Te jotka käytätte piilareita?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Mulla kans käytössä piilarit, joita voi pitää yötä päivää. Mutta vain toisessa silmässä, toiseen tuli vuos takaperin tosi paha tulehdus ja sen seurauksena (antibioottien) kuivas niin pahasti että lekuri kielsi kokonaan toiseen silmään laittamasta, enää ikinä. Olen miettiny kans tilaamista netistä, saako sellasilla vahvuuksilla sieltä kun -6.5???? :o :wave:

Miten pystyt käyttämään linssiä vain toisessa silmässä? :o

helposti nyt. Alkuun oli vaikee tottua siihen mutta nyt ok. Saan jopa ajaa autoo ja näkö ihan hyvä. Lekuri selitti kun kysyin samaa että toinen silmä tottuu tekee molempien työt tai jotenkin niin.

Mä kun olen saanut yhden piilarin silmään niin ei kyllä ole näkö sillä mallilla, että kävelisin vessasta pois saati sitten ajaasin autoa. :D Ja mulla sentään näkö -3.5 ja -4.0 eli jonkun verran parempi kuin sulla.

Alkuun tuntuukin pahalle, mutta oleppa muutama päivä niin tottuu. Mustakin tuntu aluksi että oisin kännissä ja kävelin pitkin seiniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Mulla kans käytössä piilarit, joita voi pitää yötä päivää. Mutta vain toisessa silmässä, toiseen tuli vuos takaperin tosi paha tulehdus ja sen seurauksena (antibioottien) kuivas niin pahasti että lekuri kielsi kokonaan toiseen silmään laittamasta, enää ikinä. Olen miettiny kans tilaamista netistä, saako sellasilla vahvuuksilla sieltä kun -6.5???? :o :wave:

Miten pystyt käyttämään linssiä vain toisessa silmässä? :o

helposti nyt. Alkuun oli vaikee tottua siihen mutta nyt ok. Saan jopa ajaa autoo ja näkö ihan hyvä. Lekuri selitti kun kysyin samaa että toinen silmä tottuu tekee molempien työt tai jotenkin niin.

Mä kun olen saanut yhden piilarin silmään niin ei kyllä ole näkö sillä mallilla, että kävelisin vessasta pois saati sitten ajaasin autoa. :D Ja mulla sentään näkö -3.5 ja -4.0 eli jonkun verran parempi kuin sulla.

Alkuun tuntuukin pahalle, mutta oleppa muutama päivä niin tottuu. Mustakin tuntu aluksi että oisin kännissä ja kävelin pitkin seiniä.

No mä en taida koittaa koska mulla kumpikin silmä ainakin vielä kestää piilarit. :D

Voi kun olisi varaa laserleikkaukseen niin ei tarvisi silmälaseja eikä piilareita!

Mie käytän kertakäyttöpiilareita.. tilaan netistä aina 3kk satsin, maksaa noin 85 euroa.. pitäisi käydä taas näöntarkastuksessa, mutta aina se vain jää.. käytän päivittäin, koska tavalliset lasit ovat niin naarmuiset, että käytän niitä vain iltaisin kun menen nukkumaan ja aamuisin..

Mua edelleen mietityttää se, että tuleeko siitä toimettomasta silmästä sitten ns. laiska? Eli vaeltaako se koskaan toiseen suuntaan kuin silmä, jota "käytät"?

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:

Mua edelleen mietityttää se, että tuleeko siitä toimettomasta silmästä sitten ns. laiska? Eli vaeltaako se koskaan toiseen suuntaan kuin silmä, jota "käytät"?

:laugh: Ei vaella ei...hyvin pysyy tahdissa mukana. Varmaan ois lepotilassa koko ajan jos oisin sokea siitä silmästä, mutta on siinä näkö -4.5. Yhdessä nää silmät toimii siis hyvin, mutta jos laitan piilari silmän kiinni niin luonnollisesti tää ei piilari silmä näkee kaiken sumeena. =)

Minkälaasia te käytätte? Kertakäyttöösiä, kuukausilinssejä vai mitä? Onko optikolta vai netistä? Paljonko niillä on hintaa?

Mä olen käyttänyt kertakäyttöösiä ja ne sopii mulle hyvin, netistä olen tilannut. Koitin saman merkin kuukausilinssejä eikä ne sovi niin hyvin. Vaikiempi saada linssit silmään ja ne ei vain tunnu sopivan mun silmiin.

Nuo kertakäyttööset olisi hyviä, mutta tulee aika hintoohinsa jos niitä paljonkin käyttää. Just tilasin 20kpl kumpaankin silmään ja reilun 50? tuli maksamaan. Ei viitti joka päivä laittaa piilareita ja niitä tulee säästeltyä.

Ite käytän kertakäyttösiä. Sen verran satunnaista käyttö. Vertailin tässä yks päivä hintoja, ja näyttäi siltä että netissä on järjestään helposti melkein puolet halvempaaa. Parin tunnin vertailun jälkeen päädyin tilaamaan www.piilareita.com sivun kautta. Focus Dailies kertakäyttölinssejä tilasin 30 kpl paketin ja makso 15,90€ + 5e toimitus ja sain vielä 5€ alennuksen uutena asiakkana eli postit ei periaatteessa maksanu mitään. Ei tosiaan paha. Tais olla tiistai kun tilasin ja perjaina oli jo linssit päässä eli käytännössä parissa päivässä tulee kotia asti ja saa käytännössä kaks kertaa enemmän linssejä samaan hintaan. Suosittelen. Minkä merkkisiä kertakäyttölinssejä te ootte käyttäneet? Nuo on kyllä toiminu ihan ok.

Yhteistyössä