Te jotka ETTE syö erityisen terveellisesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sokeripala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sokeripala

Tunnettu jäsen
26.11.2007
1 139
92
48
Kootaas tähän tän päivän ruokalista, mitään pois jättämättä!
Mä voin aloittaa:

Aamiainen: 2 leipää 60% Oivariinilla, kevytleikkelettä ja tomaattia, lasi rasvatonta maitoa, kahvia jossa 3 tl sokeria (joo mä teen siitä ällömakeeta :ashamed: )

Välipala: 4 palaa Lidlin mantelisuklaata, loppui niin en syönyt enempää :D

Lounas: Iiso lautasellinen jauheliha- peruna- kesäkurpitsa- tomaatti "moussakaa", 2 lasia maitoa, salaatti jäi väliin

Jälkkäri: 180 g pussi irtokarkkia, puoli litraa vettä

Iltapala: Itse tehtyjä kaurasämpylöitä 5 kpl, Oivariinia, kinkkua, 2 lasia maitoa, satsuma, vielä 100 g irtokarkkeja

Ja vielä tekis jotain mieli...
:saint:

aamulla: kuppi Special K muroja maidolla ja omenahillolla, 3 kuppia kahvia

lounas: muussia, kanaa, kasviksia, ruisleipää
jälkkäri: lettuja + hilloa

päivällinen: jauhelihapitsaa

illalla: jätsiä, suklaata, sipsiä.

Nyt on paha olo

mulla olis paljon epäterveellisempi jos joku olis tehny mulle enempi ruokaa mut

aamupala: parit leivät kera voileipäpikkelsin, kinkun, juusto ja iso lasi kaakaota

lounas: ranskalaiset ja kalapuikot majoneesilla

päivällinen: sipsit ja chilipähkinät

iltapalaks aattelin mennä vetää ainakin 4 leipää samoilla täytteillä ku aamulla ja lisää kaakaota

huomenna tsemppaan ja teen kunnon ruokaa :D

Aamu: 2 paahtoleipää, Makuisa, kinkku juusto teetä hunajalla ja maidolla
Lounas: Eineslihapullia ja pikanuudeleita
Välipala: Sama kuin aamu+ omena
Illallinen: 10 kalapuikkoa, muusia, punajuurisalaatti
Iltapala: Lisää leipää + suklaajäätelöä

Ai kamala..
No öö...
Tän päivän ateriat ol suht erikoisen terveellisiä jopa pääosin.

Aamupalaksi (en herättyäni syöny pariin tuntiin mitään)/päivälliseksi söin kirjolohikiusausta, minkä tein eilen (siin o kalaa, sipulisekotuspussi, kermaa, paprikaa ja mausteita). Sit napostellu pitkin pvää yhen kokonaisen kirsikkatomaattirasian. Myös salmiakkia menny ehk noin 30g. Kaksi omenaa. Ja illalliseks viel tuota kiusausta. Ruoalla oon juonu aina lasillisen kevytmaitoa.

Sit voiskii tehä mustikkapiirakkaa ni sehä kruunaiskii kaiken :p

No onhan tossa tervellistäkin joukossa. Mä olen syönyt tänään mm valmiin (eines) kolmioleivän, jossa mm majoneesia ja iltapalaksi Hesen aterian. Suklaatakin äsken söin yhden palan. Niin joo ja yhden palan omenapiirakkaa, kun töissä tarjottiin. Sen lisäksi kunnollistakin ruokaa, mut kaikenkaikkiaan tosi epäterveellisesti, jälleen kerran.

Aamu: Perunapiirakka, juusto, broilerileikkele, tee, kahvia, keksi
Lounas: Tortilloja ( salaatti, liha, kastike)
Välipala: Kahvi, lettuja, hilloa
Kahvia, vanukas

Lounas: Broileria, kaura-riisiseosta, paprikaa, sipulia, sama leipä kuin aamulla, puolukkamehua, kahvia, vanukas

Illalla: irtokarkkeja, kohta varmaan vielä leipä ja teetä..

aamupala: teetä, vaaleaa leipää oivariinilla
lounas: irtokarkkeja ja mansikkamehua
välipala: teetä ja keksejä
päivällinen: mäkkisäkki
iltapala: nyt vasta aloittelen, mutta teetä/kaakaota ja vaaleaa leipää, hapankorppuja....

Aamulla kolme ruisnappia, kuppi teetä maidolla, kaks suklaakaurakeksiä.
Aamupäivällä banaani.
Lounaalla (klo 14) pastaa, tuorejuustokinkkukastiketta ja porkkanaraastetta. Pala pannaria.
Päivällinen klo 19 makaronia ja jauhelihakastiketta.
Iltanaposteluan kolme kauratäytekeksiä.
Ja koko päivän aikana 4 tuopillista isän tekemää mansikkamehua.
*kaurakeksit eri muodoissaan ovat paheeni*

2 leipää kinkulla ja puolikkaalla viipaleella juustoa ja kahvia (puolet maitoa puolet kahvia ja 3 sokeria... joo kuulun kanssa niihin jotka ei kahvia ilman sokeria voi juoda)
teetä ja kaksi voileipäkeksiä silleensä
hiukan sipsejä ja 6 palaa lehmäsuklaata
porsaan ulkofilepihvi ja perunapalleroita noin 15kpl, kurkkua, tomaattia
sit aion vielä keittä kupin teetä (niin tee menee ilman sokeria) ja voikkari kinkulla ja kurkulla

