Te jotka myytte paljon kirppareilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirppu"

Vieras
Kertokaas mulle vinkkejä. Myyttekö kaikkea mahdollista,ihan laidasta laitaan kamaa?
Millä perusteella annatte hinnat?
Silitättekö vaatteet ennen pöytään vientiä? Käyttekö lisäämässä tavaraa tai siivoamassa pöytää kuinka usein? Kuinka pitkiä aikoja varaatte yleensä kerralla?
Muita asioita,mitä kantsii huomioida,jos meinaa saada tavaraa kaupaksi?

Mulla alkoi tänään taas pitkästä aikaa kirpputori. Tavaraa ja vaatetta oli laidasta laitaan. Laitan kunnon mukaan hinnat. Silitän aina vaatteet ym. muut. Käyn lisäämässä tavaraa tai vaatteita aina, kun näyttää siltä et tyhjää on. Ja käyn aina kaksi kertaa päivässä siistimässä pöytää. Varaan pöydän aina vaan viikoksi. Mulla on joka vaatteessa aina hälytin, kun pelkään varkaita. Pöytä pitää pitää siistinä ja mielenkiintoisena myynnin kannalta.
Mulla tuli tänään pöytärahat ja vähän ylikin tienattua, kun äidit pörräsi pöydän ympärillä. Ja oli eka päivä vasta.

Mä kans tykkäisin vinkeistä! Huomenna pitäis viedä ja oon ihan pihalla paljonko sinne kannattais ekalla kertaa viedä ja kuinka lisäilla jne? Kannattaako osaa tuoda pois jos ei mee ja koittaa muuta vai pitää siellä vain meni tai ei?

En ole vielä myynyt mutta näin ostajan kannalta tärkeimmät:

-Pidä pöytäsi siistinä, sotkuisen ohitan katsomatta. Kuvittelisin että olisi hyvä käydä siivoamassa päivittäin.

-edelliseen liittyy oleellisesti se että tavaraa on vain kohtuullisesti. En kurki kirjojen taakse, pahvilaatikoiden alle tms. Kaiken pitäisi olla helposti katsottavissa.

-Puhdasta tavaraa! Likaiset vaatteet, epämääräisessä tahmassa olevat lasit, tunkkainen haju ym tekee ällöttävän vaikutelman. Sellaisen kojun ohitan hyvinkin nopeaan.

-Hinnoittelussa mieti paljonko itse olisit valmis maksamaan ko. tuotteesta
-Käy siistimässä myyntipöytää
-Älä vie liikaa tavaraa kerralla
-Laita hintalappuun vaatteen koko. Ostajan näkee heti minkä kokoinen vaate kyseessä.

Yks mikä mulle tulee mieleen, niin monipuolista tavaraa. Vaatteet myy paremmin rekistä kuin pöydästä, ja älkää missään tapauksessa tupatko pöytää liian täyteen. Mä en ainakaan jaksa penkoa semmosia pöytiä mitkä on ihan tupaten täynnä, rekistä jos jotain koittaa ottaa niin kolme viereistä tippuu lattialle jne... ei hyvä.

Mulla kun on ollu pöytiä, niin kyllä ne on joutunu päivittäin käydä siivoamassa. Ja joka päivä ne on ollu kuin pommin jäljiltä. Ja kun tuo lisää tavaraa, pistä hintalaput jo kotona paikoilleen. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin jos joku täyttelee pöytäänsä siinä tien tukkeena tuntitolkulla kirjoitellen lippulappusia. Tai niin että ite oot siinä ja sun niskaan hengittää jo liuta mammoja kieli pitkällä.

Jo mainittujen juttujen lisäksi kohtuullinen hinnoittelu on tärkeää. Vaikka pöytä olisi yleisilmeeltään kiinnostava, en jää pahemmin penkomaan jos hinnoissa haiskahtaa liika ahneus. Hyvästä tai erikoisesta tavarasta toki voi pyytää enemmänkin, mutta jos kaikki on kauttaaltaan yleistä hintatasoa kalliimpaa, en kiinnostu.

Yks mikä mulle tulee mieleen, niin monipuolista tavaraa. Vaatteet myy paremmin rekistä kuin pöydästä, ja älkää missään tapauksessa tupatko pöytää liian täyteen. Mä en ainakaan jaksa penkoa semmosia pöytiä mitkä on ihan tupaten täynnä, rekistä jos jotain koittaa ottaa niin kolme viereistä tippuu lattialle jne... ei hyvä.

Peesaan näitä.

Mul alkoi tänään kaverin kanssa pöytävuokra kirpalla, 2 viikkoa kerrallaan myyntiaikaa. Myynnissä lastenvaatteita, - kirjoja ja leluja sekä sisustustavaraa. Vaatteita en silitä, ellei ihan mahdottoman ryppyisiä ole.

Laitetaan vaatteet rekkiin koon mukaan, ja mitä ei mahdu/voi/kannata ripustaa hengareihin, laitetaan artikkeleittain laatikoihin/koreihin tai ainakin kasoihin ja kylkeen kyltti, mitä kussakin lootassa on.

Meil on hinnat sillain että peruspaidat ja housut 2 € /kpl, huonompikuntoiset (mutta ehjät ja puhtaat) 0,50 € - 1 €, bodyt ja t-paidat on 1 - 1,50 €, kengät ja ulkovaatteet 5 € - 10 €, lelut 0,50 €:sta ylösopäin. Hinnat kannattaa miettiä sillain, etät paljon itse olisi valmis maksamaan. Ylihinnoitteluun ei kannata sortua.

Yleensä käydään tsekkaamassa pöydän tilanne kerran päivässä (vuorotellen, joka toinen päivä siis oma "vuoro"), mutta joskus on mennyt pidempään ilman käyntiä. Pidetään pöytä suht täytenä. Monet sanoo, ettei kannata kovin täyteen tunkea tavaraa, mutta itse ollaan sitä mieltä, että suht. runsas pöytä houkuttelee enemmän kuin kolme paitaa ristissä. Tietenkin liika on liikaa tässäkin asiassa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä