Te, jotka ette rokotuta lastanne!

J.Ketkupolkka

Jäsen
08.07.2011
921
0
16
Olisi muuan kysymys.. :)

Meillä olisi kohta vauvalla 3 kk neuvola edessä, ja siellähän tarjotaan tämä uusimpana rokotusohjelmaan tullut pneumokokkirokote...
Olen kuitenkin mietiskellyt asiaa tässä ja tullut siihen tulokseen, ettei me otettaisi sitä ollenkaan vauvalle!

Vanhempi poikani on syntynyt 2009, joten hän ei ole saanut sitä rokotetta myöskään.
Minusta noita rokotteita on nykyään niin paljon, että hirvittää pienen vauvan puolesta (varsinkin kun nytkin kerralla tulisi 2 piikkiä ja vielä se rotarokote).

Kaikki muut "vanhat" rokotukset ollaan otettu vanhemmalle ja aiotaan ottaa tälle nuoremmallekkin...

Ja itse kysymys on, että miten neuvolassa ollaan suhtauduttu rokottamattomuuteen? Onko yritetty kääntää päätä, paheksuttu tms?

Meillä esikoinen syntynyt 2002 ja silloin ei siis tuota rokotetta ollut. Ei otettu sitten toisellekkaan. Kysyin terkalta,miten sitä on tutkittu, ei osannut sen kummapaa vastausta antaa. Pariin otteeseen kysyi vielä, otettasko, mutta antoi sitten asian olla. Ei painostettu.

Meillä on molemmilta lapsilta skipattu rota ja pneumokokki.. Ihan vaan sen takia, että huonoakin onnea olis ollu, jos jompaa kumpaa rokotetta oliskin tarvinnu= se todennäköisyys sairastua ei ollut niin iso (ja ei nyt kyllä ole vieläkään). Eipä ne neuvolassa ole sen kummemmin asiaa kommentoineet koskaan. Ainut, mistä neuvolatäti meinas kiehahtaa oli se, kun hän käsitti väärin, ettei ikinä annettais mpr:ää tuolle vanhemmalle muksulle, mutta kyse oli vain myöhempään siirtämisestä. (sai vähän yli 3vuotiaana ensimmäisen erän)

Ihan oikein että mietit itse rokotuksia etkä kulje lauman mukana. Meillä ei ole rokotettu enään ketään, kun 2 sai haittoja rokotteista. Toinen pysyviä. Olemme lukeneet paljon rokotteista ja muualta kuin thl:n sivuja. Viera Sheibnerin kirja- Rokotukset on hyvä.

Meillä aluksi neuvolassa paasasivat ja pelottelivat, mutta sanoin että rokotukset ovat vapaaehtoisia ja me emme niitä ota ainakaan vielä.

Viera Scheibner on eläkkeellä oleva geologi, jolla ei ole minkäänlaista lääketieteen osaamista. Mutta niinhän se menee; foliohattujen mukaan puolueetonta tietoa voi olla vain niillä, jotka ovat täysin pihalla :)

Scheibnerin hauskimpia tai karmeimpia väitteitä on muun muassa se, että polio on lapselle suorastaan hyväksi.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
No, kun tunnen pneumokokin aiheuttamaan tulehdukseen kuolleen lapsen vanhemmat, niin ei tulisi mieleen jättää rokottamatta. Meidän lapsilla ainoa isompia reaktioita aiheuttanut rokote on ollut tuo rotarokote.

Taitaa nyky-yhteiskunta olla vähän liiankin turvallinen, kun joidenkin vanhempien täytyy etsiä pelon kohdetta rokotteista.

No, kun tunnen pneumokokin aiheuttamaan tulehdukseen kuolleen lapsen vanhemmat, niin ei tulisi mieleen jättää rokottamatta. Meidän lapsilla ainoa isompia reaktioita aiheuttanut rokote on ollut tuo rotarokote.

