Te jotka ette meikkaa, miksi näin?

• Viestiketjun aloittaja TriStessse
  • Ensimmäinen viesti
TriStessse
Itsekin lukeudun meikkaamattomiin ja syitä siihen ovat tosi herkät silmät ja rillit. Jos en tarvis laseja tai voisin käyttää piilareita, meikkaisin varmaan toisinaan, tuskin silti läheskään päivittäin. Kiinnostais tietää onko muilla joitain tiettyjä syitä luomunaamana olemiseen.
Ja meitä ei sitten kenenkään tarvi sääliä, eihän? Kun se meikkaamattomuus ei välttämättä tarkoita että olisi ruma, tukka rumasti ja rumat vaatteetkin. ;)

mä käytän useimmiten ripsaria ja meikkivoidetta. Ihan sen vuoksi että iho on epätasaisen värinen ja näyttää kun ei olis ripsiä ollenkaan.
Kotosalla olen luomunaamalla sekä jopa kaupassa, mutta olen sellaisessa duunissa että pitää hieman laittautua sen takia.

vieras
Mä en meikkaa koskaan muuten kuin johonkin rientoihin mennessä. Ja sitä tapahtuu suht harvoin, jokunen kerta vuodessa. Ei jaksa panostaa kun aamusta iltaan kotona 1 ja 3v kanssa. Kauppaan ja kavereille kun menee kylään, ei tarvii, must se olis hullua. Ei meikkaa kaveritkaan kun meille lapsineen tulee.

Äiti kahdelle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en meikkaa koskaan muuten kuin johonkin rientoihin mennessä. Ja sitä tapahtuu suht harvoin, jokunen kerta vuodessa. Ei jaksa panostaa kun aamusta iltaan kotona 1 ja 3v kanssa. Kauppaan ja kavereille kun menee kylään, ei tarvii, must se olis hullua. Ei meikkaa kaveritkaan kun meille lapsineen tulee.
Ihan ku mun suusta!

Mä en meikkaa joka päivä,siis oikein meikkaa kun en välttämättä kulje koko päivänä kuin tässä kotinurkilla.
Mut kun lähden esim kauppaan taikka kaupungille niin meikkaan kyllä.En tajua miks lasten taikka miehen vuoksi maalasin joka päivä.

pallero
mulla on luonnostaan naamassa niin vahvat värit, ettei se mun taidoilla paljoa parane. :D ja kun lähden liikenteeseen niin mä oon vanhan horatsun näköinen, kun tuhraan vielä lisää väriä naamaan. :) :) :)

Tiina
En jaksa nykyään meikata, kun en juuri käy edes missään muualla kuin ulkoilemassa ja kaupassa :( Meikkaaminen kyllä piristää kovasti, jos joskus saan aikaiseksi meikata edes hieman. Inhoan myös meikin huolellista pesemistä iltaisin, kun on muutenkin väsynyt. Kolmas syy on, että en juuri muutu kevyellä meikillä eri näköiseksi (paitsi tasaisempi iho), koska oon muutenkin tumma väritykseltäni. Ehkä meikkaisin useammin, jos olisi esim. hyvin vaaleat silmät, kulmakarvat tai kalpeat huulet.

Zoe-F
Jos oon koko päivän kotona, niin en meikkaa. Mutta jos on menoa johonkin, niin meikaan ainakin vähän. Syy siihen on se, että mulla on niin karsea iho naamassa. Ei siinä mitään että se ei rusketu millään, ja on muuhun kroppaan verrattuna maidonvalkoinen, mutta kun on couperosaa ja näppylöitä, jotka loistavat sitten kirkkaan punaisena. Lisäksi saatan punastua vaikkei olisi syytäkään, ja todellakin muutun paloauton väriseksi silloin, eikä se ole kaunista.

Silloin kun ois ollu aika kiinnostua meikeistä ym. mä juoksin poikien kanssa pihalla ja retkeilin :) Sitte vähän vanhempana valitsin mieluummin aamulla viime tinkaan nukkumisen kuin heräämisen meikkaamisen takia...

Ja nykyään sitten harjoituksen puutteesta johtuen en yksinkertaisesti osaa :(

Kyllä ripsiväriä käytän, ja joskus luomiväriä pistän mutta olen kyllä yleensä ilman mitään, ja ihan sen takia kun en oikeestaan osaa. olen joskus koittanu noita puutereita ja meikkivoiteita niin en niissä järin hehkeeltä näyttäny, sekin saatto olla taidosta kiinni mutta ei ole minun juttu ollenkaan.

viima80
mä oon niin nätti ilmankin. ja jos meikkaan niin se on pelkkä ripsiväri. ja oon tosi laiska pesemään niitä pois. ja unohdan aina joten hieron silmiä niin ne leviää. mut oon huomannut etten oikeasti tarvitse. toisaalta sellaiset jotka meikkaa paljon näyttää aika kamalilta. sellainen teko iho naamassa

vieras
Herkkä iho ja silmät vuotaa herkästi. Pakkelit tuntuu inhottavalta kuivalla iholla. Mies ei tykkää. Ja näytän ihan ok ilmankin :) Ja vaatteilla koreilen välillä sitten senkin edestä :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mä oon niin nätti ilmankin. ja jos meikkaan niin se on pelkkä ripsiväri. ja oon tosi laiska pesemään niitä pois. ja unohdan aina joten hieron silmiä niin ne leviää. mut oon huomannut etten oikeasti tarvitse. toisaalta sellaiset jotka meikkaa paljon näyttää aika kamalilta. sellainen teko iho naamassa
"Tekoiho" johtuu liian paksusta meikkivoiteesta!

En meikkaa, kun en ole koskaan edes sitä "jaloa taitoa" opetellut. Joskus yläsateella koitin jotain väkertaa hyvin huonon tuloksin ja siihen se sitten jäi. :D Joskus saataan laitta meikkivoidetta ja ripsaria, ne on mun juhlameikit.

Meikkaan ehkä kerran vuodessa.. En viitsi käyttää aikaa niinkin turhaan kun naamaan tälläämiseen. Meikit on lisäksi kalliita ja tuottavat järkyttäviä määriä jätettä. Kuinkahan paljon vaan purkkien jämät mahtaakaan tehdä maaperälle..

vieras
En ole ikinä juuri meikannut. Aina silloin tällöin saan jonkun hömppäherätyksen ja ostan vaikkapa meikkivoidetta, ripsaria ja huulipunaa. Ja sitten vuoden päästä heitän ne vanhentuneina ja suht käyttämättöminä pois.

Ehkä suurin syy on laiskuus. Toinen syy äärimmäisen arat ja helposti vuotavat silmät.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Silloin kun ois ollu aika kiinnostua meikeistä ym. mä juoksin poikien kanssa pihalla ja retkeilin :) Sitte vähän vanhempana valitsin mieluummin aamulla viime tinkaan nukkumisen kuin heräämisen meikkaamisen takia...

Ja nykyään sitten harjoituksen puutteesta johtuen en yksinkertaisesti osaa :(
Aika pitkälti näin, tai mä en vaan osaa meikata, sillon kun kaverit alko kiinnostua meikkaamisesta niin mä treenasin niin ahkerasti että en ehtinyt meikkaamaan ja myöhemmin ei enää viitsinyt opetella.

Yhteistyössä