Te jotka ette syö perunaa niin mitä syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hömppö

Aktiivinen jäsen
19.08.2006
5 080
2
36
Laittakaa esimerkkejä minkälaisia aterioita laitatte. Mä ite en niin kauhean perunan ystävä ole mutta en oikeen tiiä mitä sitä sitte söis :ashamed: En tykkää oikeen pastastakaan paitsi ehkä jostain kinkkupastasta mutta noin yleisestiottaen en oo mikään pastan ystävä.

paistan pannulla wokkivihanneksia,tai paprikaa,sieniä,kesäkurpitsaa,sipulia yms yms.. keitän kukkakaalta! siis jos menet kaupassa kasvishyllylle niin onhan valikoimassa muutakin kun perunaa :) itsellä oli tottumis kysymys :)

pastaa ja riisiä

muoks...

Jauhelihaa ja makaroonia
Jauhelihaa ja makaroonia
Jauhelihaa ja makaroonia
Possi pihviä ja perunamuussia
Kanakastiketta ja riisiä
Jauhelihaa ja makarooni...

Ja tää on tosi kun vesi :ashamed:

Itse syön kyllä perunaa, mutta monesti huomaan, et se on ns. viiminen vaihtoehto, koska siitä tulee lähes poikkeuksetta niin raskas olo.
Rakastan riisiä ja sitä meillä syödään paljon, samoin kasviksia.
Ihan tavallisia ruokia siis, mut riisiä perunan sijaan aika monesti ja kasviksia lisukkeena.

Muuten ruuat on ihan samoja kuin perunanpurijoillakin, mutta pottujen sijasta keitetään/höyrytetään erilaisia kasviksia (kukkakaali, parsakaali, lanttu, ruusukaali jne) sekä syödään tietysti tuoreita kasviksia (tomaatti, kurkku, vihreä paprika,...)

MÄ RAKASTAN PERUNAA<33333333333333 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! älkää vaan jättakö syömättä perunoita, perunoista saa tarpeellisia ulostukseen liittyviä vitamiineja. sillo paskamine ei satu

Uudessa kunto & terveys -lehdessä on mielenkiintoinen artikkeli perunasta.
Ravitsemusasiantuntija Christer Sundqvistin mielestä peruna ei todellakaan ole laihduttajan ruokaa koska se ei ole kevyttä. Eikä suosittele muillekaan olemattomien ravintoarvojen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja perunan tukija:
MÄ RAKASTAN PERUNAA<33333333333333 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! älkää vaan jättakö syömättä perunoita, perunoista saa tarpeellisia ulostukseen liittyviä vitamiineja. sillo paskamine ei satu

Kerro ne vitamiinitkin vielä. Mitkä vitamiinit auttaa ulostamisessa?

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja perunan tukija:

Kerro ne vitamiinitkin vielä. Mitkä vitamiinit auttaa ulostamisessa?

D-vitamiineja <3 etkö tiennyt?

Yhteistyössä