Te jotka kannustitte minua jatkamaan imetystä n kuukausi sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyytti

Vieras
Kiitos kannustuksesta mutta tänään neuvolassa selvisi ettei vauva ole kasvanut tarpeeksi joten käski alkaa antamaan soseita 2 krt päivässä + iltavellin. Vauveli on nyt 4 kk. Rintamaitoa tietty niin paljon kun sitä tulee mutta yksistään ei riitä vauvalle. Olisin niin toivonut että oltais selvitty tuonne 6 kk asti ilman muuta evästystä kuin rm, mutta ei voi mitään.

No, aina ei vaan kaikki mene ihan niin olisi toivonut. =) Meillä kävi esikoisen kanssa vähän sama juttu ja piti aloittaa kiinteät 4,5kk iässä. Sillä hetkellä vähän harmitti mutta jälkeenpäin ajatellen eipä tuolla tainnut merkitystä olla. Hyvä kuitenkin että imetystä pystyi vielä jatkamaan.

saavutus tosiaan juu tuokin jo. itsellä oli myös tarkoitus täysimettää suunnilleen puoleen vuoteen saakka. mutta ihan itse huomasin että lapsi oli ihmeen itkuinen ja sitten kokeilin antaa korviketta heti imetyksen jälkeen ja meni 200ml. eli eipä selvästikkään enää riittänyt meidän pojalle tuo rintamaito. ja silloin oli poika 3kk.

Nyt kun näitä soseita aloittelen niin millasilla määrillä? Neuvolassa sanoi että aamupäivästä perunasosetta, iltapäivästä hedelmä/marjasosetta ja illalla velliä. Mutta mitähän määriä? Tuota velliä ännoin illalla 80 ml + sitten imetin. Mutta miten nuo soseet? syötänkö niin paljon kun jaksaa vai vaan semmoiset 1-2 tl?

Aloittele varovaisesti 1-2tl kerrallaan, jotta vauva tottuu makuun ja ruuan koostumukseen. Meillä esikko sai rintamaitoa myös 4kk ja sitten siihen vähän lisäksi luumua, kun masun toiminta oli lähes olematonta. Varsinaisesti kiinteät aloitettiin sitten 5kk iässä. Rintamaitoa nautti silti aina 1.5v asti, joten imetystä voi onneksi vielä jatkaa kiinteiden ohella :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyytti:
Kiitos kannustuksesta mutta tänään neuvolassa selvisi ettei vauva ole kasvanut tarpeeksi joten käski alkaa antamaan soseita 2 krt päivässä + iltavellin. Vauveli on nyt 4 kk. Rintamaitoa tietty niin paljon kun sitä tulee mutta yksistään ei riitä vauvalle. Olisin niin toivonut että oltais selvitty tuonne 6 kk asti ilman muuta evästystä kuin rm, mutta ei voi mitään.

mulla oli sama homma. ainoo et neuvolassa kehotettiin soseita antamaan jo kun poika oli 3kk!

olisin siis kans halunnu imettämällä mennä sinne 6kk saakka.

meillä suositeltiin alottamaan MAISSILLA! Eikä tullut mitään vatsanväänteitä! Maissia saa soseena ja vellinä, eli sitä mä suosittelisin :) Ja hedelmäsoseista päärynä on hellä vatsalle.

Yhteistyössä