Moi Peppari,
eli miten Teidän tapauksessa - joutuiko isä maksamaan takautuvasti elatuksia - vaiko vain tuosta tunnustamisesta eteenpäin ? Sait varmaan aiemmat elarit yhteiskunnalta ?
Liittykö tuohon mitään pykäliä ?
Mähän vielä edelleen mietin mitä teen , viime sunnuntaina lähetetyyn mailiin ei isäkandi ole vastannut (tai no, ei ole kandi - kun ihan varma biologinen isä ...).
Kummallakin tavalla/menettelyllä on puolensa - toisaalta houkuttaa ajatus että melkeinpä vastakkaisen arvomaailman omaavalla hepulla (tai 36 v luulisi olevan jo mies
) jonkinkaanlaisena vaikuttajana kasvatuksessa tai missään päätöksissä - ei tule kuin harmaita hiuksia ja päänvaivaa.
Toisaalta - ajattelen , että olisipa sekin asia samantien pois päiväjärjestyksestä - ei tarvitsisi mun paneutua asiaan myöhemmin - eikä toisaalta lapsen olla epävarma.
Ja yksi aika iso vaikuttava tekijä mulla on ne isänpuolen isovanhemmat, jos osoittautuvat lämpimiksi ihmisiksi ja haluaisivat olla lapsen elämässä. Ehkä unelmaa , vielä - en tunne ihmisiä ... Mutta luulen , että ilman virallista tunnustusta eivät hommaan ryhdy.
Oletko Peppari muuten ajatellut että olisi jokin asia toisin jos olisi kirkonkirjoihin asia kirjattu aiemmin , virallisesti ?
Minäkin aion lapselle joka tapauksessa isän nimen yms tiedot kertoa, menipä by the book eli kirkonkirjoihin tai ei.
Mukavaa kesälauantaita ...
papu & viola auroora RV 28