Te jotka avaatte oven tietämättä kuka sielä on, OLETTEKO HULLUJA?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullujako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullujako

Vieras
Tuola toisessa ketjussa joku kertoi jossakin kaupungissa olevan liikkeellä naisten ahdistelijan, joka keskellä päivää soittelee ovikelloja marssii sisälle tyyliin raiskaamaan.
Keskellä kirkasta päivää ryöstellään asuntoja ja kaikenlaisia hulluja saattaa olla liikenteessä jopa sielä "aah niin turvallisella hyvien ihmisten omakotitaloalueella".
Entäs jos sielä on joku rahan tarpeessa oleva nisti, joka ensin teilaa sut ja tulee sitten sisälle?
Tai joku lapsen kaappaaja?

Huutakaan nyt edes ensin oven läpi "kuka siellä?". Jos sieltä sitten kuuluu, että "Terttu täällä donitsien kanssa. Voinko tulla kahville", niin ovi auki.
Eikö teillä ole tässä yhä pahenevassa hullussa maailmassa mitään itsesuojeluvaistoa?!

Minä ainakin kysyn aina oven takaa kuka sielä on. Äiti joskus avasi oven ihan tuosta noin vaan (tiistaina iltapäivällä) ja sieltä marssi sisään kaksi miestä muka mittaamaan ilmanlaatua. Eivät poistuneet ilman, että äiti oli soittamassa poliisia. Toinen mies oli yrittänyt ottaa kännykän äidin kädestä, mutta miehet lähtivät äkkiä pois sitten, koska veljeni kavereineen sattui menemään kotiin. Ainiin..miesten autosta puuttui rekkarit.

Todennäköisyys tuollaiselle on kuitenkin vähän sama kuin, että marjametsässä karhu purisi pään poikki. Tai sanotaanko, että venäläisessä marjametsässä. Turha pelätä olemattomia. Menee elämä hukkaan.

En asu missään ghetto-alueella.
Kyllähän noita sattuu ihan kaikilla alueilla. Eikä pienemmissä paikkakunnissa edes ole erikseen mitään ghettoa.

Minä kirjoitin tuosta seksuaalisesta ahdistelijasta. Sillä olin Vaasassa joku 30 uhria silloin. Silloin kun tääläpäin ryösteltiin omakotitaloja, niitä oli myös kymmeniä.
Täälä oli myös juttu lehdessä joku aika sitten, kun oli keskellä päivää pahoinpidelty joku kotiinsa.
Mä olen pelkuri ja arkajalka. Mutta ei tuo nyt niin epätodennäköistä ole kai silti, että jotakin sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25669580:
Juu no hullujen ovenavaajien lisäksi myös ne hullut tunkeilijat osaa itse availla niitä ovia. Joten jos joku tarpeeksi hullu on kyseessä, on aivan yhdentekevää avaako joku hullu oman ovensa vai ei.

Eli ihan sama avaako vai ei kun sisällene tulee jokatapuskessa. :D

eli ap haluaa elää maailmassa, jossa kadun kulkija sydänkohtauksen saadessaan ei saa apua, koska kukaan ei uskalla avata oveaan.

pitäiskö miettiä nuo riskit ja hyödyt vielä kertaalleen? Silloin voi varmaan olla avaamatta, jos tietää että kulmilla hiippailee joku hyypiö.

Kotoamme löytyy koira. Se on mitä kiltein paimenkoira, mutta laumaansa se ei anna vahingoittaa. Meille myös on varsin helppo tulla sisälle rikkomalla ikkuna.

Helpompi kait se on ulkona minut ryöstää, hiljaisena aamuna kun yksin lähden töihin.

mä en avaaovea jos ovikellon soittaja on rahankerääjä mutta muille avaan, mitä sitten jos siellä on joku hirveä tappaja, eihän se kirpase kuin kerran kun ottaa hengen!?!??

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25669789:
meilä oo edes ovikelloa, ovet on auki kun pihassa ollaan. sitävarten on sesse että kutsumattomista pääsee eroon..

Meillä ei ole edes sesseä vaan Neiti, siis kissa.

Mutta meillä on niin paljon kenkiä ja lapsia heti eteisessä, että tottumaton ja karaistumaton juoksee siinä vaiheessa karkuun.

Toi, ettei uskalla avata, on jo kyllä jonkinasteinen fobia. Meillä ei juuri koskaan kyllä ovikello soi, asumme kerrostalossa ja alaovi on lukossa. Iso ja "hurja" koirakin löytyy. Jos ovikello soi, niin oletan, että siellä on joko naapuri, postinkantaja tai joku huoltomies. Ja näin on aina ollutkin.
Toki, jos uutsoitaisiin, että alueella liikkuu joku sarjamurhaaja, niin varmaankin jättäisin avaamatta. Mutta muuten en ole osannut edes ajatella, että siellä oven takana voisi ketään tv- luvan tarkastajaa vaarallisempaa olla.

meillä ei päivällä ole ovet lukossa. sisään saa siis tulla kuka haluaa, ei ole edes ovikelloa. mutta äänekäs koira on, että ei tänne ventovieraat uskalla noin vaan tulla. tutut tulee, koska ne tietää, että se pitää vaan hirveen metelin ensin, ei muuta. mutta ventovieras ei sitä tiedä

Yhteistyössä