutamaan otteeseen pois (sairaalassa tipassa). Nyt toista odottaessa loppuraskaudesta supistelun takia. Pari viimeistä viikkoa olin s-lomalla ennen äitiyslomaa.
 
mie taas
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Siitäkös se mun verinen vuoto johtuikin:)
No eii mut pitipähän laittaa kun just tänään oli puhetta aiheesta ja voi kuinka moni käyttääkään raskautta "tekosyynä".. Alkuraskaudessa jo suunnitellaan et sillon ja sillon jään sitten saikulle ja sit alkaakin loma.. huoh! Kun se raskaus ei ole sairaus..
 
Mulla napsahti selkä. Ja mun saikusta voi kyllä työnantaja kiittää ihan itseään :kieh: Olisi tehnyt hiton epämukavasta ja epäergonomisesta työpisteestäni käyttökelpoisen niin olisin varmaan pystynyt olemaan töissä kauemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie taas:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Siitäkös se mun verinen vuoto johtuikin:)
No eii mut pitipähän laittaa kun just tänään oli puhetta aiheesta ja voi kuinka moni käyttääkään raskautta "tekosyynä".. Alkuraskaudessa jo suunnitellaan et sillon ja sillon jään sitten saikulle ja sit alkaakin loma.. huoh! Kun se raskaus ei ole sairaus..
mutta hölmöä yleistää....onhan niitä muitakin kuin raskaana olevia jotka jatkuvasti saikulla.
 
mammma
Alkuperäinen kirjoittaja mie taas:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Siitäkös se mun verinen vuoto johtuikin:)
No eii mut pitipähän laittaa kun just tänään oli puhetta aiheesta ja voi kuinka moni käyttääkään raskautta "tekosyynä".. Alkuraskaudessa jo suunnitellaan et sillon ja sillon jään sitten saikulle ja sit alkaakin loma.. huoh! Kun se raskaus ei ole sairaus..
kuule eiköhän kyseiset henkilöt ole saikulla turhaan ihan ilman raskauksiakin. :)
 
Mulla oli rv 32 osastoviikonloppu supistelujen takia, ja sen jälkeen en enää palannut töihin. Vauva oli silloin rv 32 perätilassa ja ultrassa näki, että oli tunkenut peppunsa niiiiin tiukasti kohdunsuulle että se laukaisi niitä suppareita.
 

Yhteistyössä