Te, jotka elätte tosi säästeliäästi...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25058834:
Tässä kohden sanoisin, että nimenomaan pitää tarkkailla mihin kaikkeen turhaan sitä rahaa menee, missään ruokamenoissa en kyllä tinkisi hiukkaakaan.
Tuo ruokamenoista tinkiminenkään ei ole noin mustavalkoista. Jos ruokamenot koostuu ulkonasyömisistä ja jatkuvasti kauppakärryyn siirtyy ylihintasia ruokatavaroita, jotka voidaan korvata ihan keskihintaisillakin tuotteilla joutumatta nipistämään ruuan laadusta, on vain viisasta tinkiä ruokamenoista.
 
"vieras"
Mä en ymmärrä tätä vouhotusta. Mä kulutan valtaosan rahoistani ruokakauppaan, koska en halua syöttää lapsilleni rainbown viiliä, tai ulkolaista kurkkkua. Ostan kotimaista, kotimaista ja kotimaista. Niin pitkälti kun pystyn. Ja mielusti vielä lähiruokana, luomun perään en ole niinkään, koska omassa lähiruokakaupassa luomuruoka on lähinnä pilaantuneen näköistä :x
Kyllä mäkin ajattelin vuoden alusta jotenkin järkeistää kulutustani, mut lähinnä siks, et ajattelen kauppamenojen pienentyvän kun lpaset menee päivähoitoon.
 
"vieras"
kannattaa, etenkin jos olette s-ryhmäläisiä. Ruoka on se jossa pystyy vertailemalla säästämään, minä ostan kaikki ruoat ja lasten kengät ja vaatteet s-ryhmästä, myös omani, näin saan joka kuukausi bonusta eli ylimääräistä rahaa ainakin 20e, myös sellaisina kuukausina kun on vain ruokaostoksia. Käyttäkää kirjastoa, ihan turha ostaa kirjoja tai dvd-leffoja lapsille kun kirjastossa on hyvä valikoima ja maailma muutenkin jo hukkuu tavaraan. Osta paljon käytettynä jos mahdollista, esim luistimet, huonekalut ym...Auto on se suurin syöppö, mutta jos asuu korvessa niin toki ilman autoa ei pärjää. Me luovuttiin autosta 2 vuotta sitten koska asumme keskustassa ja näin meille jää joka kuukausi 200e ylimääräistä. Pitkiä matkoja varten käytämme laina-autoa(ystävältä) tai julkisia, bussi on huomattavasti edullisempi kuin juna.
 
vierailija
Mä en käy naisissa vaan vedän käteen ,siinä säästy tosi paljon rahaa tosin talouspaperia kuluu jonkun verran mutta sitä voi varastaa.Käyn myös syömässä kaupassa, kun on tungosta voi syödä rauhassa ,mutta muista aina vaihtaa kauppaa pidä kirjaa .Kirpputoreilta on helppo varastaa vaateita sekä kenkiä ,jätät vaan vanhat vaatteesi vaihtarina niin mailma pysyy balanssissa .Pummaa rahaa lyhyeltä ihmisiltä ne pelkää suo varsin jos olet yli 2m niinkun Mä ,rahoilla voit käydä leffassa tai ostaa puhtaat kalsarit .
 

Yhteistyössä