Te, joilta leikattu VIISAUDENHAMMAS aikuisiällä! Kuinka kauan paraneminen kesti?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minulla leikkaus keskiviikkona ja antibioottia sekä 600 mg:sta Buranaa olen syönyt hulluna. Edelleen suu kipeä. Poski turvoksissa ja puhe vaikeaa...Kuinka kauan tämä mahtaa kestää?
Tietysti on yksilöllistä, muttas miten teillä muilla?

Entäpä paraneminen muuten? Paraniko heti ? Voitteko syödä normaalisti vai tuliko komplikaatioita? :(
 
Mulla se oli monta päivää kipeä. Vedin Burana 800 ku karkkeja, pistin yölläkin kellon herättämään antibioottien (niitäkin oli kaksi erilaista, samaan aikaan kuurit päällä) ottoa varten ja otin samalla kaksi Buranaa. En nyt muista montako päivää se loppujen lopuksi kesti, mutta parani sitten kuitenkin lopulta ilman mitään ongelmia. Jos sulla on keskiviikkona leikattu, niin ihan normaalia että on vielä kipeä.
 
"minä"
mulla kesti toipuminen noin kuukauden. Mitään ei oikein saanut tehtyä, kun syke nousi niin samaa tahtia tykytti se hampaankolo ja se oli KIPEÄ. Kävin pari kertaa näyttämässäkin sitä ja koloon laitettiin särkylääkettä suoraan ja sain buranaa hammaslääkäriltä mukaankin kun olin " vähän " huonolla tuulella moisesta operaatiosta. Parani se sitten ajan kanssa mutta todella pitkään meni..
 
"vieras"
Ensimmäiset eivät juuri vaivanneet, pystyi syömään muuten normaalisti, kunhan ei sillä puolen mitään purrut. Toisella kerralla oli useamman päivän kipeänä, parissa viikossa oli aika normaali, posken turvotus ja mustelma hävisi jne.

Muutamalla kaverilla meni ihan pilliruokalinjalle, kun eivät saaneet suutaan kunnolla auki. Opiskelijoita silloin oltiin, joka toiselta niitä varmaan poistettiin.
 
Pari päivää särki ja sitten alko helpottaa. Oisko n. viikon päästä ollut jo suht kivuton. Tokihan sitä arasteli pitkään. Hampaita pestessä oli arka pidempään ja sitten huomattiinkin että sinne oli jäänyt sellanen "piikki" vielä, jonka poistamisen jälkeen kaikki oli taas kunnossa.
 
"vieras"
To leikattiin, pe saikkea, maanantaina naama kirjavana töihin. Silloin ei ollu kuussatasta puranaa vielä keksitykään, kaksisatasia sai apteekista...

Jukurttia ja sulanutta jätskiä - kyllä niillä aina yhden viikonlopun elää...
 
Oli aika hankalaa. Särkyä oli viikon niin, että Burana 800mg meni kolme päivässä. Lisäksi sain tarvittavaksi lääkeksi Panacodia, ja muutaman kerran jouduin sitäkin ottamaan, vaikka yleensä välttelen kolmiolääkkeitä. Antibiootteja söin kellon tarkasti, kun oli todella motivaatiota saada tilanne parantumaan. Kannattaa soittaa hammaslääkäriin, jos ei viikossa ala tuntua yhtään helpommalta tai jos kipu pahenee.
 
"tinttamari"
Kolmisen viikkoa yhteensä. Särkylääkkeitä söin 5 päivää 8enemmän kuin saisi ottaakaan)ja ei vaan kipu lähtenyt. Sitten tuli mädän maku suuhun ja tajusin, että leikattu kohta on tulehtunut. Uudelleen hammaslääkäriin, jossa haava aukaistiin ja puhdistettiin + viikon antibioottikuuri. Annoin palautetta, koska pyysin jo ekalla kerralla sitä kuuria.
 
No,
multa vedettiin 2 viisuria vähän yli kakskymppisenä...Eka oli helppo,ei sattunut ja parani parissa päivässä,ei vuotanut verta,eikä tarvinnut särkylääkettäkään ottaa. Toinen oli vaikea,ei meinannut lähteä,sattui kamalasti ja oli pari viikoa kipeä,verta vuoti ja särkylääkettä tarvittiin.
 
"vieras"
Mulla leikattiin toisen puolen viisurit kun olin about 27. Kipeä en ollut päivääkään, särkylääkettä (joku reseptijuttu) söin muistaakseni kolme päivää varuiksi lääkärin ohjeen mukaan. Vähän oli poski turpea seuraavana päivänä, mutta mustelmia ei lainkaan. Todella helppo homma, tikit irtosivat noin kaksi viikkoa leikkauksesta. Pelkäsin operaatiota just näiden täälläkin maalailtujen kauhukuvien takia ihan turhaan. Noh, mulla onkin korkea kipukynnys.
 
No mulla kyllä on mennyt pari viikkoa ennen kuin suu on toiminut normaalisti ja kivut hälvenneet. 3-4 ensimmäistä päivää on tihkunut verta ja ollut tosi kipeä ja särkylääkkeen voimilla on menty. Sitten ollut kauan arka ja välillä kipuileva, mutta kumminkin sellainen ettei ole voinut normaalisti syödä ja on aristanut.

Mulla on leikattu 2 viisuria ja niiden kohdalla siis tämä. Toiset kaksi on vaan vedetty irti (ylhäältä) ja niiden kanssa on ollut paljon helpompaa.
 
vierailija
Mulla leikattu tasan kaks viikkoa sitten eikä oo oikeen vieläkään kunnolla parantunut. Nyt en oo pariin päivään syöny särkylääkettä mut koko muun ajan söin ainakin 5x1g eikä sekään auttanut, ei panacodit eikä muutkaan tehonneet millään lailla. Tiedä sitte pitäskö käydä uudestaan hammaslääkäri saa jos sinne on jäänyt jotain...
 
vierailija
Leikattiin torstaina kaksi viisuria ja jo sunnuntaina söin normaalia ruokaa. Toinen viisureista lähti vetämällä, toinen leikattiin. AB-kuuri kesti viikon. Buranaa söin varmaan viisi päivää tms.
 

Yhteistyössä