te jotka ette ole tienneet lapsenne sukupuolta etukäteen, kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
niin että miten te sitten olette osanneet hankkia vaikka vaatteita jne etukäteen vai oletteko hankkineet vasta sitten syntyän jälkeen ? tää on ehkä tyhmä kysymys, mutta kaikkee tyhmää täs tulee mielee ku on liikaa aikaa :ashamed:

meille tulee toinen lapsi loka-marraskuussa ja esikoinen on poika ja mietin, että miten tää vaatepolitiikka sun muu menis kivuttomimmin.. :/ ( kun emme siis tiedä kumpi melle tulossa.. )

Pitääkö vaatteiden, siis niiden ihan pienien, ensimmäisten vaatteiden välttämättä olla vaaleanpunaisia tai sinisiä? Itse ostan äitiyspakkauksen tyyliin unisex vaatteita jotka käyvät molemmille. Vauva kasvaa niistä parissa kuukaudessa pois ja voit sitten hankkia niitä isompia vaatteita vaikka sitten vaaleanpunaisina tms. =)

Neutraalia ostin minäkin. Beigeä, valkoista ruskeaa ym. Niistä tykkään muutenkin ja olisin varmaan ostanut ja ommellut samoilla väreillä, vaikka olisin tiennytkin.

Ja ajattelin esikoisen kohdalla jo tulevaisuuttakin. Että jos seuraava vauva olisiki eri sukupuolta, niin samat kamat käy silti. =)

No meillä oli kyllä oli tyttöjenkin vaatteita. En ollut niitä ostanut mutta tuli siskolta. No tyttö syntyi niin tuli käyttöä niillekkin. Mutta onhan noita vauvanvaatteita semmoisiakin mitkä sopivat molemmille.

mulla nyt kolmas raskaus menossa ja yhdessäkään en ole halunnut sukupuolta etukäteen tietää... muutaman neutraalin värisen vaatteen olen hankkinut ja viimeistään ristiäisissä on tullut selväksi, ettei tarvitse itse enempää ostella :laugh:

No meillä esikoisesta ei tietty, joten ostin unisex vatteita beigeä ja muita vaaleita mitkä sopii molemmille ja kun tyttö syntyi kävin ostaan myöhemmin enemmän tytön värisiä vaatteita.Nyt toinen tiettiin että on tyttö, mutta en ostanut mitään. Ja vaikka ei olataiskaan tietty niin en ois ostanu mitään kyllä se poikavauvakin olis menny hetken tytönvaatteissa ja sukulaiset ois kuitenkin tunonut poikien vaatteita. Teilläkin kuiten on valmiiksi vaatteita niin ei kannata turhaan tuomosella stressata, pääasia että vauvalla on jotain päälle pantavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Pitääkö vaatteiden, siis niiden ihan pienien, ensimmäisten vaatteiden välttämättä olla vaaleanpunaisia tai sinisiä? Itse ostan äitiyspakkauksen tyyliin unisex vaatteita jotka käyvät molemmille. Vauva kasvaa niistä parissa kuukaudessa pois ja voit sitten hankkia niitä isompia vaatteita vaikka sitten vaaleanpunaisina tms. =)

no ei tietenkään tarvitse, mutta usein noi unisex vaatteet on minusta tylsiä.ja entäs kun olen himoinnut sellaisia vaaleanpuna-harmaita - vaunuja - sopiiko ne pojalle myös vai oisko ihan hullunkurista ? tai siis toki niitä voi käyttää, mut.. ääh,varmaan pointin tajusitte

No, jos sulla on esikoinenkin, niin eipä sinun sitten tartte kiirehtiä hankkimaan mitään! Vai oletko jo ehtinyt laittamaan kaiken kiertoon? Alkuunsa kyllä vauvat pärjäävät neutraalin värisissä vaatteissa. Ymmärrän kyllä, että mieli tekisi ostella kaikkea kivaa...:) Mutta tosiaan kaupoista löytyy varsinkin näin keväisin esim. valkoista, ruskeaa, vihreää, oranssia, keltaista...

Me emme halunneet tietää vauvan sukupuolta etukäteen. Eihän sitä ole ennenkään tiedetty ja silti on pitänyt jotain hankkia valmiiksi tulevalle lapselle.

Vaatteet ostin pääsääntöisesti sellaisia värejä ja malleja, jotka sopivat molemmille. En siis ostanut mitään vaaleanpunaisia röyhelöunelmia tai vaaleansinisiä traktoripaitoja. Väreistä ostin esim. valkoista, beigeä, vaalean vihreää, vaalean keltaista. Fleecehaalarissa oli tummaa punaista ja tummaa sinistä.

Meille syntyi poika ja sittemmin on tullut ostettua "poikavaatteita" ja lahjaksi saatiin paljon sinisiä vaatteita. Edelleen suosin beigeä. Minusta beigen on ihana väri ja siihen on kiva yhdistää esim. sinistä. Jos meille joskus tulee vaikka tyttö, niin moni vaate sopii sitten kyllä tytöllekin. Ja varsinkin niistä ihan pienistä 56-62 senttisistä.

No rattaatkin voi ihan hyvin ostaa synnytyksen jälkeen jos haluaa just lapsen sukupuolelle sopivat rattaat. Mutta kyllä minä voisin vaal.pun harmaita rattaita lykätä vaikka kyydis olisikin poika jos ite tykkään väristä.

Sillon ku mä ootin esikoista, mulla pursus kaapit poikavaatteita...Poika tuli...
Keskimmäistä ku ootin, ostelin tyttövaatteita...Tyttö tuli...
Nuorin ku synty, kutsuin vauvaa jo mahassa Otto-pojaks... Otto syntyi...
:xmas:

Neutraaleja värejä myös. Keltaista, vihreää, valkoista, oranssia, ruskeaa, beigeä jne.
Niitä vaaleanpunaisia- tai sinisiä kerkeää kyllä sitten ostamaan ihan liikaakin :D

Ostin vaaleansinistä ja valkoista:)

Mulla oli niin vahva poikaolo, että en oikeastaan edes miettinyt asiaa... mies kysyi kerran että mitäs jos tulee tyttö, niin vastasin vaan että sitten tyty saa kulkea ekan kuukautensa vaaleansinisissä:) Mutta luulen että niitä tyttövaatteita olisi aika paljon saatu lahjoiksi.

Kerkeät varmaan ostamaan niitä vaatteita sittenkin kun vauva on syntynyt ja tiedät tarpeen. Minä ensimmäistä lasta odottoessa hurahdin ja ostin käytettyjä vaatteitakin paljon.Siihen lisäksi äityispakkaus ja kaikki lahja vaatteet. Oli sitten aivan liikaa niitä vaatteita. Toista lasta odottaessa en ostanut yhtään enkä ottanut tuota pakkaustakaan. Toinen oli tyttö ja saatiin taas kivasti niitä vaatteitä lahjaksi. Siltikkin paljon jäi vaatteita käyttämättä.

Yhteistyössä