Juu mäki muutan ruokavalioni terveelliseks harvase pvä :D Mul o nytkii porkkanoita kaapissa. Ja sekin oli siis sitä aikaa, kun tuli taas kerran se herääminen tähän, et pitäs syödä terveellisemmin. Ostan aina porkkanaa ja sit se jää mätänemään :kieh:

Aamulla kahvia iso kuppi ja keksi. Lounaalla nuudelia ja kanakastiketta (kastikkeessa vihanneksia, joudun piilottamaan ne ruuan sekaan et lapset söis...). Välipalaksi keksi ja kokista. Päivälliseksi spaghettia ja jauhelihakastiketta, kahvia ja 4 keksiä. Iltapala oli terveellisempi, nimittäin omena ja mandariini :) keksiä taisin syödä liikaa ja vihanneksia liian vähän.

Hitto ku kysyitki hankalia...

Aamulla... öö... öö... hetkonen siis aamulla, söinkö mä jotain.... eiku joo, söinhän mä....
2moniviljaviipaletta,floraa päällä ja ohuen ohut kinkkusiivu ( :D heti kuulosti terveelliselle ku mies osti vahingossa tota ohuen ohutta, joka on aivan kamalaa),
Lounas... kolme mukillista kahvia...
välipala, kolme lusikallista pastaa (maistelin kun tein lapsille ruokaa :D )
päivällinen : pastaa tonnikalakastikkeella, raejuustoa... ei juomaa..
lisää kahvia ja nyt mä syön taas tota pastaa tonnikalasoosilla :D

Aamupalaksi ruishiutalepuuroo sokerilla, 2 kuppia kahvia
Aamupäivällä punasipulileipätikkuja + tsatsikia, sipsejä (tyttö hoidossa ja äiskä herkuttelee.. :D )
Päivällä pastaa ja lohta, juomaksi iso lasillinen vettä
Pitkin päivää napostellut mm. suklaata, lisää sipsejä, jogurttia jossa suklaalastuja, jäätelö..
Päivälliseksi mozzarellatikkuja, sipulirenkaita, cheddarjalopenoja ja mozzarellapihvejä, pippuridippikastikkeen kera.
Illalla muroja (quakers) pari lautasellista, jogurttia..
Ja vielä lisää napostelua, pari suklaapatukkaa, keksejä, juomaksi vettä..

No huh, johan oli epäterveellinen päivä! :laugh:

poikkeuspäivä kun ei kykene syömää mitää "normaalia" hammaslääkärin takia.. aamulla 1/5osa porkkanavarrasta kera rasvan(sininen keiju) ja metukan, kahvia pari kuppia (molemmissa 3tl sokeria sekä liki 0,5dl ykkösmaitoa)
aamupäivällä lisää kahvia kupillinen sokereineen ja luomumaidolla.
lämpimäksi ruuaksi juustoista kasvissosekeittoa (saarioisten) ja lisäksi porkkanasosekeittoa.
jos kohta koittas mussuttaa tonnikalavoileipiä, mikäli leuka aukee niin paljon..
litran verran mehua, ja samanverran vettä.

Aamiainen: 1dl jogurttia + mysliä + muki kahvia
Aamiaisen jatkot töissä: pikapuuro + muki kahvia
Välipala: Fitness-muropatukka+kahvia
Lounas: Elovena-välipalakeksi+kahvia
Välipala: Fitness-muropatukka+kahvia
Päivällinen: makaroonilaatikkoa + soijakastiketta mausteeksi
Iltapala I: kaverin luona dallas-pulla + teetä
Iltapala II: naudan ulkofilepihviä ja salaattia

Kyllä mä vapaapäivinä vähän paremmin syön.....nyt vaan on duunissa niin kiire, ettei muka ehdi mitään (terveellistä) syömään.

aamiainen: -
lounas: kaksi paahtosämpylää juustolla ja kalkkunaleikkeellä, teetä, keksiä
päivällinen: broilerilaatikkoa, jauhelihapuikkoja (kaikki omatekemää) kaupan kinkkusalaattia, lasi mehua, keksi
illallinen: kuten lounas

Aamulla pari kuppia mustaa kahvia, puolen päivän aikoihin karkkia ja pari kuppia kahvia, iltapäivällä pari leipää päällä juustoa ja meetvurstia. viiden mais suklaamannapuuroa n.5dl, alkuillasta vielä kahvia ja pari suklaakeksiä. :whistle:

Aamupalaks 4 palaa paahtoleipää, päällä kevytleviä ja juustoa. Juomana rasvaton maito.
Lounas oli pojan makaroonin ja jauhelihakastikkeen jämät, vettä ja yks maxi tupla suklaapatukka.
Päivällinen oli 3 perunaa ja jauhelihakastiketta, lasi rasvatonta maitoa.
Iltapalaks äsken 6 paahtoleipää, kevytleviä päällä ja mansikkajugurtti.
Plus kohta ajattelin vielä ottaa omenapiirakkaa ja vaniljajätskiä.

Kuten huomaa, niin kasvisten osuus on aika minimaalinen, ellei noita omppupiirakan omenoita lasketa... ;-)

Yhteistyössä