Taitaa nyky-yhteiskunta olla vähän liiankin turvallinen, kun joidenkin vanhempien täytyy etsiä pelon kohdetta rokotteista.

Itse etsit pelon kohdetta taudista, joka kuitenkin tulee aika harvalle ja kuolema siitä vielä harvemmalle.

Meille rokotuksesta/ rokotuksista olisi tod. näk. ollut huomattavaa haittaa, siksi ei rokotettu. Jokainen miettii omalle kohdalleen miten kannattaa tehdä.

Minusta on hullua, että ihmiset kuuntelee mieluummin maallikoita tai "omaa järkeä" asioissa, joista heillä ei ole minkäännäköistä kokemusta tai koulutusta. Mieluummin minä kuuntelen ja luen alan tutkimuksia, kuin vetelen johtopäätöksiä magneettimedioista ja "en kulje massan mukana". Te "oman tien kulkijat" saisitte muuttaa keskenänne pois meidän lähettyviltä, katsokaa sitten kauanko siellä selviätte hengissä ilman lääketiedettä. Idiootit...

On ollut monenlaista neuvolatätiä ja monenlaista vastaanottoa, pääosin kuitenkin myönteistä, kun pysyy rauhallisena ja selvittää oman kantansa tarkemmin vain kysyttäessä. Omalle kohdalle on osunut myös neuvolalääkäri, joka on todennut ettei itsekään antaisi lapsilleen rokotteita :) Molemmat rokottamattomat lapseni ovat muuten täysin terveitä, eivät sairasta edes kausi-influenssaa koskaan! Vaikka tätä ap et kysynytkään.

[QUOTE="vieras";28218371]Minusta on hullua, että ihmiset kuuntelee mieluummin maallikoita tai "omaa järkeä" asioissa, joista heillä ei ole minkäännäköistä kokemusta tai koulutusta. Mieluummin minä kuuntelen ja luen alan tutkimuksia, kuin vetelen johtopäätöksiä magneettimedioista ja "en kulje massan mukana". Te "oman tien kulkijat" saisitte muuttaa keskenänne pois meidän lähettyviltä, katsokaa sitten kauanko siellä selviätte hengissä ilman lääketiedettä. Idiootit...[/QUOTE]

Mitä mieltä muuten olet siitä tutkimuksesta, jossa todettiin antibioottiresistenssin keuhkokuumeen lisääntyneen pneumokokkirokotteen saaneilla?

[QUOTE="vieras";28218405]Mitä mieltä muuten olet siitä tutkimuksesta, jossa todettiin antibioottiresistenssin keuhkokuumeen lisääntyneen pneumokokkirokotteen saaneilla?[/QUOTE]

Saisiko linkkiä. :)

[QUOTE="vieras";28218405]Mitä mieltä muuten olet siitä tutkimuksesta, jossa todettiin antibioottiresistenssin keuhkokuumeen lisääntyneen pneumokokkirokotteen saaneilla?[/QUOTE]

Ai tarkoitat näitä hörhöjen tekemiä tutkimuksia, joita Magneettimedia sitten julkaisee ja jotka uppoaa kansaan (tyhjäpäiseen kansan osaan)?

Minä luen sellaisia tutkimuksia, joita tekevät alan asiantuntijat, nimenomaan LÄÄKETIETEEN tai FARMAKOLIGIAN alan. Hörhötutkimukset jätän omaan varjoonsa.

Suomessa ei ole käytössä tuon linkatun tutkimuksen rokote, vaan PVC-10. Täten tuota tutkimusta ei suoraan voi soveltaa Suomeen.
Toisekseen tutkimuksessa sanotaan kantajuuden kasvaneen, eli siis sen että nenässä on tuo bakteeri, ei sen että saavat keuhkokuumeen. Tutkijat itsekin sanovat, että kantajuus ei välttämättä korreloi siihen saavatko ko. Ihmiset taudin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
On ymmärrettävää että mietit näitä asioita. Meillä ei ole vaimo suostunut antamaan mitään rokotuksia lapsille, eikä kukaan ole paljoakaan tietääkseni painostanut.

