Te, joilla vohvelirauta...

ööööö... tota... varmaan kerta vuodessa, jos sitäkään. se kun on unohtunu tuonne kaapin perukoille ja kun se on niiiiiiin vaivalloinen puhistaa |O minäkö laiska? en toki :saint: :D :whistle:

Ai hitsi, pelastit päiväni! Kiitos sulle, että muistutit vohveleiden olemassa olon! Alan kohta vääntää taikinaa. Ja vastaukset kyssääsi: meillä rautaa käytetään pari kertaa kuussa ja aina ollaan tehty taikina ilman sokeria, mutta hilloa päälle sitten makeutta antamaan. Suolaisia en ole vielä tehnyt, vaikka mielessä on käynyt. Kivoja herkutteluhetkiä sinne teillekin!

no meillä on ja pari kertaa olen tehny sillä (vuoden kohta omistanut raudan), syystä että mä en jostain syystä saa niistä hyviä :ashamed: eli jos jollakin on herkullinen makeiden vohveleiden ohje niin laittakaas tähän ketjuun :p

Kyllä meillä kerran kuukaudessa tehdään ja tässä on mun mielestä hyvä ohje. Teen sen yleensä puolitoistakertaisena tai tuplana, niin siitä syö neljä ihmistä ihan kevyesti.
Munavohvelit
4 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
½ tl suolaa
5 dl maitoa
2 munaa
100g sulatettua voita tai margariinia

Sekoitetaan jauhot, suola, leivinjauhe ja puolet maidosta tasaiseksi. Lisätään joukkoon loppu maito, munat ja sulatettu rasva.
(näin sanoo ohje, mutta mä oon sekoittanu vatkaimella kaikki kerralla tasaiseksi ja lisään joukkoon vähän sokeriakin)

piti tuohon laittaa, että tupla-annoksen kun tekee, niin sitten vohvelit on kyllä meillä pääruokana. välipalaksi tai jälkkäriksi tuo puolen litran annos on kyllä aivan riittävä. Määrää en muista montako nuosta tulee

Vohvelirauta meni rikki ja ei oo uutta tullut ostettua, mutta silloin kun se vielä oli niin tehtiin aika usein. Mun mielestä nopeempia tehä ku letut ja paremman makusia. Tässä yks hyvä ohje ohjetta kaipaaville, johon voi iskeä sen suolasen täytteenkin ja käy hyvin. Joskus on ihan laitettu vain juustoa ja leikkelettä ja syöty silleen, jos en oo jaksanu tehä erikseen suolasta täytettä...
3 keltuaista
4dl maitoa
3 3/4dl vehnäjauhoja(tai jos haluat gluteenittoman ni n. 4dl luontaisesti gluteenittomia hienoja jauhoja)
2tl leivinjauhetta
3tl sokeria
1/2tl suolaa
8rkl öljyä
3 valkuaista

sekoita keltuaiset ja maito. Sekoita keskenään vehnäjauhot, leivinjahe,sokeri ja suola, lisää sitten muna-maito seokseen. Lisää öljy. vatkaa tasaiseksi. Vaahdota valkuaiset ja kääntele taikinaan. Paista.

Yhteistyössä