te, jotka itse vuorotyössä mutta lapsi normi päiväkodissa, kuinka toimitte...

• Viestiketjun aloittaja vuorotyöläinen
  • Ensimmäinen viesti
"saana"
olisi kiva kyllä kuulla koululaisten vanhempien työn sumplimisesta vaikka täällä taitaa olla päikkyikäisistä kyse. Tuntuu mahdottomalta itse työllistyä kun juuri nuorin menossa syksyllä kouluun eikä tuo esikoinenkaan ole iällä pilattu että voisi pienemmän kouluun menot valvoa. en kyllä usko että voisin kylmästi kotiin jättää itsekseen, nuo työt kun tuppaa alkaa aika eri aikaan kun koulu ja iltapäivällä ei hoitoa ole.

Kun lapsi oli pienenpi, niin yleensä aina oli kotona silloin, jos mulla oli vapaapäivä. Mä olen opiskellut aina, joten joskus arkivapaat menevät koulutöiden parissa, jolloin lapsi on mennyt hoitoon.
Nyt kun poika on jo eskari-ikäinen, niin en enää stressaa niin kovaa sitä, jos vien hoitoon ja jään itse kotiin. Harvoin silti kotona lonkkaa vedän. Yleensä sitten se aika menee koulutöihin. Välillä pidetään vapaapäiviä ja välillä on hoidossa vain eskariajan.

mä...
[QUOTE="saana";27685887]olisi kiva kyllä kuulla koululaisten vanhempien työn sumplimisesta vaikka täällä taitaa olla päikkyikäisistä kyse. Tuntuu mahdottomalta itse työllistyä kun juuri nuorin menossa syksyllä kouluun eikä tuo esikoinenkaan ole iällä pilattu että voisi pienemmän kouluun menot valvoa. en kyllä usko että voisin kylmästi kotiin jättää itsekseen, nuo työt kun tuppaa alkaa aika eri aikaan kun koulu ja iltapäivällä ei hoitoa ole.[/QUOTE]

Herätän lapsen kun lähden töihin 6.30. Omin päin lähtee kouluun, soittaa jos on jotain ongelmaa (todella harvoin). Luokkakaverinsa äiti on ollut alusta asti apuna ja jos lapsi ei saa minua kiinni niin soittaa tälle äidille (tai menee heidän luokseen).

"saana"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27686011:
Herätän lapsen kun lähden töihin 6.30. Omin päin lähtee kouluun, soittaa jos on jotain ongelmaa (todella harvoin). Luokkakaverinsa äiti on ollut alusta asti apuna ja jos lapsi ei saa minua kiinni niin soittaa tälle äidille (tai menee heidän luokseen).
kiitos vastailusta, tunnistin itseni juuri tuona kaverin äitinä jonka tykö lapset tulee ennen ja jälkeen koulun. Mutta olisi ihana löytää työ joka sopisi meidän arkeen, tuntuu että toisen vuorotyö on jo tarpeeksi haastavaa, joka toinen viikko iskää ei näe ja joka toinen näkee. näin meillä..

"Vieras"
Meillä lapset tykkää kun on ohjattua toimintaa,ja ovat sen tietyn määrän kuukaudesta aina hoidossa,mistä maksetaankin
,välillä on arkivapaitakin.Silloin on aina puolikkaan päivän,saa kotonakin tehtyä juttuja ihan eri lailla.Eri asia olisi jos maksu olisi käytön mukaan.Täälläkin siis vuorotyöläinen =)
Sääliksi käy tuollaisten lapsia joille raha on lasta tärkeämpää.

"Vieras"
Mä teen osittain vuorotyötä, pääsääntöisesti aamua, mut joskus iltoja, max. 1/vk, yleensä harvemmin, viikonlopputöitä n. 1/kk. Mies aamuvuoroa. Ja kyllä mä tunnustan että meillä on lapset hoidossa joskus vaikka mulla vapaapäivä. Yli 5vuotta hoidin lapsia kotona, ilman omia vapaapäiviä ja nyt pidän ihan hyvällä omallatunnolla oman vapaapäivän. Ja vaikka mä olen viikonlopun töissä niin lapset saa kuitenkin olla silloin isän kanssa kotona. Mulla ei olis omaa aikaa yhtään jos vapaapäivinä lapset olis kotona. Enkä kyllä ole mielestäni itsekäs.

esim. mulla oli nyt eilen ja tänään vapaapäivät ja eilen lapset oli hoidossa 8-12.30 (mä jouluostoksilla) ja tänään olivat 8-15, siivosin, pesin pyykkiä yms. kotitöitä. Lapset on 4v ja 6v (eskarilainen). Ei ne lapset aina ole hoidossa mun vapaapäivinä mut toisinaan. Silloin mä pääsen yksin kauppaan tai hierojalle, yleensä kuitenkin puuhailen kotona rauhassa jotakin. Ja monesti lapset on puokkareita tai max 15 asti hoidossa. Huomenna menen iltavuoroon ja lapset vien hoitoon ennen lounasta.
Mitä helvetin omaa aikaa? Omista perheenjäsenistäsi? Ei olisi kannattanut tehdä niitä lapsia ollenkaan.

Yhteistyössä