Ongelmahan nykyään on, että terveydenhuollon ammattilaiset eivät ota asioista selvää, eivätkä varsinkaan kerro asiakkaalle totuutta vaikka tietäisivätkin. Heillä on viran puolesta velvollisuus tyrkyttää rokotteita kulloisenkin ohjelman mukaisesti, riippumatta siitä minkä valmistajan myrkkyjä piikissä on. Toiseksi, lääkefirmat tuottavat rokotteita, joista ihan muutaman vuoden sisällä euroopassa on löytynyt myrkkyjä ja itse virusta elävänä. Ei siis ammattilanenkaan tiedä mitä piikissä on, vaan noudattaa sokeasti ohjeita ylhäältä.

Lisäksi on tavattoman huolestuttavaa, että esim. sikapiikin kohdalla joutui miettimään onko todennäköisempää kuolla/vammautua rokotteesta kuin taudista!!! Ja samalla lääkärit hokevat samaa mantraa että turvallista on, ja kannattaa ottaa. Ei paljon luottamusta herätä.

Itse tunnen perheen, jossa kolmoisrokotteesta tuli lapselle elinikäinen vamma. Muitakin vastaavia tapauksia on, joissa epilepsian kaltaiset kouristukset alkoivat MPR-rokotteesta. Tämä siis ihan kotosuomessa.

Pari vuotta sitten oli tämä tapaus lehdissä:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1307095/Family-win-18-year-fight-MMR-damage-son--90-000-payout-concerns-vaccine-surfaced.html#ixzz0y4LJfLMr

Kiitokset vastauksista. :)
En siis ole ihan rokotteista kieltäytyjä, ainoastaan tuon pneumokokkirokotteen haluan jättää väliin.
Jotenkin vaan on sellainen tunne, että parempi jättää se ottamatta, kuin ottaa.
Toivottavasti se neuvolan täti ei kovadti rupea sitä tyrkyttämään..

Olisi muuan kysymys.. :)

Meillä olisi kohta vauvalla 3 kk neuvola edessä, ja siellähän tarjotaan tämä uusimpana rokotusohjelmaan tullut pneumokokkirokote...
Olen kuitenkin mietiskellyt asiaa tässä ja tullut siihen tulokseen, ettei me otettaisi sitä ollenkaan vauvalle!

Vanhempi poikani on syntynyt 2009, joten hän ei ole saanut sitä rokotetta myöskään.
Minusta noita rokotteita on nykyään niin paljon, että hirvittää pienen vauvan puolesta (varsinkin kun nytkin kerralla tulisi 2 piikkiä ja vielä se rotarokote).

Kaikki muut "vanhat" rokotukset ollaan otettu vanhemmalle ja aiotaan ottaa tälle nuoremmallekkin...

Ja itse kysymys on, että miten neuvolassa ollaan suhtauduttu rokottamattomuuteen? Onko yritetty kääntää päätä, paheksuttu tms?

Ei nyt millään pahalla, mutta eikö nää rokotuskeskustelut nyt voisi jo jäädä taka-alalle. Jokainen tehköön lapsilleen mitä lystää. Ihan sama mulle.

[QUOTE="vieras";28228995]Ei nyt millään pahalla, mutta eikö nää rokotuskeskustelut nyt voisi jo jäädä taka-alalle. Jokainen tehköön lapsilleen mitä lystää. Ihan sama mulle.[/QUOTE]

Eikös tällä palstalla ole tarkoitus keskustella mm. lapsista, kun sattuu olemaan Kaksplussan palsta..? Eihän täältä ole pakko avata sellaisia keskusteluja, jotka ei kiinnosta. En minäkään avaa. :)

Yhteistyössä