Te, joilta plastiikkakirurgi on poistanut luomia (kasvoista)

  • Viestiketjun aloittaja Haluaisin tietää lisää
  • Ensimmäinen viesti
Haluaisin tietää lisää
Kertoisitteko, millä tekniikalla luomia on poistettu, kuinka monta kappaletta ja mitä tuli maksamaan, ja miten kauan mahdolliset tikit olivat iholla? Myös lopputuloksesta
ja arpien paranemisesta haluaisin kuulla.
 
noin
Laserilla on poistettu pieniä luomia kasvoista. Kerralla poistettiin 5 kpl. ja se maksoi noin 300 euroa. Ei tikkejä. Arvet paranivat viikossa lähes huomaamattomiksi ja parin kuukauden kuluessa huomaamattomiksi.
 
vieeras
Ihan normileikkaus korvanlehdestä, ei laserilla. Hinta yksityisellä jotain 360 euroa tai jotain. Ei ainuttakaan arpea ja korvisreiän sain ottaa samaan paikkaan puolen vuoden kuluttua leikkauksesta. Helppo toimenpide mutta aika kallis.
 
"joo"
Multa on poistanut ihotautilääkäri veitsellä kasvoista kaks luomea. Arpia ei juurikaan huomaa, paitsi itse, kun tietää, että just siitä on poistettu. Hintaa oli vissiin jotain 150 euron luokkaa. Lääkärin mielestä luomet oli hyvänlaatusia, joten ei lähetetty edes patologille, mistä olis tullu melkeen pari sataa euroa lisähintaa.
 
Oma kokemus
Nenän pielestä on poistettu 2 luonta, poistajana oli yksityisen lääkäriaseman ihotautilääkäri. Tikit oli reilun viikon, itseasiassa yli puolet niistä tippui itsekseen pois (ilmeisesti iho työnsi niitä läpi parantuessaan), ja jäljelle jääneet 2 kpl poistin sitten itse. Jälkiä ei juuri huomannut muutaman kuukauden päästä, kun aknearpien takia joudun jokatapauksessa meikkiä käyttämään. Nyt reilun vuoden päästä ei näy edes ilman meikkiä mitään. Hintaa muistaakseni tuli jotain 250e pintaan.
 
"..."
Mulla juuri äsken poisti kirurgi luomen (0,5cmx0,5cm) kaulan alueelta, erittäin näkyvältä paikalta. 5 minitikkiä, jotka viikon päästä voi poistaa. Luomi meni patologille ja hintaa poistolle tuli kelan korvausten jälkeen 215€. Arvesta ei siis vielä tietoa...
 
"vieras"
Leuasta poistetiin vajaa 6kk sitten luomi plastiikkakirusgilla. Leikattiin kirurgisesti ja laitettiin patologille, maksoi muistaakseni jotain n. 250 euroa. Tikit tuli, jälki oli tosi siisti. Mulla vaan on erittäin herkkään arpeutuva ihotyyppi, joten kyllä tuossa kohden ihoa näkyy selkeästi tummempi alue, lisäksi iho on siitä kohti lievästi kuopalla. En tiedä tasoittuuko tuo vielä tuosta ajan kanssa, on ainakin tasoittunut jo paljon siihen nähden mitä oli alkuun, silloin oli selvä kuoppa.
 
"gitta"
Onko tuo normikäytäntö, että luomi lähtee patologille?

Kun mulla on luomia ihan tuhottomasti. Olen joskus miettinyt isoimpien ( n. 1 cm halkaisija) poistamista kasvoista. Niistä kasvaa karvojakin ja ovat isoja ja kohonneita, sekä tummia. Kehossani on varmasti luomia toistatuhatta, yök. Myös varsiluomia on alkanut tulemaan raskauksien jälkeen. Pitäisköhän joskus käydä näyttämässä noita lekurille ja arvioida poistoa/tutkimista.
 
"..."
Luomi lähtee patologille, jos on vähänkin syytä epäillä, että se olisi pahanlaatuinen. Itselläni luomi oli tummunut ja kasvanut ja tästä syystä se laitettiin tarkempiin tutkimuksiin. Jos luomi on selkeästi normaali, niin ei niitä laiteta.
 
"vieras"
Vuosia sitten poistettiin ylähuulesta pieni luomi. Hintaa en muista, luomi lähti patologille. Paikallispuudutuksessa veitsellä, kaksi tikkiä joista toinen juuri tuohon huulen ja muun ihon rajaan. Sitä ei huomaisi ollenkaan, mutta sen toisen tikin paikan + viillon kyllä kun ne arvet ovat vaaleammat kuin huuli. Silti ihan siisti arpi, parempi kuin se luomi joka suorastaan tuijotti vastaan..
 
Haluaisin tietää lisää
Oletteko yksityisellä päässeet suoraan toimenpiteeseen, siis ensimmäisellä lääkärikäynnillä, vai onko pitänyt ensin käydä näyttämässä lääkärille luomea ja sitten varata erikseen aika poistoon toiselle kerralle?
 
Just kävin tänään yksityisellä plastiikkakirurgilla arvioituttamassa nenäni tilan.

2 luomimuutosta, puukolla kuulemma lähtee ja kokonaishinnaksi tulee 260€.

Puudutus, tikataan tottakai, päälle ihoteippiä ja arvesta riippuen ehkä silikoniteippiä tms, jos on tarvis.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja kasvojen alueella tikkejä pidetään yleensä kauemmin ja vähän kasvojen alueestakin riippuen, ettei käy niin että haava repsahtaa auki. Teippiä voidaan pitää vielä tikkien poiston jälkeenkin jonkin aikaa.

Ne on aina tapauskohtaisia. Kasvojen alueelle suositellaan usein plastiikkakirurgin tekemää poistoa, juuri erikoisosaamisensa vuoksi.
 

Yhteistyössä